تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




موفلین؛ حیوان خانگی رباتیک مجهز به هوش مصنوعی و ظاهری دوست‌داشتنی

نمایشگاه CES همه‌ساله میزبان انواع ربات‌ها و گجت‌های متنوعی می‌شود که از هوش مصنوعی استفاده می‌کنند و برخی از آن‌ها ظاهری دوست‌داشتنی دارند. براساس گزارش خبرگزاری انگجت، در مراسم امسال رونمایی موفلین (Moflin) را شاهد بودیم. موفلین رباتی است که شبیه به حیوانات خانگی به‌نظر می‌رسد و از فناوری هوش مصنوعی استفاده می‌کند.

موفلین همچون بسیاری از محصولات این‌چنینی که در CES رونمایی می‌شوند، از توانایی‌های احساسی برخوردار است و می‌تواند یاد بگیرد. موفلین در ابتدا ایده‌ای اولیه بود که ایده‌پرداز آن برای جمع‌آوری بودجه پویشی در کیک‌ استارتر ایجاد کرد. بررسی‌ها نشان می‌دهد مردم ۶۰۰،۰۰۰ دلار به این پروژه کمک کرده‌اند تا موفلین از حالت مفهومی دربیاید و به مرحله‌ی تولید برسد.

به‌گفته‌ی Vanguard Industries، شرکت تولیدکننده‌‌ی موفلین، احساسات این مخلوق در گذر زمان همچون حیوانی واقعی تکامل پیدا می‌کند. به‌طور مشخص‌تر، موفلین می‌تواند انواع احساسات نظیر هیجان‌زدگی و آرامش و حالت عادی را از خود بروز دهد و بسته به شرایط در بین این حالت‌ها جابه‌جا شود. همچنین، به‌نظر می‌رسد موفلین به‌حدی هوشمند است که بتواند افرادی را از یکدیگر تشخیص دهد که در حال تعامل با او هستند. سپس به هر فردی ازطریق برخی صداها و حرکت‌ها به‌طورمتفاوت واکنش نشان می‌دهد. 

موفلین را می‌توانیم حیوانی خانگی برای عصر مدرن خطاب کنیم. Vanguard Industries سعی کرده است موفلین را تاحدممکن واقع‌گرایانه نشان دهد؛ به‌همین‌دلیل، فرایند شارژ آن با کابل انجام نمی‌شود. به‌جای شارژ سیمی، موفلین به محفظه‌ای تخم‌‌مرغی‌شکل با فناوری شارژ بی‌سیم متکی است. درواقع هر زمان موفلین درون محفظه‌ی مذکور قرار گیرد، باتری‌اش شارژ می‌شود. موفلین هنگام حضور در محفظه‌ی شارژ برخی حرکات و صداهای آرام از خود بروز می‌دهد تا فکر کنید همچون حیوانی خانگی خوابیده است.

مقاله‌های مرتبط:

این ربات میکروفون هم دارد تا با آن بتواند صدایتان را بشنود و به شما واکنش نشان دهد. همچنین، با بلوتوث به اپلیکیشن موبایلی متصل می‌شود. در‌حال‌حاضر، دقیقا مشخص نشده است که اپلیکیشن موبایلی موفلین چه تنظیماتی را شامل می‌شود. موفلین پوشش ‌تعویض‌شدنی ‌خزدار (در دو نسخه با رنگ‌های قهوه‌ای یا نقره‌ای) دارد که  هر چند وقت‌ یک ‌بار باید آن را شست‌و‌شو دهید. باتری‌های موجود در موفلین نیز ‌تعویض‌شدنی هستند.

درصورتی‌که موفلین نظر شما را جلب کرده است، می‌توانید در کیک‌استارتر با پرداخت ۴۰۰ دلار تهیه‌اش کنید. این حیوان خانگی رباتیک تابستان امسال عرضه خواهد شد. 




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «موفلین؛ حیوان خانگی رباتیک مجهز به هوش مصنوعی و ظاهری دوست‌داشتنی»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..