تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




رشد ۴۹ درصدی فروش کامپیوتر مک در سه‌ماهه‌ی پایانی سال ۲۰۲۰

بر اساس آمار IDC،ا9To5Mac گزارشی درباره‌ی آخرین برآورد فروش محموله‌های رایانه‌ای در سه‌ماهه‌ی منتهی به تعطیلات ۲۰۲۰ تدوین کرده است که نشان می‌دهد کل صنعت رشد مناسبی دارد. با استناد به گزارش یادشده، اپل با رشد ۴۹ درصدی توانسته است فصل مالی کم‌نظیری در فروش کامپیوتر مک تجربه کند و در مقایسه با تمامی تولیدکنندگان، بیشترین رشد را به ثبت برساند؛ اما با وجود عملکرد مناسب، غول دنیای فناوری در آمار کلی، بعد از لنوو، اچ‌پی و دل در مقام چهارم قرار می‌گیرد.

مقاله‌ی مرتبط:

به نقل از IDC، آخرین باری که بازار جهانی رایانه‌ی شخصی چنین رشدی تجربه کرده است، به سال ۲۰۱۰ بازمی‌گردد؛ در سه‌ماهه‌ی چهارم ۲۰۲۰ کل بازار ۲۶٫۱ درصد رشد داشته است. یکی از دلایل مهم این رشد فروش، همه‌گیری ویروس کرونا و به ‌تبع آن، افزایش دورکاری عنوان می‌شود که تقاضا برای خرید رایانه‌ی شخصی را با افزایش چشم‌گیری روبه‌رو کرده است. IDC با اذعان بر ادامه‌دار بودن این روند، می‌گوید:

تقاضا، بازار رایانه‌ی شخصی را به جلو سوق می‌دهد و تمامی علائم نشان می‌دهد که این افزایش ادامه خواهد داشت. محرک‌های رشد بازار در سال گذشته حول محور کار از خانه و نیازهای یادگیری از راه دور است؛ اما نباید از قدرت بازار مصرف غافل شد. از نظر پنج تولید‌کننده برتر رایانه، اپل پس از لنوو، اچ‌پی و دل در رتبه‌ی چهارم قرار گرفته است. بااین‌حال، فروش کامپیوتر مک با ۴۹ درصد رشد، بهترین عملکرد را داشته و تقریبا دو برابر میانگین صنعت رشد کرده است. در این میان، لنوو در سه‌ماهه‌ی منتهی به تعطیلات، رشد ۲۹ درصدی محموله‌ها را تجربه کرد و اچ‌پی با ۱۱٫۳ درصد و دل با ۲۶٫۸ به‌دنبال آن بودند.

IDC می‌گوید اپل ۷٫۳ میلیون دستگاه مک به ‌فروش رسانده که باعث ‌شده سهم بازار جهانی‌اش از ۶٫۸ درصد به ۸ درصد افزایش یابد. آمار یادشده تقریبا نیمی از فروش تخمینی برای نزدیک‌ترین رقیبش یعنی دل است. در سه‌ماهه‌ی منتهی به تعطیلات، اهالی کوپرتینو کامپیوترهای مک را مجهز به تراشه‌‌ی M1 راهی بازار کرده‌اند که شامل مک‌بوک ایر و مک‌بوک پرو ۱۳ اینچی و مک‌مینی می‌شود و انتظار می‌رود در سال جاری میلادی تعداد بیشتری کامپیوتر مک به پردازنده‌ی اپل سیلیکون مجهز شوند. از این‌رو، گمان می‌رود رشد فروش اپل در این صنعت با سرعت بیشتری ادامه داشته باشد.

سهم شرکت‌ها از بازار جهانی رایانه‌ی شخصی در Q4 2020

با نگاهی به چگونگی پایان حمل‌و‌نقل رایانه‌های شخصی در کل سال ۲۰۲۰، IDC تخمین می‌زند که اپل ۲۳٫۱ میلیون کامپیوتر مک روانه‌ی بازار کرده و بالغ بر ۷٫۶ درصد سهم بازار را به خود اختصاص داده است؛ البته باید به این نکته توجه داشت که آمار مذکور تنها برآورد و تخمین فروش هستند و ممکن است با نتایج واقعی متفاوت باشند. اپل قصد دارد در تاریخ ۲۷ ژانویه ۲۰۲۱ (۸ بهمن ۱۳۹۹) گزارش مالی سه‌ماهه‌ی منتهی به سال نوی میلادی را ارائه دهد و قطعا اطلاعات موثق‌تر و بیشتری از فروش کامپیوتر مک ارائه خواهد شد.

سهم شرکت‌ها از بازار جهانی رایانه‌ی شخصی در Q4 2020

یکی دیگر از شرکت‌های تحقیقاتی به نام کندلیس داده‌های مشابهی به اشتراک گذاشته است و تخمین می‌زند که کل بازار کامپیوتر در سه‌ماهه‌ی چهارم ۲۰۲۰ در حدود ۲۵ درصد رشد داشته است. گفته می‌شود غول دنیای فناوری رشد ۴۵ درصدی برای این دوره به خود اختصاص داده است. این گزارش تقریبا با آمار IDC مطابقت دارد؛ زیرا نشان می‌دهد اپل با عرضه‌ی ۷٫۱ میلیون کامپیوتر مک، هشت درصد از سهم بازار را در بازه‌ی زمانی یادشده تصاحب کرده است. 

گاتنر نیز یافته‌های تحقیقاتی خود را به اشتراک گذاشته است که نشان می‌دهد لنوو با فروش ۲۱٫۵ میلیون رایانه شخصی و پس از آن اچ‌پی، با فروش ۱۵٫۷ میلیون رایانه، به ترتیب رتبه‌های اول و دوم پرفروش‌های بازار جهانی را به خود اختصاص داده‌اند. بر اساس گزارش مورد بحث، اچ‌پی تنها فروشنده‌ای محسوب می‌شود که در مقایسه با سه‌ماهه‌ی قبلی اندکی افت فروش تجربه کرده است. دل با فروش ۱۳٫۲ میلیون رایانه سومین فروشنده‌ی برتر تلقی می‌شود و ایسر و ایسوس به ترتیب با فروش ۴٫۷ و ۴٫۶ میلیون رایانه سال ۲۰۲۰ را به پایان رسانده‌اند.

به ادعای گزارش مذکور، تخمین زده می‌شود که به‌طور کلی، ۷۹٫۴ میلیون رایانه شخصی در سه‌ماهه‌ی چهارم سال ۲۰۲۰ روانه‌ی بازارهای بین‌المللی شده است که نسبت به سه‌ماهه‌ی چهارم سال ۲۰۱۹،  ۱۰٫۷ درصد افزایش نشان می‌دهد. علاوه بر این، گفته می‌شود تعداد محموله‌های رایانه شخصی به ۲۷۵ میلیون دستگاه رسیده که در مقایسه با بازه‌ی زمانی مشابه و بالاترین رشد در ۱۰ سال گذشته، ۴٫۸ درصد افزایش داشته است.

در ایالات متحده، اپل با فروش ۲٫۷ میلیون رایانه شخصی چهارمین فروشنده برتر بوده و در مجموع، ۳۲ درصد رشد داشته است؛ در سه‌ماهه قبل این آمار ۲ میلیون برآورد می‌شد. مایکروسافت، لنوو، دل و اچ‌پی نیز رشد چشمگیری در محموله‌هایشان تجربه کرده‌اند و شواهد حاکی از آن است که در کل سال ۲۰۲۰، کوپرتینویی‌ها حدود ۲۲٫۵ میلیون کامپیوتر مک را در سراسر جهان حمل کرده‌اند؛ این در حالی است که اپل در بازه‌ی زمانی مشابه سال تنها ۱۸٫۳ میلیون مک عرضه کرده بود؛ بدین معنی که ۲۲٫۵ درصد رشد سالیانه تجربه کرده است.




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «رشد ۴۹ درصدی فروش کامپیوتر مک در سه‌ماهه‌ی پایانی سال ۲۰۲۰»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..