تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




رونمایی روترهای جدید تی پی لینک با قابلیت پشتیبانی از وای‌فای 6E

کنگره‌ی الکترونیک مصرفی (CES) بعد از یک سال غیبت به‌علت همه‌گیری ویروس کرونا باز گذشته و به‌دنبال آن، تعداد زیادی از شرکت‌ها مشغول معرفی آخرین دست‌آوردهایشان هستند. تی‌پی-لینک نیز از این قاعده مستثنی نیست و طبق گزارش وب‌سایت The Verge، این شرکت اولین روترهای خود را با پشتیبانی از Wi-Fi 6E رونمایی کرده است که درحقیقت، نسل جدید استاندارد وای‌فای محسوب می‌شود و از امواج هوایی موجود برای سرعت بیشتر و اتصالات مطمئن‌تر بهره می‌گیرد.

مقاله‌ی مرتبط:

براساس گزارش مذکور و با استاد به بیانیه‌ی رسمی تی‌پی لینک، چهار روتر معرفی‌شده یک جفت سیستم وای‌فای مش برای پایداری سیگنال‌ها را در تمامی جهات و دو روتر تک‌واحد پرچم‌دار را شامل می‌شود که می‌توانند از حداکثر سرعت ۱۰ گیگابیت‌برثانیه پشتیبانی کنند. روترهای مبتنی‌بر Wi-Fi 6E از باند سوم وا‌ی‌فای بهره می‌ببرند؛ بنابراین علاوه‌بر اتصال ۲٫۴ و ۵ گیگاهرتز، از شبکه‌ی ۶ گیگاهرتز نیز برخوردار هستند. شبکه‌ی یادشده به‌طوردرخورتوجهی وسیع‌تر خواهد بود؛ یعنی ازدحام کمتر و ظرفیت بیشتری برای افزایش سرعت را به‌ارمغان می‌آورد.

نمایی از روتر جدید تی‌پی-لینک مبتنی بر وای‌فای 6E

گفته می‌شود تی‌پی-لینک در حال برنامه‌ریزی برای معرفی دو روتر مش با پشتیبانی از وای‌فای 6E در سال جاری است. در میان روترها، دو سیستم با نام‌های Deco X96 و Deco X76 Plus از سیگنال‌های سه باند پشتیبانی و برای برقراری ارتباط بین یادداشت‌های روتر از شبکه‌ی جدید ۶ گیگاهرتزی به‌عنوان بک‌هول (backhaul) استفاده می‌کنند. این روترها در مقایسه‌با شبکه‌های مش باند سه‌گانه‌ی سنتی که به باند کوچک‌تر ۵ گیگاهرتز متکی هستند، هم به‌عنوان بک‌هول و هم به‌عنوان روشی برای برقراری ارتباط با دستگاه‌های مجاور، یک بازگشت سریع و محکم‌تر باید ایجاد کنند.

این سیستم ضعف‌هایی نیز خواهد داشت. برای مثال، وقتی از گوشی ‌هوشمند یا لپ‌تاپ و سایر دستگاه‌هایی استفاده کنید که از اتصالات Wi-Fi 6 گیگاهرتز پشتیبانی می‌کنند، این سیستم‌ها فقط ازطریق شبکه‌های سنتی و احتمالا کندتر ۲٫۴ و ۵ گیگاهرتزی متصل می‌شوند؛ زیرا شبکه ۶ گیگاهرتزی فقط دراختیار روترها قرار خواهد گرفت. دراین‌میان، روتر X96 سرعت ۷۸۰۰ مگابیت‌برثانیه را ارائه می‌دهد و سرعت X76 تا ۵۴۰۰ مگابیت‌برثانیه افزایش می‌یابد و از قرار معلوم، شامل رادیو داخلی Zigbee برای پشتیبانی از وسایل خانه هوشمند است.

افزون‌براین، کاربرانی که می‌خواهند به دستگاه‌های پشتیبانی‌کننده از باندهای بیش از ۶ گیگاهرتزی متصل شوند، تی‌پی لینک دو روتر دیگر به‌ نام Archer AX96 و Archer AX206 را در نظر گرفته است که هر دو از سه ‌باند پشتیبانی می‌کنند و در آینده‌ی نزدیک عرضه خواهند شد؛ اما باید به این نکته اشاره کرد که چون سیستم‌ها مشبک نیستند، باند ۶ گیگاهرتز برای اتصال با دستگاه‌های جداگانه آزاد خواهد بود. سرعت روتر X96 نزدیک به ۷۸۰۰ مگابیت‌برثانیه است؛ درحالی‌که X206 اگر سرعت اینترنت برای پشتیبانی از آن سریع باشد، می‌تواند به حداکثر سرعت ۱۰ گیگابیت‌برثانیه برسد. تاکنون، قیمت چهار روتر اعلام نشده است؛ اما انتظار می‌رود اولین محصولات در سه‌ماهه‌ی سوم سال جاری میلادی راهی بازار شوند.

تی‌پی لینک به‌منظور تکمیل محصولات ارتباطی‌اش برای بازه‌ی زمانی ۲۰۲۱، محصول دیگری با نام Deco Voice X20 را رونمایی کرده است که درواقع، روتر مش مبتنی‌بر Wi-Fi 6 (نه 6E) محسوب می‌شود. ظاهرا این محصول به‌عنوان اسپیکر هوشمند مجهز به دستیار هوشمند الکسا عمل می‌کند و در ماه‌های آینده عرضه خواهد شد. علاوه‌براین، Deco X80-5G درگاهی برای استفاده از نسل پنجم شبکه‌ی موبایل (5G)، به‌عنوان اینترنت خانگی و روتر Wi-Fi 6 برای فروش به‌زودی دردسترس خواهد بود. در همین حین، تی‌پی لینک لوازم خانگی هوشمند جدیدی با نام تجاری Kasa، ازجمله زنگ در هوشمند و سوئیچ فعال‌شده در حرکت را معرفی کرده است.




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «رونمایی روترهای جدید تی پی لینک با قابلیت پشتیبانی از وای‌فای 6E»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..