تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




مسافرت زیاد و گفتگو در مورد آن، خوشحالی افراد را افزایش می‌دهد

به گزارش ScienceDaily و بر اساس پژوهش جدیدی که در Tourism Analysis منتشر شده است، سفر مکرر می‌تواند حس رضایت از زندگی را افزایش بدهد. چون چو چن، استادیار دانشکده‌ی مدیریت کسب‌وکار گردشگری در دانشگاه ایالتی واشینگتن، از طریق پرسش‌‌نامه‌ای به بررسی علت مسافرت زیاد برخی افراد و تأثیر طولانی‌مدت سفر و گردشگری بر خوشحالی و سلامت پرداخت.

بر اساس نتایج تحلیل چن، افرادی که بیشتر به اطلاعات گردشگری توجه دارند و مدام درباره‌ی برنامه‌های سفر با یکدیگر بحث می‌کنند، بیشتر از سایرین به تعطیلات منظم می‌روند. شرکت‌کنندگان این پرسش‌نامه که مرتب به سفر می‌رفتند و حداقل ۱۲۰ کیلومتر از خانه‌ی خود دور می‌شدند، ۷ درصد خوشحال‌تر از افرادی هستند که به‌ندرت به سفر می‌روند یا اصلا نمی‌روند. به گفته‌ی چن:

مواردی مثل کار، زندگی خانوادگی و دوستان نقش مهم‌تری در سلامت ایفا می‌کنند؛ ولی افزایش تجربه‌های سفر، اثر اندک اما چشمگیری بر سطح رضایت از زندگی دارد. این تأثیر نشان‌دهنده‌ی اهمیت خارج شدن از روال معمول زندگی و دستیابی به تجربه‌های جدید است.

پژوهش‌های قبلی به بررسی مزایای سلامتی و کاهش استرس در تجربه‌های گردشگری می‌پرداختند؛ اما معمولا اثر یک سفر یا تعطیلات را در نظر می‌گرفتند. پژوهش چن با بررسی پژوهش‌های قبلی و بررسی مزایای پایدار سفرهای متوالی در طول یک سال، یک گام جلوتر رفت.

از شرکت‌کنندگان پژوهش درباره‌ی اهمیت سفر در زندگی، زمان صرف‌شده برای برنامه‌ریزی و تعطیلات آینده و همچنین تعداد سفرها در طول یک سال و  رضایت شغلی پرسیده شد. از میان ۵۰۰ شرکت‌کننده‌ی پرسش‌نامه، بیش از نیمی از آن‌ها بیش از چهار سفر لذت بخش را در طول یک سال تجربه کردند. تنها ۷ درصد از شرکت‌کنندگان به هیچ سفری نرفته بودند.

مقاله‌های مرتبط:

از طرفی به دلیل محدودیت سفر در طول دنیاگیری کرونا، اهمیت صنعت گردشگری بیش از گذشته مشخص شد. بر اساس نتایج یک پژوهش، شرکت‌های سفر، اقامت‌گاه‌ها و حتی ایرلاین‌ها می‌توانند کمپین‌های شبکه‌ی اجتماعی از جمله هشتگ‌هایی درباره‌ی مزایای علمی تعطیلات ایجاد کنند تا علاقه‌ی مردم را به بحث درباره‌ی سفر افزایش بدهند. چن می‌افزاید:

بر اساس پژوهش‌ها، هرچه افراد بیشتر درباره‌ی تعطیلات صحبت کنند، احتمال عملی کردن برنامه‌ها افزایش می‌یابد. به این ترتیب انگیزه‌ی افراد برای شروع تعطیلات افزایش خواهد یافت.




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «مسافرت زیاد و گفتگو در مورد آن، خوشحالی افراد را افزایش می‌دهد»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..