تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




نوا لانچر 7 با تغییرات عمده در قالب نسخه بتا منتشر شد

نوا لانچر (Nova Launcher) مدت‌ها است به‌عنوان یکی از لانچرهای محبوب سیستم‌عامل اندروید شناخته می‌شود. نوا لانچر پر از قابلیت‌های متنوع است و همین موضوع باعث شده لانچری شلوغ و نسبتا سنگین باشد. اکنون زمانش فرا‌رسیده است که توسعه‌دهنده‌ی نوا لانچر تغییراتی در این لانچر اعمال کند تا همه‌چیز مرتب‌تر شود. بر‌اساس گزارش رسانه‌ی اندرویدسنترال، توسعه‌دهنده‌ی نوا لانچر نسخه‌ی جدیدش را به‌جای لانچر ۲ (Launcher2)، برپایه‌ی لانچر ۳ (Launcher3) نوشته است. نیاز به این تغییر چند سال است که حس می‌شود.

نسخه‌ی جدید نوا لانچر به‌روزرسانی بزرگی محسوب می‌شود و هنوز برای تمامی کاربران این لانچر در سراسر دنیا دردسترس قرار نگرفته است؛ به‌همین دلیل، به‌روزرسانی جدید کارش را با نسخه‌ی بتا ازطریق کانال دیسکورد نوا آغاز می‌کند. کارشناس رسانه‌ی اندروید‌سنترال با نسخه‌ی بتای جدید نوا لانچر کار کرده است و تجربه‌ی کاربری آن را رضایت‌بخش توصیف می‌کند. وی می‌گوید نسخه‌ی بتای نوا لانچر جدید ازلحاظ طراحی ظاهری نیز در وضعیت خوبی قرار دارد.

اکثر قابلیت‌های نوا لانچر در نسخه‌ی جدید نیز دیده می‌شوند و برخی از آن‌ها بهبودهایی به‌خود دیده‌اند. دلیل اصلی موضوع به نوشته‌شدن نوا لانچر جدید برپایه‌ی Launcher3 اندروید مربوط می‌شود. البته نوا لانچر در نسخه‌ی نهایی به‌روزرسانی جدید خود برخی از قابلیت‌های پیشین را از دست می‌دهد. در‌حال‌حاضر، دقیقا نمی‌دانیم نسخه‌ی پایدار نوا لانچر جدید کِی منتشر می‌شود؛ با‌این‌حال، حدس می‌زنیم حداقل یک ماه تا انتشارش فاصله داشته باشیم.

توسعه‌دهنده‌ی نوا لانچر می‌گوید در نسخه‌ی جدید نحوه‌ی چینش آیکون پوشه‌ها تغییر می‌کند و امکان اسکرول عمودی در بین پوشه‌های صفحه‌بندی‌شده فراهم می‌شود و می‌توان روی آیکون‌ها به‌سمت پایین سوایپ کرد. در این نسخه، نوار جست‌و‌جو و نوار تب را می‌توان به بخش زیرین صفحه منتقل کرد.

توسعه‌دهنده‌ی نوا لانچر می‌گوید تعداد بسیار زیادی از باگ‌ها در نسخه‌ی جدید رفع شده‌اند. قابلیت جدیدی که در نگاه اول کوچک به‌نظر می‌رسد؛ اما می‌تواند تأثیر مهمی روی تجربه‌ی کاربری بگذارد، امکان تعیین میان‌برهای متفاوت برای زمانی است که از صفحه‌ی اصلی هر اپلیکیشن به‌سمت پایین سوایپ می‌کنید. 

اسکرین شات نسخه بتا نوا لانچر 7

برای مشاهده در ابعاد اصلی، روی تصویر بالا کلیک کنید

بخش App Drawer نوا لانچر بخشی است که میزبان تغییرات زیادی شده. در نسخه‌ی جدید، اثری از App Drawerهایی دیده نمی‌شود که به‌صورت افقی صفحه‌بندی شده‌اند؛ البته این موضوع به‌طورکلی اعمال نشده است. شما همچنان می‌توانید از تب‌های App Drawer استفاده و در بین آن‌ها به‌صورت افقی سوایپ کنید. با‌این‌حال در نسخه‌ی جدید، هر تب شامل فهرستی است که در آن به‌صورت عمودی باید پیمایش کنید. برای بسیاری از کاربران این تغییر چندان بزرگ محسوب نمی‌شود. 

مقاله‌ی مرتبط:

توسعه‌دهنده‌ی نوا لانچر تغییراتی در پوشه‌ها نیز اعمال کرده است که نه‌تنها تغییرات ظاهری را شامل می‌شود؛ بلکه قابلیت‌های جدیدی نیز به آن‌ها اضافه می‌کند. احتمالا در نسخه‌ی پایدار نوا لانچر 7 قابلیت‌های بیشتری شاهد خواهیم بود.

دیدگاه شما کاربران زومیت درباره‌ی این خبر چیست؟




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «نوا لانچر 7 با تغییرات عمده در قالب نسخه بتا منتشر شد»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..