تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




مایکروسافت: قرارداد با دوراسل ما را مجبور نمی‌کند کنترلرهای باتری‌خور تولید کنیم

بسیاری از شرکت‌های تولید‌کننده‌ی کنسول‌ها و کنترلرهای بازی برای پلتفرم‌های مختلف سال‌ها است که استفاده از باتری‌های AA و یک‌بار‌مصرف یا شارژشدنی را در محصولاتشان کنار گذاشته‌اند. بااین‌حال، مایکروسافت یکی از معدود شرکت‌های گیمینگی است که سنت استفاده از باتری‌های AA را در کنترلرهای کنسول‌هایش زنده نگه داشته است.

کنترلرهای کنسول ایکس‌باکس وان به‌صورت استاندارد با استفاده از باتری‌های AA کار می‌کنند؛ گرچه خود مایکروسافت باتری‌های شارژشدنی اختصاصی را جداگانه برای کنترلرهای ایکس‌باکس تولید می‌کند و می‌فروشد. نکته‌ی جالب این‌ است که ردموندی‌ها کنترلر جدیدترین کنسول‌های خود، یعنی ایکس‌باکس سری ایکس و ایکس‌باکس سری اس را نیز باتری‌خور تولید می‌کنند.

در همین زمینه، دیروز گزارشی منتشر شده بود مبنی‌بر اینکه مایکروسافت به‌‌دلیل قرارداد با دوراسل مجبور است همچنان کنترلرهای باتری‌خور برای کنسول‌های نسل‌نهمی‎‌اش تولید کند. برخی افراد با شنیدن این خبر این‌گونه استدلال کرده‌اند که انگار مایکروسافت به‌دلیل نوعی تعهد قراردادی مجبور است همچنان از این نوع کنترلرها تولید کند. حال طبق جدیدترین اخبار بازی، به‌نظر می‌رسد این استدلال درست نیست. 

مقاله‌های مرتبط:

یکی از سخن‌گویان مایکروسافت به‌تازگی درباره‌ی گزارش مذکور با وب‌سایت یوروگیمر صحبت کرده است تا درباره‌ی این موضوع شفاف‌سازی کند. او قرارداد همکاری مایکروسافت با دوراسل را رد نمی‌کند؛ ولی لحنش به‌گونه‌ای است که نشان می‌دهد نمی‌خواهد این‌چنین القا شود که قراداد با دوراسل باعث شده است دست آن‌ها در تولید کنترلرهای با باتری داخلی بسته باشد. سخن‌گوی مایکروسافت درعوض درباره‌ی این موضوع صحبت می‌کند که دارندگان کنسول‌های ایکس‌باکس حق انتخاب زیادی برای باتری کنترلرهایشان دارند و این انتخاب‌ها ممکن است در برندهای دیگر وجود نداشته باشند.

وب‌سایت دیجیتال فاندری سال گذشته میلادی نیز از جیسن رونالد، یکی از رؤسای بخش مدیریت برنامه ایکس‌باکس درباره‌ی استفاده از باتری‌های AA در کنترلرهای ایکس‌باکس سؤال کرده بود که یوروگیمر پاسخ او را در خبر جدید آورده است. رونالد نیز همان زمان صحبت‌های مشابهی دراین‌باره کرده بود. این سخن‌گو توضیح می‌دهد:

ما آگاهانه به کاربران محصولاتمان حق انتخاب می‌دهیم برای استفاده از انواع مختلفی از باتری در کنترلرهای وایرلس ایکس‌باکسشان تصمیم بگیرند. این انتخاب‌ها استفاده از باتری‌های AA از هر برند، باتری‌های شارژشدنی اختصاصی ایکس‌باکس، روش‌های شارژ باتری شرکای ما یا کابل USB-C را شامل می‌شود. با استفاده از کابل USB-C می‌توان کنترلر را به کنسول‌های ایکس‌باکس یا پی‌سی متصل کرد و از آن [بدون باتری] استفاده کرد.

ممکن است عده‌ای هنوز از تصمیم مایکروسافت مبنی‌بر تداوم تولید کنترلرهای باتری‌خور تعجب کنند؛ ولی به‌نظر می‌رسد ردموندی‌ها دلایل منطقی خود را برای چنین تصمیمی داشته باشند. فارغ از اینکه قرارداد مایکروسافت با دوراسل چقدر در این تصمیم مؤثر است، این‌طور به‌نظر می‌رسد که بحث انتخاب در طراحی کنترلرها نیز در میان است.




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «مایکروسافت: قرارداد با دوراسل ما را مجبور نمی‌کند کنترلرهای باتری‌خور تولید کنیم»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..