تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




از جایزه برای گنده‌ لات تهران تا جریمه به‌خاطر «پایان‌نامه»

مهدی یاورمنش: بازیگری است که دیر دیده شد؛ هم از نظر سنی و هم به لحاظ سابقه کار. در سال ۱۳۸۰، در سن ۲۶ سالگی در فیلم «ارتفاع پست» و سریال «خاک سرخ» جلوی دوربین ابراهیم حاتمی‌کیا رفت، ولی مدتی طول کشید تا شناخته شود.

امیر آقایی، با سه سریال «اولین شب آرامش» ساخته احمد امینی، «سال‌های برف و بنفشه» به کارگردانی سعید سلطانی و «بی‌گناهان» کار احمد امینی، دیده و با فیلم «زن دوم» سیروس الوند تا حدی شناخته شد. با این‌حال با فیلمی که بازی نکرد، اسمش سر زبان‌ها افتاد.

جریمه ۱۷۰ میلیونی برای بازی نکردن در «پایان نامه»

او در سال ۱۳۸۹، پس از آن‌که از نقش‌آفرینی در فیلم «پایان‌نامه» به کارگردانی حامد کلاهداری انصراف داد، به بازیگری خبرساز تبدیل شد. این فیلم که به اتفاقات پس از انتخابات ریاست‌جمهوریِ سال ۸۸ می‌پرداخت، در زمان خودش، صفی از موافقان و مخالفان را شکل داد. بعدها آقایی، دلیل انصراف از این پروژه را، تغییر فیلمنامه اولیه ذکر کرد و پرداخت خسارت ۱۷۰ میلیون تومانی فسخ قرارداد را به جان خرید.

این بازیگر، در ادامه زندگی هنری خود، دست به انتخاب‌هایی متفاوت زد و طیفی از نقش‌های سیاه، سفید و خاکستری را بازی کرد. «سعادت‌آباد» ساخته مازیار میری و «هیس دخترها فریاد نمی‌زنند» کارِ پوران درخشنده، دو فیلمی بودند که اگرچه خوب دیده شدند، ولی به خوب دیده شدن امیر آقایی، منجر نشدند. سریال نمایش خانگی «قلب یخی ۳» به کارگردانی سامان مقدم و چند سریال تلویزیونی هم، نتوانستند بر قامت بازیگری او بیفزایند.

با این حال، دَر بر یک پاشنه نچرخید و نوبت به چهره شدن امیر آقایی هم رسید؛ او با نقش‌آفرینی در فیلم‌های «چهارشنبه ۱۹ اردیبهشت» ساخته وحید جلیلوند و «کوچه بی‌نام» کار هاتف علیمردانی، حضوری پُر رنگ و موفق در سی و سومین دوره جشنواره فیلم فجر داشت. دو سال بعد هم با فیلم «بدون تاریخ، بدون امضا» به این رویداد سینمایی بازگشت که شاید بتوان آن را نقطه عطفی در کارنامه هنری‌اش به شمار آورد. آقایی برای این فیلم، کاندیدای دریافت سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش اول مرد از سی و پنجمین جشنواره فیلم فجر و نامزد بهترین بازیگر نقش اول مرد از بیستمین دوره جشن خانه سینما شد.

جایزه برای گنده‌لات تهران

پس از درخشش امیر آقایی در محافل هنری و در نگاه منتقدان، نوبت آن رسید که او برای مخاطب عام سینما و تلویزیون هم چهره شود. سال گذشته، حتی پیش از آغاز سی و هشتمین جشنواره فیلم فجر، تقریبا همه علاقه‌مندان به سینما می‌دانستند که یک سیمرغ بازیگری را باید برای او کنار بگذارند؛ چرا که پخش صحنه‌ای کوتاه از فیلم «شنای پروانه» به کارگردانی محمد کارت که آقایی را در نقش یک گنده‌لات تهران نشان می‌داد، همه نگاه‌ها را خیره کرد. نقشِ «هاشم»، تنها یک فرصت بود تا توانایی‌های یک بازیگر را پس از ۱۸ سال کار مستمر، در تیپ‌سازی موفق، نشان دهد. اگرچه او برای این نقش، سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش مکمل مرد را به‌دست آورد، ولی پیش از این، توانایی‌اش را در جلد شخصیت‌های دیگر سینمایی، به خوبی نمایش داده بود.

پس از حضور موفق در «شنای پروانه»، نوبت آن بود که آقایی، نقش یک شخصیت چندلایه را بازی کند که با سریال «آقازاده»، این فرصت را یافت. در این مجموعه شبکه نمایش خانگی به کارگردانی بهرنگ توفیقی، او ایفاگر نقش «نیما» که یک آفازاده فاسد است، شد که جذاب‌ترین و دراماتیک‌ترین شخصیت این سریال است. این شخصیت، از آغاز تا پایان داستان، چند چهره متفاوت از خود را نشان می‌دهد که آقایی با وجود نامناسب بودن سن‌اش برای بازی در این نقش، به خوبی در جلد او فرو می‌رود. با این سریال، اینک چهره امیر آقایی، برای مخاطبان نه‌چندان پیگیر آثار سینمایی هم شناخته شده و جذاب است.

مسعود کیمیایی و امیر آقایی

در ادامه موفقیت سه چهار سال گذشته امیر آقایی در سینما و شبکه نمایش خانگی، باید بیش و پیش از گذشته، پیگیر هنرنمایی‌های این بازیگر بود.  او اکنون، دو فیلم مهم را به کارنامه خود افزوده است که هنوز به نمایش درنیامده‌اند. «خائن‌کشی» به کارگردانی مسعود کیمیایی و «شب، داخلی، دیوار» ساخته وحید جلیلوند، می‌توانند باعث درخشش بیشتر این بازیگر شوند.

از آن‌جا که کیمیایی استاد بازی گرفتن است، بسیاری مشتاق هستند تا ببینند این کارگردان پیشکسوت، چه نقش و شخصیتی را برای امیر آقایی در «خائن کشی» که داستانی جذاب هم دارد، تراشیده است.

«شب، داخلی، دیوار» هم که با بازی نوید محمدزاده ساخته می‌شود، سومین  همکاری امیر آقایی با وحید جلیلوند است که می‌تواند اوج بازیگری این هنرمند ۴۵ ساله شود. باید منتظر ماند و دید.


۵۷۵۷




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «از جایزه برای گنده‌ لات تهران تا جریمه به‌خاطر «پایان‌نامه»»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..