تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




حساب دونالد ترامپ در توییتر، فیسبوک و اینستاگرام تعلیق شد

توییتر در بیانیه‌ای رسمی اعلام کرد که حساب کاربری دونالد ترامپ را به‌ مدت ۱۲ ساعت به‌ حالت تعلیق درمی‌آورد. توییتر می‌گوید دونالد ترامپ در توییت‌هایش به ‌شکلی مکرر و شدید، سیاست تمامیت مدنی این شبکه‌ی اجتماعی را نقض کرده که به‌ همین دلیل، توییتر تصمیم‌ به تعلیق حساب او گرفته است.

توییتر می‌گوید اگر نقض قوانین ادامه داشته باشد، حساب کاربری دونالد ترامپ به‌طور دائمی مسدود خواهد شد. به گفته‌ی توییتر و بر اساس گزارش ورج، تا زمانی ‌که ترامپ سه توییت نقض‌کننده‌ی قوانین را به‌طور کامل حذف نکند، حساب او بازنمی‌گردد. تصمیم‌ تعلیق حساب کاربری ترامپ در توییتر به ‌دنبال انتشار ویدئویی با عبارت «خطر خشونت» اتخاذ شد. 

به ادعای حساب کاربری Twitter Safety، در نتیجه‌ی وضعیت خشونت‌آمیز بی‌سابقه و ادامه‌دار واشینگتن، درخواست حذف سه توییت حساب کاربری [email protected] را ثبت کرده است. در ادامه‌ بیانیه آمده است: « ... این یعنی حساب کاربری [email protected] پس از حذف سه توییت مورد بحث به ‌مدت ۱۲ ساعت قفل می‌شود. اگر توییت‌ها حذف نشوند، حساب ترامپ قفل باقی می‌ماند. نقض قوانین توییتر در آینده، شامل سیاست‌های تمامیت مدنی و تهدیدهای خشونت‌آمیز، به تعلیق دائمی حساب کاربری [email protected] منتهی خواهد شد.»

دونالد ترامپ به‌دفعات با قوانین شبکه‌های اجتماعی دست‌و‌پنجه نرم کرده است و بارها شاهد اعمال برخی قوانین خاص بر صحبت‌های ترامپ در شبکه‌های اجتماعی بوده‌ایم؛ زیرا حساب‌های ترامپ بسیار پربازدید هستند. ترامپ در توییتی نوشته بود:«وقتی غارت شروع شود، تیراندازی هم شروع می‌شود.» توییتر این توییت را محدود کرد؛ اما شاهد حذف شدن آن نبودیم.  توییتر می‌گوید سیاست حذف نکردن این‌گونه توییت‌ها، در اولویت نیست. این شبکه‌ی اجتماعی وقتی تشخیص بدهد خطر آسیب رسیدن به مردم بسیار بالا رفته است، اولویت‌های اعمال قوانینش را تغییر می‌دهد. 

از زمان شکست دونالد ترامپ در انتخابات ریاست ‌جمهوری ایالات متحده‌ی آمریکا، بارها در رسانه‌های مختلف به احتمال مسدود شدن حساب کاربری او اشاره شده است. توییتر مدتی پیش گفت زمانی ‌که جو بایدن به‌‌عنوان رئیس‌ جمهور رسمی آمریکا شناخته شود، قوانین عمومی را برای حساب ترامپ هم اعمال می‌کند و در صورت نقض قوانین، آن را مسدود خواهد کرد. 

اما مسدودسازی حساب کاربری ترامپ در توییتر، تنها اتفاق مهم امروز نبود. بر اساس گزارش‌ها، فیسبوک و اینستاگرام نیز ترامپ را به ‌مدت ۲۴ ساعت تعلیق کرده‌اند. به ادعای ورج، فیسبوک اعلام کرده است که دونالد ترامپ به ‌مدت ۲۴ ساعت اجازه‌ی انتشار پست ندارد.

طی چند روز اخیر گروهی از طرفداران دونالد ترامپ در پایتخت آمریکا ناآرامی‌ ایجاد کرده‌اند و ترامپ در حمایت از آن‌ها پست‌هایی در شبکه‌های اجتماعی منتشر کرد. فیسبوک این پست‌ها را حذف کرد و از مسدودسازی حساب کاربری ترامپ خبر داد. حساب کاربری ترامپ در اینستاگرام نیز به‌ مدت ۲۴ ساعت اجازه‌ی منتشر کردن پست جدید ندارد. 

اوایل روز گذشته ترامپ پستی در فیسبوک منتشر کرد و به معترضان گفت به خانه برگردند. در ادامه‌ی این پست که ویدئویی به آن ضمیمه شده بود، دونالد ترامپ گفت: «انتخابات را از ما دزدیده‌اند.» فیسبوک این پست و پست دیگری که ترامپ در آن از طرفدارانش خواسته بود «این روز را تا ابد به‌ خاطر بسپارند»،‌ حذف کرد.

 ورج در گزارشی دیگر از حذف شدن ویدئویی در یوتیوب خبر داد که ظاهرا توسط دونالد ترامپ با محوریت اعتراضات اخیر منتشر شده است. به گفته‌ی یوتیوب، ترامپ به‌دفعات ادعاهایی اشتباه درباره‌ی انتخابات مطرح کرده است. البته اگر یوتیوبرها به ‌هنگام حرف زدن درباره‌ی موضوعات مختلف به پیام‌های ترامپ اشاره کنند، یوتیوب ویدئوی آن‌ها را حذف نمی‌کند. 

مقاله‌های مرتبط:

یوتیوب در ماه پایانی سال ۲۰۲۰ قانون جدیدی وضع کرد که بر اساس آن، اشاعه‌ی هرگونه خبر اشتباه درباره‌ی انتخابات ریاست ‌جمهوری ۲۰۲۰ ایالات متحده ممنوع است. این شبکه‌ی اجتماعی با اتکا بر قانون یادشده، تصمیم گرفت ویدئوی دونالد ترامپ را حذف کند.

در روزهای آغازین انتخابات آمریکا، یوتیوب به ‌دلیل نحوه‌ی برخورد با ادعاهای مطرح‌شده درباره‌ی انتخابات، به‌شدت مورد انتقاد قرار گرفت. در آن زمان ویدئوهایی که به موفقیت ترامپ در انتخابات اشاره می‌کردند حذف نشدند. بررسی‌‌ها نشان می‌دهد که برخی از کاربران اعتراضات خشونت‌بار پایتخت آمریکا را در یوتیوب به‌‌صورت زنده استریم کرده‌اند. یوتیوب در تلاش است تا در زمانی کوتاه، این ویدئوهای پخش زنده را حذف کند. 




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «حساب دونالد ترامپ در توییتر، فیسبوک و اینستاگرام تعلیق شد»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..