تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




ثبت شرکت با نخستین ثبت

هر زمان که تصمیم داریم کاری به انجام برسانیم یا کالایی بخریم، به علت اینکه برای انجام آن اشتیاق داریم و به‌صورت ذهنی خود را قانع کرده‌ایم که باید آن محصول را بخریم یا آن فعل را انجام بدهیم، شاید در تصمیم‌گیری‌ دچار کج‌بینی یا عدم واقع‌بینی شویم. 

مقوله راه‌اندازی یک کسب‌و‌کار و ثبت شرکت به همین صورت است. در اخذ این تصمیم مانند تمامی تصمیم‌های دیگری که در زندگی می‌گیریم، باید سنجیده و معقول عمل کنیم و به دور از احساسات هیجانی در مورد مسیری که می‌خواهیم در آن قدم بگذاریم، حداقل با صاحبان تجربه مشورت کنیم. 

غیر عادی است که عرضه‌کننده محصول یا خدمتی مشتری خود را از دریافت آن محصول یا خدمت منع کند؛ اما مجموعه نخستین ثبت ارائه‌دهنده خدمات ثبت شرکت و ثبت برند بعضی از معایب و باورهای اشتباه در مورد ثبت شرکت را برای اشخاصی که در نظر دارند به هر دلیلی شرکتی برای خود به ثبت برسانندشرح می‌دهد. 

 هرروزه بسیاری از هم‌وطنان جهت ثبت شرکت به مجموعه ما مراجعه می‌کنند و جالب است بدانید که اندیشه اکثر افرادی (البته نه همه) که برای ثبت شرکت مراجعه می‌کنند این است که با ثبت شرکت پولدار می‌شوند!!! 

کمی خنده‌دار است که اکثر مراجعه‌کنندگان ما (البته نه همه) فکر می‌کنندبدون داشتن محصول یا ایده خاصی جهت ارائه  وصرفا با ثبت یک شرکت می‌توانند در دنیای کسب‌و‌کار و بیزینس قدم بگذارند و به موفقیت‌های بزرگی دست پیدا کنند!!! 

بگذارید کمی اصولی‌تر این موضوع را بررسی کنیم. 

 ثبت شرکت چیست و چرا باید آن را انجام دهیم 

در دنیای کسب‌و‌کار وقتی باید محصول یا خدمتی به‌صورت رسمی به اشخاص و دیگر کسب‌وکارها عرضه شود، اشخاص حقیقی بهتر است جهت رسمیت بخشیدن به فعالیت تجاری خود شرکتی همراه‌با شرکا در اداره کل ثبت شرکت‌ها و مؤسسات غیر تجاری به ثبت برسانند و با هویت آن شرکت (به عبارتی آن شخصیت حقوقی) فعالیت‌های مربوط به کسب‌و‌کار خود را انجام دهند. 

پس پیش‌نیاز ثبت یک شرکت و تأسیس یک شخصیت حقوقی در ابتدای امر این است که محصول یا خدمتی قابل ارائه داشته باشید. 

صرفا ثبت یک شرکت بدون داشتن ایده و محصولی برای ارائه علاوه بر اینکه هیچ کمکی به شما نمی‌کند باعث ضرر و زیان‌های احتمالی نیز می‌شود. 

مسئولیت‌های پس از ثبت شرکت (معایب)

اول از همه باید بدانید که شرکت نیاز به مراقبت و رسیدگی دارد؛ یعنی چه از آن استفاده کنید چه نکنید باید به آن رسیدگی کنید. 

ثبت شرکت مانند خرید کتاب نیست که آن را بخرید و در قفسه کتاب‌ها بگذارید تا خاک بخورد. ثبت شرکت مسئولیت و بار حقوقی دارد. بدانید که با ثبت یک شرکت، یک شخصیت حقوقی خلق می‌کنید. همان‌طور که در جامعه دارای شخصیت هستید، شرکت نیز دارای یک شخصیت است که به آن شخصیت حقوقی می‌گویند. 

اشخاص حقوقی پس از ثبت شرکت باید: 

خود را به ادارات مالیاتی شهر و استان خود معرفی و در سامانه جامع مالیاتی کشور جهت ابراز و پرداخت مالیات ثبت نام کنند. هرساله جهت پلمپ دفاتر خود اقدام کنند. هرساله جهت حسابرسی و رسیدگی‌های مالیاتی به ادارات مالیات مراجعه کنند. جهت اخذ گواهی مالیات بر ارزش افزوده و تمدید آن به‌صورت دوره‌ای اقدام کنند (در صورت مشمولیت).

و موارد ریز و درشت دیگری که باید برای شرکت ثبت‌شده خود انجام دهید که به مجموعه همه این‌ها رسیدگی به شرکت می‌گوییم.  

پس تا اینجا متوجه شده‌اید که با ثبت شرکت و چه از آن استفاده کنید چه نکنید، باید زحماتی متحمل شوید و توصیه ما به شما این است که اگر هنوز محصول یا خدماتی قابل ارائه ندارید کمی در تصمیم خود تأمل کنید. شما هنوز هم بدون ثبت شرکت می‌توانید کسب‌و‌کار خود را به‌صورت شخصی راه‌اندازی و در آینده، در صورت نیاز اقدام به ثبت شرکت کنید.  

البته در این مقاله سعی بر این نیست که بخواهیم شما را از ثبت شرکت بترسانیم یا منصرف کنیم. این مقاله صرفا بدین جهت است که با ذهنی باز و با آگاهی از مسئولیت‌های پیش رو اقدام به ثبت شرکت مورد نظرتان کنید. 

چند باور اشتباه در مورد ثبت شرکت  برای استفاده از یک نام به‌صورت انحصاری،  باید شرکتی با آن نام تأسیس کنیم !

اغلب بر این باورند که اگر محصول و خدمتی دارند و می‌خواهند نام آن محصول و خدمت را به انحصار خود دربیاورند، باید شرکتی ثبت و نام آن شرکت را روی محصول یا برند خود درج کنند. این باوری کاملا اشتباه و از روی ناآگاهی است (بنده – نگارنده – نیز پیش از آن‌که با مسائل ثبتی آشنا شوم همین باور را داشتم).

اگر نامی در ذهنتان دارید و می‌خواهید آن را به انحصار خود دربیاورید، باید اقدام به ثبت برند کنید و نام برند ثبت‌شده خود را روی محصول و برند خود بگذارید.

برند، کلمه یا عبارتی است که در مرکز مالکیت معنوی ایران ثبت می‌شود و پس از ثبت تمامی حقوق معنوی آن نام در طبقه ثبت‌شده برای شخص مالک محفوظ می‌ماند.

پس از ثبت برند هیچ شخصی غیر از مالک برند نمی‌تواند از نام ثبت‌شده تحت مالکیت صاحب برند به هیچ عنوان استفاده کند و درصورتی‌که شخصی بدون کسب اجازه از مالک برند اقدام به استفاده غیر مجاز از نام برند کند، می‌توان علیه وی اقامه دعوی و در صورت بروز ضرر و زیان غرامت دریافت کرد.

لذا اگر ‌اکنون کسب‌و‌کار خود را دارید، محصول یا خدمتی ارائه می‌دهید و صرفا می‌خواهید اشخاص دیگر نتوانند از نام محصول یا خدمت شما استفاده کنند باید اقدام به ثبت برند (نام محصول یا خدمت) مورد نظر خود کنید و نیازی به ثبت شرکت هم‌نام با محصول یا خدمتی که ارائه می‌دهید ندارید.

اگر شرکت نداشته باشیم نمی توانیم واردات و صادرات کنیم !

یک باور اشتباه دیگر  این است که تصور می‌شود جهت صادرات و واردات کالا و خدمات باید شرکت ثبت کرد؛ در صورتی که این طور نیست.

جهت واردات و صادرات محصول و خدمات شما باید دارای جواز صادرات و واردات باشید که در ایران به آن کارت بازرگانی می گویند.

کلیه اشخاص حقیقی و حقوقی می‌توانند جهت دریافت کارت بازرگانی اقدام کنند؛ لذا اگر در حال حاضر شرکتی ندارید نیز می‌توانید به‌صورت یک شخصیت حقیقی جهت دریافت کارت بازرگانی اقدام کنید. 

اگه شرکت ثبت کنیم باید مالیات هنگفتی بدهیم !

یکی دیگر از مسائلی که خیلی زیاد با آن برخورد می‌کنیم این است که متقاضیان ثبت شرکت فکر می‌کنند صرفا با ثبت شرکت مشمول پرداخت مالیات می‌شوند که این باور کاملا اشتباه است.

طبق قوانین مالیاتی تمام کشورها، مالیات عملکرد درصد معینی از سود خالص حاصله در طی یک سال تعیین می‌شود و در ایران مالیات عملکرد به‌صورت ۲۵ درصد سود خالص حاصله در طی یک سال است.

یعنی اگر در طی یک سال شرکت شما سوددهی داشته باشد، ۲۵ درصد آن را باید به‌عنوان مالیات عملکرد بپردازید و اگر سودی نداشته باشید (که معمولا در سال‌های اول تأسیس هر شرکتی بدین صورت است) شرکت شما زیان‌ده محسوب می‌شود و مشمول پرداخت مالیات عملکرد نیست؛ پس خیالتان راحت باشد. 

در این مقاله، نخستین ثبت سعی کرد که به چند باور اشتباه و معایب احتمالی ثبت شرکت بپردازد.

جهت دریافت اطلاعات بیشتر و مشاوره ثبتی رایگان، می‌توانید علاوه بر تماس با خطوط ویژه ۰۲۱۸۸۸۸۱۲۳۵ و ۰۲۱۸۸۸۸۱۲۴۵ از طریق وب‌سایت نخستین ثبت به نشانی nokhostinsabt.com با کارشناسان به‌صورت آنلاین گفت‌وگو کنید.

***

منبع : مقاله‌ی «چند باور اشتباه در مورد ثبت شرکت» از وب‌سایت نخستین ثبت




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «ثبت شرکت با نخستین ثبت»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..