تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




آیا گرفتن ناخن در شب جایز است؟

در این مطلب به موضوع توصیه های دین در مورد ناخن گرفتن در شب پرداخته ایم.

کوتاه کردن ناخن امری است که از نظر بهداشتی بسیار به آن توصیه شده است زیرا ناخن های بلند محل تجمع میکروب ها می باشند. در برخی روایات درباره ناخن گرفتن توصیه هایی شده است که بد نیست در ادامه همراه با Niksalehi شوید تا درباره این روایات و ناخن گرفتن در شب بیشتر بهوانید.

ناخن گرفتن در شب

از کارهای مستحبی که دین اسلام بر آن تأکید می کند، گرفتن ناخن است به هر صورتی که باشد، البته
بهتر است در روز جمعه باشد .
در نتیجه در هر وقت از شب یا روز باشد جایز است، و بنا بر جست و جویی که صورت
گرفت، روایتی مبنی بر کراهت گرفتن ناخن در شب یافت نشد.
پس دیگر بحث از علّت کراهت مطرح شده، معنا ندارد .

برخی اعلام نموده اند در گذشته بعلت تاریکی (عدم وجود نور در شب) و جراحت احتمالی ناخن ها را روز
می گرفتند.

گرفتن ناخن در شب مکروه نیست اما در کیفیت ناخن گرفتن دستورالعمل های مختلفی رسیده است که به نمونه ای
از آن اشاره می شود:حضرت رسول صلّی اللّه علیه و آله و سلّم هنگام ناخن گرفتن از مسبّحه (سبّابه یا
انگشت شهادت) دست راست (که شریفترین انگشت است) شروع می کرد و به شست (انگشت بزرگ) راست پایان می داد،
یعنی از سبّابه تا انگشت کوچک راست و سپس از انگشت کوچک چپ تا شست راست.

بد نیست وقت مناسب ناخن گیری را بدانید

همیشه بعد از حمام ناخن های خود را بگیرید چون آسیب کمتری به آن می رسد. در بقیه مواقع ناخن شکنندگی دارد که به سطح ناخن آسیب می رساند ولی بعد از حمام، ناخن نرم است و شکننده نیست.

ناخن گرفتن در شبناخن گرفتن برای سلامت ناخن آب بنوشید

یک آزمایش ساده برای تشخیص کمبود آب بدنتان این است که سطح ناخن را محکم فشار دهید تا ناخن از صورتی به سفید تغییر رنگ دهد؛ سپس ناخن را رها کنید و ببینید در چه زمانی به رنگ اولیه خود برمی گردد. اگر ناخن کمتر از دو ثانیه به رنگ اصلی اش باز نگردد یعنی بستر ناخن دچار کمبود آبی است. در طولانی مدت این کمبود آب باعث شکنندگی ناخن می شود؛ بنابراین برای حفظ سلامتی ناخن هایتان به مقدار کافی آب بنوشید.

پروتئین فراموش نشود

کمبود پروتئین، خود را به صورت یک نوار سفید در عرض ناخن نشان می دهد. ناخن ها بیشتر از پروتئین ساخته شده اند؛ بنابراین برای اینکه ناخن هایی بلند، قوی و جذاب داشته باشید باید روزانه به مقدار مناسب پروتئین مصرف کنید. کراتین، عنصر اصلی مو و ناخن، از آمینواسیدها به خصوص سیستئین ساخته شده است. با این وجود به این معنا نیست که شما به مکمل های سیستئین نیاز دارید. خوردن منابع پروتئینی متنوع می تواند به شما این اطمینان را بدهد که برای داشتن ناخن هایی سالم به اندازه کافی آمینو اسید مصرف کرده اید. حال این پروتئین به میزان قابل توجهی در ماهی قزل آلا، ماست و گردو وجود دارد. منابع دیگر پروتئین شامل ماهی، میگو، بوقلمون، مرغ، گوشت، سویا، تخم مرغ، آجیل و لبنیات است.

پی نوشت:مفاتیح الجنان ص ۳۷٫علم اخلاق اسلامی ج ۴، ص ۴۰۰الکافی (ط – الإسلامیه)، ج ۶، ص۴۹۲

انوار طاها- اقتصاد نیوز




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «آیا گرفتن ناخن در شب جایز است؟»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..