تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




شرایطی که نباید اتفاق می‌افتاد...

به گزارش خبرآنلاین، ابوالفضل ظهره‌وند در باره آغاز غنی سازی اورانیوم 20 درصدی به خبرآنلاین گفت: شرایطی که نباید اتفاق می افتاد پیش از این افتاده است. غنی سازی بیست درصدی جزو حقوق قانونی ایران به عنوان عضوی از آژانس و ان‌پی‌تی است. آنها به طور ضمنی حق غنی سازی ما را پذیرفته اند.اما غنی سازی بیست درصدی جزو بندهایی بود که قرار شد در ازای لغو تحریم ها متوقف شود،اما الان بیش از پنج سال گذشته و نه تنها از لغو تحریم ها خبری نیست بلکه هم به میزان تحریم ها افزوده شده و هم اینکه طرف اصلی که ما با او توافق را امضا کردیم،از برجام خارج شده است. شروع غنی سازی بیست درصد با هدف ایجاد توازن بین تعهدات و تکالیف است. ما به تکلیف خود عمل کردیم آنها باید به تعهد عمل می کردند. هر کجا که آنها بخواهند به تعهداتشان برگردند ما این غنی سازی بیست درصدی را دوباره متوقف می کنیم. فعالیت صلح آمیز هسته ای هم درصد ندارد.

>>> بیشتر بخوانید:
آغاز غنی‌سازی 20 درصدی ایران به معنای خروج از برجام است؟

شما ممکن است به تکنولوژی برسی که نیاز به غنی سازی 68درصد داشته باشد.می خواهم بگویم درصد یک ادرس غلط است که غربی ها می دهند. آنها به طور کلی با موضوع غنی سازی و توانایی ایران در این حوزه مشکل دارند.درصد اصلا اهمیتی ندارد.طرح این مسائل دقیق نیست و باید آن را تصحیح کرد.غربی ها با پیشرفت تکنولوژی ایران مشکل دارند.با این نوع سبک زندگی و سبک اداره کشور مشکل دارند. به هرحال از نظر من این به معنای خروج از برجام نیست اما به این معنا نیست که ما  به تکلیف عمل کنیم اما آنها زیر میز بزنند. رابطه پایین دستی و بالا دستی که نداریم. این رابطه توازنش را از دست داده و ایران می خواهد این توازن را به دست بگیرد. در نهایت ممکن است دوباره هر دو به نقطه صفر برسند که ایران بگوید طبق آنچه امضا کرده ایم ما تا 2023 به این موضوع پایبند می مانیم.

وی در ادامه گفت: بنابراین آنها باید با خودشان تعیین تکلیف کنند و این جنازه در حال احتضار را به دوش بکشند. دنیا متوجه شده که ایران حداکثر انعطاف را نشان داده است و این حداقل کاریست که ایران می تواند بکند.

مشروح این گفتگو را اینجا بخوانید.

310 310




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «شرایطی که نباید اتفاق می‌افتاد...»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..