تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




برگزاری نخستین جشنواره مد و لباس مشاغل کشور در قزوین

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین از قزوین؛ محمد حسین اسماعیلی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی قزوین با اعلام این خبر گفت: لباس و پوشش به عنوان یکی از مهمترین شاخص های فرهنگی هر جامعه و قومی محسوب می شود و از این جهت دارای اهمیت و جایگاه ویژه ای است.

او افزود: فرهنگ مُد از عناوین مهم حوزه جامعه شناسیِ فرهنگی است و در تقسیم بندی طبقات اجتماعی از اهمیت بالایی برخوردار است و از این جهت در برنامه ریزی های فرهنگی باید مورد توجه متولیان امر قرار گیرد.

اسماعیلی ادامه داد: یکی از شاخص های دگردیسی فرهنگی، مدگرایی فزاینده است. در این راستا گروهها و طبقات اجتماعی مسلط و مرفه سعی در تسلط تصمیمات و علاقه شان در سبک زندگی، مقوله مصرف و پوشاک بر سایر طبقات جامعه هستند که از سوی طبقات پایین تر تقلید می شود. لذا این چرخه ی ناتمام تقلید و تغییر منجر به تنزلتفاوت های فرهنگی طبقات اجتماعی به مقوله های سطحی و ظاهری می شود که نیازمند توجه جدی مسئولان است.

رئیس کارگروه مد و لباس استان قزوین ادامه داد:جشنواره های مد و لباس در جهت ساماندهی حوزه پوشاک و مد و لباس می تواند اثر فزاینده ای داشته باشد و جشنواره مد و لباس مشاغل نیز در این راستا برنامه ریزی شده و اجرا می شود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی قزوین خاطرنشان کرد: ایجاد ارتباط اثربخش بین حلقه های طراحی، تولید، توزیع و مصرف در این جشنواره ها می تواند محقق شود. همچنین حمایت از هنرمندان طراح و تولید داخلی و ترویج فرهنگ و سبک زندگی ایرانی اسلامی با نگاه خلاقانه و زیبایی شناسانه با تکیه بر روزآمدی از مواردی است که باید در حوزه مد و لباس به طور جدی پیگیری شود.

اسماعیلی در پایان یادآور شد: جشنواره مد و لباس مشاغل به شکل مجازی و با هدف ساماندهی مد و لباس مشاغل در کشور و استفاده از الگوهای مناسب ایرانی-اسلامی در صنعت پوشاک و افزایش مشارکت عالمانه اهالی فرهنگ و هنر در موضوع مد و لباس برگزار می‌شود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی قزوین اظهار کرد: کمک به اعتلای استاندارد پوشاک ایرانی و کشف استعدادها و خلاقیت ها در زمینه البسه، ارتقای توانمندی های طراحان و تولیدکنندگان در زمینه  مد و لباس و تجاری سازی تولیدات ملی از دیگر اهداف برگزاری این جشنواره است.

فراخوان جشنواره مد و لباس مشاغل در وبسایت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی موجود است و علاقه مندان می توانند برای ثبت نام به نشانی http://www.khanetarahanqaz.ir مراجعه کنند

46




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «برگزاری نخستین جشنواره مد و لباس مشاغل کشور در قزوین»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..