تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




جک ما، بنیان‌گذار علی بابا، پس از انتقاد از رگولاتورهای چین ناپدید شد

گزارش‌ها از ناپدیدشدن جک ما، بنیان‌گذار علی‌بابا و میلیاردر چینی، خبر می‌دهند. او چند هفته‌ای است که در انظار عمومی ظاهر نشده و حدس‌و‌گمان‌هایی درباره‌ی گم‌شدنش وجود دارد. به‌گزارش بیزنس اینسایدر، جک ما قرار بود در فینال مسابقه‌ی استعدادیابی Africa’s Business Heroes حضور یابد؛ اما یکی از مدیران علی‌بابا جایگزین او شد. جک ما مسابقه‌ی یادشده را برای کارآفرینان آفریقایی ترتیب داده بود و آنان برای جایزه‌ی ۱٫۵ میلیون دلاری رقابت می‌کردند. سخن‌گوی علی‌بابا در مصاحبه با رسانه‌ی فایننشال‌تایمز دلیل غیبت جک ما در برنامه‌ی یادشده را تداخل برنامه‌هایش اعلام کرد.

جک ما بنیان‌گذار علی‌بابا و آنت گروپ است و با افزایش تحقیقات ضدانحصاری دولت چین روی این دو شرکت، او نیز درگیر مسائل برخی مقام‌ها شده بود. آنت گروپ با هدف ارائه‌ی خدمات پرداختی تأسیس شده است و اخیرا زمزمه‌ی ورود این شرکت به بازار سهام شنیده می‌شد؛ اما رگولاتورها با این موضوع مخالف کردند و از آنت گروپ خواستند در مدل کسب‌وکاری خود تجدیدنظر کند و به ارائه‌ی خدمات پرداختی بازگردد.

همچنین، رگولاتورهای چین از محدودیت اعمال‌شده‌ی علی‌بابا برای ‌بازرگانان انتقاد کردند. درواقع براساس سیاست علی‌بابا، بازرگانان به‌ناچار با این شرکت قرارداد می‌بندند و نمی‌توانند محصولاتشان را در پلتفرم‌های رقیب آن ارائه دهند.

مشکلات پیش‌ روی جک ما فقط به این‌ها ختم نمی‌شوند. اوایل نوامبر ۲۰۲۰، بازار سهام شانگهای عرضه‌ی اولیه‌ی سهام (IPO) علی‌بابا و آنت‌ گروپ را تعلیق کرد. آنت گروپ بزرگ‌ترین عرضه‌ی‌ اولیه‌ی سهام را با جمع‌آوری ۳۴٫۵ میلیارد دلار به‌دست آورده و قرار بود ۵ نوامبر ۲۰۲۰ (۱۵ آبان)، برای کسب سرمایه بیشتر وارد dual listing بورس‌های هنگ‌کنگ و شانگهای شود؛ اما دو روز قبل از آن، عرضه‌ی‌ اولیه‌ی سهام آن متوقف شد.

۲۴ اکتبر ۲۰۲۰ (۳ آبان ۱۳۹۹)، جک ما سیستم رگولاتوری چین را عامل جلوگیری از نوآوری دانست و قوانین بانکی جهانی را به «انجمن مردمان پیر» تشبیه کرد. او در سخنرانی آن روز گفت: «سیستم‌ مالی امروز میراث عصر صنعت است. باید سیستم کنونی را بازسازی و سیستم جدیدی برای نسل بعدی ایجاد کنیم.»

به‌گزارش یاهو فایننس، چند روز پس از این انتقاد بود که عرضه‌ی‌ اولیه‌ی آنت گروپ تعلیق شد که تأییدیه‌ی ناظران اوراق بهادار چین را دریافت کرده بود. بازار سهام شانگهای دلیل این اقدام را تغییرات رگولاتوری فناوری مالی اعلام کرد؛ اما مارک موبیوس، سرمایه‌گذار آمریکایی، دلیل توقف عرضه‌‌ی اولیه‌ی سهام آنت گروپ را رگولاتوری نهادهای مالی دولت و جلوگیری از بزرگ‌شدن بیش‌ازحد آن‌ها عنوان کرد.

مقاله‌های مرتبط:

جک ما به‌صورت عمومی از قانون‌گذاران چین انتقاد و بانک‌های این کشور را مغازه‌ی کارگشایی و گروبرداری خطاب کرد. او گفت:

وام‌ها و ضمانت‌ها برای مغازه‌ی کارگشایی و گروبرداری است؛ اما اگر روی دارایی‌های وثیقه افراط کنیم، شرکت‌های سرمایه‌گذاری خاص تمام دارایی‌هایشان را گرو می‌گذارند و فشار روی آن‌ها زیاد است.  

جک ما یک بار به‌عنوان ثروتمندترین فرد آسیا معرفی شد؛ اما اکنون باتوجه‌به مسائل اخیرا دارایی‌‌هایش کاهش یافته است. طبق Bloomberg Billionaires Index، جک ما در سه ماه گذشته بیش از ۱۱ میلیارد دلار از دست داد و دارایی‌اش از ۶۱ میلیارد دلار در اکتبر ۲۰۲۰ به ۵۰٫۶ میلیارد دلار کنونی کاهش یافت.

جک ما برای پیشگیری از شیوع ویروس کرونا، چند میلیون ماسک به اروپا و آمریکا و سازمان بهداشت جهانی اهدا کرد. همچنین، او در کارهای خیریه مشارکت می‌کند و بنیاد Ma Foundation را تأسیس کرده است.




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «جک ما، بنیان‌گذار علی بابا، پس از انتقاد از رگولاتورهای چین ناپدید شد»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..