تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




طرح «مدرسه، کانون تربیتی محله» در قزوین اجرا می‌شود

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین از قزوین؛ مریم بیدخام، مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری قزوین در نشست تبیین دستورالعمل اجرایی برنامه تحول آفرین «مدرسه، کانون تربیتی محله» که در اداره کل آموزش و پرورش استان برگزار شد، گفت: مدرسه نباید فقط مکانی برای درس، کلاس، کنکور و تست زنی باشد، بلکه باید شرایطی مهیا کرد تا دانش آموزان در تمامی عرصه‌ها توانمند شوند و با شور و اشتیاق در جامعه نقش آفرینی کنند.

او بیان کرد: در کنار آموزش‌های علمی و تحصیلی، توانمندسازی دانش آموزان در حوزه‌های مختلف فرهنگی، اجتماعی، هنری، مهارت‌های زندگی، احیای سنت‌های کهن ایرانی- اسلامی، ایثار و شهادت، حفظ میراث فرهنگی و محیط زیست و اشتغالزایی باعث می‌شود که دانش‌آموزان برای آینده تقویت شوند و از گزند آسیب‌های اجتماعی در امان باشند.

بیدخام ظرفیت‌های محله و مدرسه را فرصتی برای تلفیق آموزش‌های رسمی با فعالیت‌های فرهنگی- اجتماعی برشمرد و گفت: از الزامات طرح کانون تربیتی محله این است که برنامه‌های فرهنگی و اجتماعی تحول آفرین و تاثیرگذار را برای دانش آموزان به درستی اجرایی کند.

عضو کارگروه استانی "بسته تحولی مدرسه، کانون تربیتی محله"، بیان کرد: کاهش فاصله بین جامعه و مدرسه، ارتباط بین آموزش‌های مدرسه و زندگی اجتماعی، تبدیل مدرسه به کانون پیشرفته فرهنگی- اجتماعی و افزایش مشارکت از دیگر اهداف این طرح است.

بیدخام افزود: گروه‌های همیار متشکل از مدیر، نماینده معلمان، رییس انجمن اولیا و مربیان مدرسه و نمایندگان نهادهای محلی، طبق دستورالعمل باید برای شناسایی و بررسی ظرفیت‌های محلی افراد شاخص و برگزیده استفاده کنند.

مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری قزوین با بیان اینکه با اجرای این طرح در مدارس استان برنامه‌های فرهنگی و اجتماعی با مشارکت نهادها و تشکل‌های مردمی پر محتواتر و غنی تر می شوند، خاطرنشان کرد: در قالب این طرح، نیازهای مدرسه به عنوان خانه دوم دانش آموزان شناسایی می‌شود و بسیاری از مطالبات از سوی اهالی مدرسه و محله محقق می‌شود.

46




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «طرح «مدرسه، کانون تربیتی محله» در قزوین اجرا می‌شود»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..