تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




خط‌و‌نشان هواوی برای اندروید؛ هارمونی در سال ۲۰۲۱ روی ۱۰۰ میلیون دستگاه نصب می‌شود

۳۰ دسامبر ۲۰۲۰ (۱۰ دی ۱۳۹۹)، هواوی رویدادی با عنوان روز توسعه‌دهنده (Developer Day) در چین برگزار کرد. در این مراسم، مدیرعامل هواوی گفت شرکتش به‌دنبال پایان‌دادن به سلطه‌ی اندروید بر بازار سیستم‌‌عامل‌های است. هواوی بدین‌منظور سیستم‌عامل هارمونی او اس 2 ( HarmonyOS 2.0) را دردسترس قرار خواهد داد.

هواوی می‌گوید سیستم‌عامل هارمونی در آینده‌ای نزدیک قرار است روی ۱۰۰ میلیون دستگاه نصب شود. از مدتی پیش، شرکت چینی آزمایش سیستم‌عامل هارمونی را روی چند مدل گوشی در چین آغاز کرده است تا بتواند نقص‌ها را دقیق برطرف کند. سیستم‌عامل هارمونی صرفا مخصوص گوشی‌های هوشمند نیست و شرکت چینی می‌کوشد هارمونی را ‌به قلب تپنده‌‌ی اکوسیستمی بزرگ تبدیل کند. 

هواوی برای استفاده از سیستم‌عامل هارمونی در بیش از ۱۰۰ میلیون دستگاه، با ۴۰ تولیدکننده‌ی بزرگ همکاری خواهد کرد. قراردادهای تجاری هواوی با برندهای شناخته‌شده‌ی اکوسیستم فناوری چین امضا شده است و این شرکت قصد دارد در آینده، اقداماتی به‌منظور تبدیل هارمونی به سیستم‌عاملی بین‌المللی انجام دهد و کم‌کم به انحصار اندروید پایان دهد. افزون‌براین، هواوی با بیش از ۱۲۰ شرکت تولیدکننده‌ی لوازم خانگی و ۲۰ شرکت تولیدکننده‌ی قطعات سخت‌افزاری همکاری می‌کند تا در سال ۲۰۲۱، محصولات متنوعی با سیستم‌عامل هارمونی به بازار بیایند. 

اسلاید هارمونی او اس هواوی / Huawei HarmonyOS در کنفرانس Developer Day 2020

هواوی فعلا روی نسخه‌ی آزمایشی سیستم‌عامل هارمونی کار می‌کند؛ بااین‌حال معتقد است با وجود تحریم‌های ایالات متحده، توانسته است گام‌های مثبت زیادی را در این زمینه بردارد. هواوی در بیانیه‌ی مطبوعاتی جدیدش بارها تأکید می‌کند هارمونی سیستم‌عاملی قدرتمند است و روی انواع دستگاه‌های هوشمند نظیر ساعت و خودرو و تلویزیون کار خواهد کرد و صرفا به گوشی‌های هوشمند منحصر نیست؛ اما گوشی‌های هوشمند هدف اصلی هارمونی هستند. 

مقاله‌های مرتبط:

به‌گفته‌ی یانگ های‌سونگ، معاون گروه تجاری امور مشتریان هواوی، نسخه‌ی آزمایشی سیستم‌عامل هارمونی روی گوشی‌های هوشمند نظر تعداد زیادی از توسعه‌دهندگان را جلب کرده است و هواوی برای پیشبرد سناریویی کاملا پیروز، می‌خواهد با توسعه‌دهندگان فعلی کار کند و به جذب توسعه‌دهندگان بیشتر ادامه دهد. مطابق گفته‌های هواوی، از زمان انتشار هارمونی 2 تاکنون، بیش از ۱،۸۰۰ گروه توسعه‌دهنده همکاری با هواوی را شروع کرده‌اند. هواوی می‌گوید ازطریق هارمونی 2 قصد دارد ضمن رقابت بهتر با گوگل، بستری برای گسترش خدمات خود فراهم کند.

نسخه‌ی بتای هارمونی 2 روز ۱۶ دسامبر ۲۰۲۰ (۲۶ آذر ۱۳۹۹)‌ برای توسعه‌دهندگان و شرکای صنعتی هواوی دردسترس قرار گرفت و روی گوشی‌های میت ۳۰ و پی ۴۰ و تبلت میت پد پرو منتشر شد.

هواوی می‌گوید در ابتدا شباهت‌های بین هارمونی 2 و EMUI 11 باعث جلب توجه کاربران شده است؛ اما ازآنجاکه هارمونی 2 و EMUI 11 هسته‌ی متفاوتی دارند، سیستم‌عامل اختصاصی هواوی توانست عملکرد بهتری از خود نشان دهد. هواوی می‌گوید سیستم‌عامل اختصاصی‌اش درمقایسه‌با اندروید به‌طورکلی تجربه‌ی بهتری ارائه می‌دهد. 

دیدگاه شما کاربران زومیت درباره‌ی این خبر چیست؟




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «خط‌و‌نشان هواوی برای اندروید؛ هارمونی در سال ۲۰۲۱ روی ۱۰۰ میلیون دستگاه نصب می‌شود»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..