تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




توضیه برجامی کوشنر به بایدن!

«جرد کوشنر» مشاور ارشد و داماد رئیس جمهور آمریکا روز پنجشنبه گفت، دولت فعلی آمریکا «اسرائیل‌دوست‌ترین» دولتی بوده که او در خاطر دارد.

کوشنر در مصاحبه با روزنامه «اسرائیل هیوم» مدعی شد: «ما اسرائیل‌دوست‌ترین دولتی بودیم که به خاطر دارم. اما همچنین بزرگ‌ترین حامی اعراب و مسلمانان بودیم. ما میان مردم منطقه اعتماد ایجاد کردیم و این کار باعث شد اعتبار لازم برای پیشبرد طرح‌های خود را به دست آوریم».

داماد ترامپ که در سفر به مغرب به سر می‌برد افزود:‌ «یکی از پروژه‌هایی که بیشترین لذت را از آن بردم توافق ابراهیم بود که چهار توافق صلح میان اسرائیل، امارات متحده عربی، بحرین، سودان و مراکش را شامل شد».

«آوی برکوویتز» نماینده ویژه دولت آمریکا در امور مذاکرات بین‌المللی که در این سفر کوشنر را همراهی می‌کند به این روزنامه گفت، به یاد دارد زمانی که عکس‌برداری از مسیر هوایی سفر «دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا از عربستان سعودی به فلسطین اشغالی در سال ۲۰۱۷ را بر عهده داشت با خود گفت احتمالاً گشایشی میان این دو کشور رخ خواهد داد.

برکوویتز افزود: «این امر به ما نشان داد که مسائل لزوماً قرار نبود به همان شکل بماند. مزایای کار بر روی توافق ابراهیم این را ثابت کرد».

او و کوشنر مدعی شدند: «این امر به این دلیل محقق شد که دولت ترامپ به جریان اصلی تعلق نداشت و می‌توانست تفکرات خلاقانه‌تری داشته باشد که به گام‌هایی دست نیافتی از جمله به رسمیت شناختن اورشلیم به عنوان پایتخت اسرائیل منتج شد».

برکوویتز در ادامه این ادعاها افزود، آن‌ها علاقه رهبران منطقه به عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی را از چهار سال قبل شاهد بودند و «رهبران عرب از همان روز اول به دنبال صلح بودند».

روزنامه «جروزالم پست» اخیراً در یادداشتی تحلیلی نوشت، «جو بایدن» پیروز انتخابات آمریکا از منظر رسانه‌ها، روند عادی‌سازی روابط رژیم صهیونیستی و کشورهای عربی را با شتاب دولت فعلی ادامه نخواهد داد اما در برابر آن سنگ‌اندازی نیز نمی‌کند.

کوشنر در دفاع از توافق سازش رژیم صهیونیستی و فلسطین موسوم به «معامله قرن» گفت: «به نظرم این تنها برنامه عملی است که واقعاً می‌تواند زندگی فلسطینی‌ها را بهبود بخشد. فکر می‌کنم به مرور زمان افرادی آن را بازبینی کرده و محاسن آن را درک خواهند کرد».

داماد ترامپ درباره احتمال بازگشت «جو بایدن» رئیس جمهور منتخب آمریکا به برجام مدعی شد: «خاورمیانه نسبت به آنچه [زمان روی کار آمدنمان] تحویل گرفتیم بسیار امن‌تر شده است. به این دلیل که رئیس جمهور ترامپ در کنار متحدانمان در منطقه ایستاد. صبر داشتن هنگام مذاکره بسیار مهم است و نباید به سوی توافقی بد تعجیل کرد. آمریکا اولویت‌های زیادی در جهان دارد. اگر و زمانی که ایران آماده توافقی واقعی باشد خودشان تماس می‌گیرند».

311311




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «توضیه برجامی کوشنر به بایدن!»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..