تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




اصلاح یک اشتباه در تمبر یادبود شهید فخری‌زاده

با فرض مفید و الهام بخش و موثر بودن، به گمانم این اقدام ها باید واجد دو ویژگی اساسی باشند:  خالی از خطا و اشتباه باشند؛ و  از حیث هنری فاخر و زیبا.

پس از شهادت شهید محسن فخری زاده، تمبر یادبود ایشان طراحی و رونمایی شده است که متاسفانه و شوربختانه، به گمان من، واجد هیچ کدام از دو ویژگی بالا نیست:

 فاقد زیبایی هنری است و واجد اشتباه در فرمول های شیمی و ریاضی.

رئیس شورای تمبر درباره فرمول علمی درج شده در این اثر گفته است: هدف از نوشتن فرمول در تصویر نشان دادن رتبه علمی این شهید بزرگوار بود و قرار بر استفاده علمی از این فرمول‌ها نیست.

 از لحاظ آموزشی و پرورشی، این‌گونه استفاده از زبان علمی را خطا و مضر می‌دانم و فکر می کنم باید این اشتباه در کوتاه‌ترین زمان اصلاح شود. فرمول‌ها زبان دانش و علم هستند و این سهل‌انگاری به‌مثابه خطای املایی در یک اثر ملیِ علمی است.




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «اصلاح یک اشتباه در تمبر یادبود شهید فخری‌زاده»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..