تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




حقیقتی عجیب از روش انسان‌های اولیه برای تسکین درد دندان

به گزارش خبرنگار حوزه کلینیک گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از «اخبارالیوم»، یک مطالعه مردم شناسی به ریاست یاسر اللئیتی و با مشارکت بسیاری از مراکز تحقیقاتی اسپانیا ثابت کرده است که یک انسان نئاندرتال (غارنشین) در غار سدرون در استان آستوریاس اسپانیا به دلیل آبسه در دندان‌های خود که با اختلال روده همراه بوده درگذشته است.

این مطالعه نشان می‌دهد که او از یک مسکن طبیعی گیاهان دارویی که حاوی سالیسیلیک اسید، ماده فعال آسپرین است، استفاده کرده است.

یاسر اللیثی محقق انسان شناسی توضیح می‌دهد: به منظور شناسایی رژیم غذایی نئاندرتال ها، DNA دندان‌های او مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفت. در همین حال، دانشمندان برای تهیه داده‌هایی در مورد سبک زندگی آن‌ها به تجزیه و تحلیل بقایای فسیلی نئاندرتال‌های واقع در سایت‌های سراسر اروپا ادامه دادند.

دکتر عبدالرحیم ریحان باستان شناس، مدیر کل تحقیقات، مطالعات باستان شناسی و انتشارات علمی در سینای جنوبی در وزارت گردشگری و آثار باستانی نیز توضیح می‌دهد که تیم تحقیقاتی وجود مسکن در بقایای نئاندرتال را کشف کرده است که فقط بخش کوچکی از جزئیات حاصل از بررسی DNA سطح دندان‌های این انسان است. تیم تحقیق علاوه بر بقایای میکروب ها، پلاک‌های دندانی کلسیفیه شده را از افراد بدوی با مواد ژنتیکی از گیاهان و حیواناتی که این افراد در دوران ماقبل تاریخ می‌خوردند، جمع آوری کردند که منجر به کشف اطلاعات شگفت انگیز در مورد روش زندگی و بیماری آن‌ها شد.

انسان های بدوی از آسپرین برای تسکین درد دندان استفاده می کردند

دکتر ریحان ادامه می‌دهد که نئاندرتال غار سدرون اسپانیا دارای باکتری‌هایی بوده که باعث رنج او شده و این احتمال وجود دارد که برای درمان آن برخی گیاهان را خورده باشد.

ویلیاریک نیز توضیح می‌دهد که نئاندرتال اسپانیایی دچار آبسه دندان شده است که احتمالاً به دلیل التهاب لثه ناشی از نوعی باکتری دهانی بوده است.

در نمونه مورداستفاده در پژوهش آثار گیاه اسطوخودوس پیدا شده است که احتمالاً این گیاه به دلیل وجود اسید سالیسیلیک یعنی همان ماده فعال آسپرین برای تسکین درد در آن استفاده شده است.

انسان های بدوی از آسپرین برای تسکین درد دندان استفاده می کردند

این موضوع نشان می‌دهد که این انسان بدوی همچنین از اسهال و استفراغ ناشی از عوامل مختلف بیماری زا رنج می‌برده و احتمالا برای درمان به تولید نوعی آنتی بیوتیک روی آورده است.

علاوه براین یک ماده ژنتیکی از پنیسیلیوم روبنس در مواد گیاهی در دندان‌های این انسان بدوی یافت شده است که این ماده قارچی است که منبع بسیاری از آنتی بیوتیک‌ها به شمار می‌رود.

بیشتر بخوانید:

۹ اشتباه رایج درباره دارو‌های مسکن که باید از آن‌ها دوری کرد


انتهای پیام/




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «حقیقتی عجیب از روش انسان‌های اولیه برای تسکین درد دندان»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..