تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




تقاضای بی‌سابقه آیفون ۱۲ درآمد کوالکام را به‌طور چشمگیری افزایش داده است

چندی پیش، اپل خانواده‌ی آیفون ۱۲ را با پشتیبانی از نسل پنجم شبکه‌ی موبایل (5G) رونمایی و روانه‌ی بازار کرد. اپل به‌منظور ارائه‌ی فناوری 5G از مودم‌های شرکت کوالکام موسوم به X55 بهره می‌گیرد و از قرار معلوم، تقاضای بی‌سابقه برای گوشی‌های آیفون ۱۲ باعث‌ شده کوالکام فصل مالی درخشانی تجربه کند.

مقاله‌ی مرتبط:

اگر اخبار چند وقت اخیر را دنبال کرده باشید، گفته می‌شود فروش خانواده‌ی آیفون ۱۲ در چرخه‌ی فروش بی‌سابقه قرار گرفته و از برخی برآورد‌های صعودی نیز بهتر عمل کرده است. ازاین‌رو، کوالکام به‌عنوان تنها تولیدکننده‌ی مودم سلولار آیفون‌های یادشده، بیشترین بهره را به‌دست آورده و رتبه‌ی نخست شرکت‌های طراحی IC را ازآنِ خود کرده است. درحالی‌که گوشی‌های آیفون به‌دلیل همه‌گیری ویروس کرونا با تأخیر و در دو مرحله روانه‌ی بازار شدند، تراشه‌ساز مستقر در سن‌دیه‌گو با درآمد ۴٫۹۶ میلیارد دلار در سه‌ماهه‌ی چهارم منتهی به دسامبر ۲۰۲۰ (آذر ۱۳۹۹) یکی از فصل‌های مالی برترش را‌ ثبت کرده است.

طبق تحقیقات انجمن آماری Trendforce، این رقم در‌مقایسه‌با سال گذشته ۳۷٫۶ درصد افزایش را نشان می‌دهد. افزون‌براین، ترندفورس دلیل این امر را ورود به زنجیره‌ی تأمین اپل و تقاضای روزافزون شرکت‌ها برای استفاده از فناوری 5G بیان می‌کند.

در سال ۲۰۱۷، اپل از کوالکام به‌جرم هزینه‌های صدور مجوز ثبت اختراع شکایت کرد؛ اقدامی که موجب تشدید مسائل حقوقی در سراسر جهان شد و درنهایت در آوریل ۲۰۲۰، غول فناوری کوپرتینو با قرارداد ۴٫۵ تا ۴٫۷ میلیارد دلاری برای خرید مجوز کوالکام به‌توافق رسید. با توافق کوالکام و اپل، اینتل که خود را از رقابت عقب می‌دید، توسعه‌ی فناوری مودم 5G را متوقف کرد و سرانجام نمونه‌کارهای ثبت اختراع و بخش مودم‌های 5G خود را با بیش از ۲،۲۰۰ کارمند به قیمت یک‌میلیارد دلار به اپل فروخت.

قرارداد اپل و کوالکام توافقنامه‌ای شش‌ساله برای تهیه‌ی تراشه‌های مودم را شامل می‌شود؛ اما گفته می‌شود اپل روی تراشه‌های مودم اختصاصی‌اش کار می‌کند. به‌گفته‌ی جانی سروجی، مدیر ارشد سخت‌افزار اپل، غول فناوری کوپرتینو تولید مودم‌های سلولار به‌کاررفته در آیفون و آیپدها را آغاز کرده است و احتمالا به‌زودی آن‌ها را جایگزین مودم‌های کوالکام در محصولات یادشده خواهد کرد.




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «تقاضای بی‌سابقه آیفون ۱۲ درآمد کوالکام را به‌طور چشمگیری افزایش داده است»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..