تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




سونی در پلی ‌استیشن ۵ پرو احتمالا از دو پردازنده گرافیکی استفاده خواهد کرد

چندی پیش سونی و مایکروسافت کنسول‌های جدید خود را روانه‌ی بازارهای بین‌المللی کردند. جدای از مشکلات فراوان در عرضه‌ی هر دو کنسول و موجودی محدود آن‌ها که باعث افزایش چندین برابری قیمت در بازار سیاه شد، با عرضه‌ی آن‌ها نسل نهم کنسول‌های صنعت گیم آغاز شد تا کاربران را در دنیای زیبا و پر از جزئیات خود غوطه‌ور کنند. سونی در کنسول نسل نهمی‌اش از سخت‌افزار قدرتمندی بهره می‌گیرد و تمرکز اصلی آن در این نسل روی حافظه‌ی پرسرعت SSD معطوف شده؛ به‌طوری که حافظه‌ی SSD پلی‌استیشن ۵ قادر به انتقال داده‌های غیر فشرده مبتنی بر Kraken با سرعت ۵٫۵ گیگابایت بر ثانیه است. 

مقاله‌ی مرتبط:

سونی در بطن پلی‌استیشن ۵ از یک پردازنده‌ی گرافیکی با قدرت ۱۰٫۲۳ ترافلاپس استفاده کرده است. این پردازنده‌ی گرافیکی قدرت پردازشی مناسبی ارائه می‌دهد؛ اما آن را از حیث قدرت خام، پایین‌تر از پردازنده‌ی گرافیکی ۱۲ ترافلاپسی رقیب دیرینه‌اش، ایکس‌باکس سری ایکس قرار می‌دهد. حال  اختراع جدید سونی از احتمال استفاده از دو پردازنده‌ی گرافیکی به منظور ارائه‌ی قدرت پردازشی بیشتر حکایت دارد که می‌تواند آن را در رقابت با کنسول مایکروسافت در سطح بالاتری قرار دهد. 

پتنت سونی مرتبط با دو پردازنده‌ی گرافیکی در PS5 Pro

اختراع ثبت‌شده سونی ژانویه سال گذشته (دی ۱۳۹۸)، پروژه‌ای بلندپروازانه‌ی یک کنسول را نشان می‌دهد که بلکه دو پردازنده گرافیکی (GPU) درون آن تعبیه شده است و آن را به برخی از پیکربندی‌های کامپیوتر شخصی با پشتیبانی از قابلیت NVidia SLI و AMD CrossFire شبیه کرده است. با استفاده از دو قابلیت یادشده می‌توان در کامپیوتر شخصی چندین کارت گرافیک با واحد پردازنده گرافیکی یکسان را به یکدیگر وصل کرد و از قدرت پردازشی همه آن‌ها به‌صورت یک خروجی واحد بهره برد.

به ادعای سونی، پیاده‌سازی دو پردازنده گرافیکی در یک کنسول بسیار دقیق‌تر از کامپیوتر شخصی خواهد بود. اختراع سونی جزئیات نحوه کار این دو GPU برای ارائه هم‌زمان یک فریم واحد یا تقسیم فریم به دو خروجی و تغذیه آن با استفاده از دو پردازنده‌ی گرافیکی را نشان می‌دهد. در مکانیزم یادشده، یکی از پردازنده‌های گرافیکی خروجی HDMI را کنترل خواهد کرد و دیگری خروجی فریم‌ریت را در محتوای ویدئویی مدیریت می‌کند. سونی در این اختراع به کنسولی بالارده با فضای ذخیره‌سازی بیشتر و سریع‌تر اشاره کرده است.

این پتنت به‌نوعی پیکربندی PS4 و PS4 Pro را یادآوری می‌کند؛ بنابراین احتمالا سونی مدتی است که مشغول توسعه‌ی پلی‌استیشن ۵ پرو با دو پردازنده‌ی گرافیکی بوده. سونی با ارائه‌ی دو پردازنده‌ی گرافیکی می‌تواند تجربه‌ی واقعیت مجازی را بهبود دهد و بازی 4K با نرخ ۱۲۰ فریم‌ بر‌ ثانیه واقعی و بدون افت جزئیات را امکان‌پذیر کند. سونی خاطرنشان می‌کند که دو GPU برای جلوگیری از ازدحام حافظه، از کنترل‌کننده و حافظه اختصاصی استفاده می‌کنند. در تکمیل این اختراع به پلتفرم ابری بازی نیز اشاره شده است. سونی پلتفرم ابری را با یک دستگاه اضافه همراه ‌با حسگرهایی مانند GPS، استاندارد NFC، بلستر IR، حسگر زیستی، حسگر سنجش هوا و موارد دیگر یاد می‌کند. این حسگرها به کنسول متصل خواهند شد تا رایانش ابری و در نهایت، بازی‌ ابری را به ارمغان بیاورند. البته باید به این نکته اشاره کرد که سونی اطلاعات زیادی از چگونگی به‌کارگیری این حسگرها ارائه نداده است.

اکثر شرکت‌ها به‌صورت هفتگی اختراعات بی‌شماری ثبت می‌کند. ثبت اختراع نشان‌دهنده‌ی موضوعات مورد علاقه‌ی تحقیق و توسعه شرکت‌ها است؛ اما تضمین‌کننده‌ی ارائه آن در محصول یا خدمات نیست.




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «سونی در پلی ‌استیشن ۵ پرو احتمالا از دو پردازنده گرافیکی استفاده خواهد کرد»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..