تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




آمازون مذاکره برای خرید استارتاپ Wondery را آغاز کرده است

تاریخچه‌ی پادکست به حدود دو دهه پیش بازمی‌گردد؛ اما از سال  ۲۰۰۴ به بعد این پدیده گسترش و محبوبیت خود را آغاز کرد؛ به‌طوری که در همان سال کاخ سفید تعدادی از سخنرانی‌های جرج بوش را به‌صورت پادکست آماده و روی وب‌گاه رئیس جمهور آمریکا منتشر کرد. اکنون محبوبیت سرویس‌های مبتنی بر پادکست بیش از هر زمان دیگری شده است و غول‌های تکنولوژی در حال رقابت برای کسب سهم بیشتری از این بازار محبوب و پردرآمد هستند. بر اساس اخبار منتشرشده، گفته می‌شود  آمازون به‌صورت اختصاصی در حال مذاکره برای خرید استارتاپ پادکست Wondery است؛ شرکتی که چندین محتوا برای اپل تی‌وی پلاس اقتباس کرده.

مقاله‌ی مرتبط:

طبق گفته‌های وال استریت ژورنال، ارزش Wondery بیش از ۳۰۰ میلیون دلار برآورد می‌شود؛ اما به نظر می‌رسد هنوز مسئله قطعی نشده و ممکن است مذاکرات بی‌نتیجه بماند. Wondery به‌عنوان آخرین استارتاپ مستقل مبتنی بر محتوای پادکست، می‌تواند فرصتی ایده‌آل برای یک غول فناوری یا رسانه‌ای باشد تا رشد و آینده‌ی خود را در این زمینه تضمین کند. در اوایل ماه نوامبر، گفته می‌شد اپل، سونی و چند شرکت دیگر به خرید Wondery علاقه‌مند هستند که قیمتش در آن زمان ۳۰۰ تا ۴۰۰ میلیون دلار برآورد می‌شد. حال وضعیت انحصاری گفتگوهای واندری و آمازون حاکی از آن است که سایر معاملات تقریبا متوقف شده و شانس آمازون برای تصاحب شرکت مذکور بیش از اپل و سونی است.

بر اساس آمار، شبکه‌ی پادکست Wondery بیش از ۸ میلیون شنونده جدید در ماه جذب می‌کند و در سال جاری میلادی از طریق تبلیغات و صدور مجوز برای شبکه‌های تلویزیونی، در صدد افزایش درآمد به بیش از ۴۰ میلیون دلار است. شرکت یادشده با اپل ارتباط نزدیکی دارد و ‌اکنون، غول فناوری کوپرتینویی بر اساس پادکست‌های Wondery، دو مجموعه برای اپل تی‌وی پلاس توسعه می‌دهد.

آمازون به‌طور مداوم در بخش محتوای صوتی در حال پیشرفت و گسترش است و در اوایل سال ۲۰۲۰، سرویس استریم موسیقی‌اش در رتبه‌بندی تعداد کاربر پس از اپل موزیک و اسپاتیفای در رتبه‌ی سوم قرار گرفت؛ اما در نقطه‌ی مقابل اپل و اسپاتیفای در محتوای پادکست از آمازون وضعیت به‌مراتب بهتری دارند؛ به‌طوری که اپل پادکست (Apple Podcast) یکی از محبوب‌ترین سرویس‌های مبتنی بر پادکست محسوب می‌شود و اسپاتیفای با محتوای اورجینال و انحصاری، رشد قابل ‌توجهی تجربه کرده است. از این‌رو آمازون با خرید واندری به‌ دنبال کم‌ کردن فاصله‌ با دو رقیب دیرینه است.

دیدگاه شما کاربران زومیت درباره‌ی احتمال خرید استارتاپ Wondery چیست؟




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «آمازون مذاکره برای خرید استارتاپ Wondery را آغاز کرده است»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..