تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




پتنت اپل برای پرو دیسپلی؛ استند با توانایی اتصال به دو نمایشگر

اپل بعد از مدت‌ها دوری از صنعت نمایشگر، در رویداد توسعه‌دهندگان ۲۰۱۹ و در کنار معرفی مک پرو، از نمایشگری موسوم به پرو دیسپلی XDR رونمایی کرد. نمایشگر یادشده با مشخصات سطح بالا و کیفیت کم‌نظیر، استاندارد جدیدی در نمایشگرهای LCD به ‌وجود آورد؛ اما چیزی که بیش از همه توجه‌ها را به خود جلب کرد، فروش پایه‌ی Pro Stand به‌صورت جداگانه به قیمت ۹۹۹ دلار بود که موج عظیمی از انتقاد به همراه داشت. حال ثبت اختراع جدید اپل، از احتمال معرفی نسل بعدی این پایه‌ی نگه‌دارنده با توانایی اتصال به دو نمایشگر حکایت دارد.

مقاله‌ی مرتبط:

اختراع جدید اپل یک استند جدید با طراحی مکانیکی بسیار پیچیده را نشان می‌دهد که در صدد رفع نواقص استندهای موجود و ارائه‌ی راه‌حل‌هایی برای استفاده از حداکثر دو نمایشگر خارجی با قابلیت‌های شخصی‌سازی گسترده است. اختراع یادشده با عنوان «Dual Display Stand» در ماه می ۲۰۱۹ (اردیبهشت ۱۳۹۸) در اداره ثبت اختراعات و علائم تجاری ایالات متحده به ثبت رسیده است.

پتنت جدید اپل پایه‌ی دوتایی / Dual Pro Stand

این پتنت جزئیات یک صفحه‌نمایش بزرگ را نشان می‌دهد که دارای دو پایه جدا از هم است و به وسیله‌ی یک میله‌ی پشتیبان افقی به پایه‌ها متصل می‌شود و این امکان را فراهم می‌کند که دو نمایشگر به آن متصل شود. پایه‌ی مذکور امکان تنظیم و کنترل دقیق و گسترده‌ای در جهات عمودی، افقی و مرکزی ارائه می‌دهد. اپل ادعا می‌کند پایه‌ی جدید، انعطاف‌پذیری و استحکام بهتری فراهم می‌کند.

به نظر می‌رسد پایه‌ی جدید از اتصالات متحرک پرو استند (Pro Stand) کنونی استفاده می‌کند؛ اما آن‌ها را به‌صورت افقی روی شاتل و ریل‌ها قرار می‌دهد و اتصال مرکزی روی میله‌ی پشتیبانی به پایه اجازه می‌دهد زاویه دو نمایشگر را تنظیم کند. هر دو پایه دارای دسته‌هایی در طرفین هستند و می‌توان آن‌ها را چرخاند و به‌راحتی ارتفاع میله پشتیبان را برای حالت دقیق عمودی تنظیم کرد. اپل در این اختراع یادآوری می‌کند که کل میله بدون توجه به زاویه میله حمایتی و دسته‌ی پیچ‌خورده، می‌تواند برداشته شود و تأکید می‌کند که شاتل‌های روی ریل با وجود تنظیمات میله‌ی پشتیبان و با استفاده از چرخ، تماسی هموار و سازگار با ریل‌ها ایجاد می‌کنند.

پتنت جدید اپل پایه‌ی دوتایی / Dual Pro Stand

اپل با اشاره به برتری مکانیزم سیستم خود در مقایسه ‌با استندهای کنونی، بعضی از مشکلات آن‌ها را بیان می‌کند. به ادعای اپل، نمایشگرهای چندگانه به‌طور کلی به وسیله‌ی چندین استند مختلف یا بازوهای متحرک مستقیمی پشتیبانی می‌شوند که تا نقطه‌ی پشتیبان امتداد دارند و فضای غیر ضروری وسیعی اشغال می‌کنند. استندهای کنونی از نظر زیبایی‌شناسی اغلب پیچیده نیستند و دارای مکانیسم‌های زائد و ناکارآمد هستند و هنگامی که از چندین نمایشگر روی بازوهای مستقل استفاده می‌شود، به دلیل عدم تعادل و طول بازو، تراز کردن آن‌ها به‌صورت هموار و دقیق کار دشواری خواهد بود. با استفاده از چندین نمایشگر در یک تکیه‌گاه، نمی‌توان آن‌ها را به‌طور مؤثر نسبت به یکدیگر برای یک محور عمودی تنظیم کرد.

به‌طور معمول، پرونده‌های ثبت اختراع بر جنبه‌های خاص از یک محصول تمرکز می‌کنند؛ درحالی‌که عملکردهای مکانیکی Dual Display Stand کامل به نظر می‌رسد و شباهت‌ انکارناپذیری به «پرو استند» نشان می‌دهد؛ با توجه به این سطح از تکامل، این احتمال وجود دارد که اپل قصد داشته باشد از پایه‌ی دوگانه‌ در آینده‌ای نزدیک رونمایی کند.

اپل به‌صورت هفتگی اختراعات بی‌شماری ثبت می‌کند. ثبت اختراع نشان‌دهنده‌ی موضوعات مورد علاقه‌ی تحقیق و توسعه شرکت‌ها است؛ اما تضمین‌کننده‌ی ارائه آن در محصول یا خدمات نیست.




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «پتنت اپل برای پرو دیسپلی؛ استند با توانایی اتصال به دو نمایشگر»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..