تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




ویروس کرونا ممکن است دسامبر ۲۰۱۹ به آمریکا رسیده باشند

نمونه‌های خون جمع‌آوری‌شده در اواسط دسامبر سال گذشته نشان‌دهنده‌ی وجود عفونت‌های احتمالی بیش از یک ماه زودتر از اولین مورد شناخته‌شده‌ی کووید ۱۹ در کشور آمریکا است؛ اما انتقال در سطح جامعه را نشان نمی‌دهد. به‌گفته‌ی دانشمندانی که نمونه‌های خون گرفته‌شده از خون‌های اهدایی صلیب سرخ آمریکا را تجزیه‌و‌تحلیل کردند، ویروس کرونا ممکن است تعداد کمی از افراد را در آمریکا یک ماه زودتر از حد تصور پیشین پژوهشگران و ۱۳ دسامبر آلوده کرده باشد. پژوهشگران خاطرنشان کردند نمی‌توانند بگویند آیا این عفونت‌های ظاهری مربوط به مسافرانی بوده است که در کشورهای دیگر عفونی یا عفونت‌ها به انتقال در سطح جامعه‌ی منجر شده‌اند.

قبل از گزارش جدید، اولین مورد عفونت مستند در کشور آمریکا مربوط به ۱۹ ژانویه در فردی می‌شد که به چین سفر کرده بود. اگرچه مطالعات ژنتیکی دیگر حضور احتمالی ویروس را زودتر از این تاریخ پیشنهاد کرده‌اند، مطالعه‌ی جدید نشان داد خون‌های اهدایی از ۹ ایالت که به مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری ارسال شده بود، حامل آنتی‌بادی‌های ویروس کرونا بودند. این آنتی‌بادی‌ها نشانگرهای پروتئینی هستند که از مواجهه‌ی گذشته با ویروس کرونا یا شاید ویروسی شبیه آن حکایت می‌کنند.

مقاله‌های مرتبط:

حداقل یکی از پژوهشگران برجسته‌ی حوزه‌ی ویروس درباره‌ی نحوه‌ی تفسیر داده‌ها به‌صورت آنلاین و در گزارش‌های خبری محتاط بود. ترِور بدفورد، اپیدمیولوژیست دانشگاه واشینگتن، عمیقا درگیر مطالعات ژنتیکی بوده و چگونگی و زمان و مکان انتشار ویروس را بررسی کرده است. وی در مجموعه‌ای از توییت‌ها گفته است فکر می‌کند مطالعه‌ی جدید افرادی را شناسایی کرده باشد که آنتی‌بادی‌های ویروس‌های کرونای عامل سرماخوردگی را داشته‌اند؛ اگرچه او این احتمال را رد نکرد که ممکن است برخی مواقع نیز به مسافران آلوده‌شده در کشورهای دیگر مربوط باشد. یکی از توییت‌های او چنین بود: «فکر نمی‌کنم این مطالعه بتواند به‌عنوان مدرکی تلقی شود که نشان دهد کووید ۱۹ از دسامبر ۲۰۱۹ در آمریکا در گردش بوده است.»

در گزارش جدید که روز دوشنبه آنلاین منتشر و برای انتشار در مجله‌ی Clinical Infectious Diseases پذیرفته شده است، دکتر سریدار باساواراجو، از مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری و دیگران گزارش کردند به‌دنبال آنتی‌بادی‌هایی بوده‌اند که دربرابر ویروس عامل دنیاگیری، یعنی SARS-CoV-2، واکنش نشان ‌دهند.

آنان از نمونه‌های گرفته‌شده از خون‌های اهدایی صلیب سرخ آمریکا استفاده کردند که از ۹ ایالت جمع‌آوری شده بود. به‌گفته‌ی سوزان ال استرامر، ویروس‌شناس صلیب سرخ آمریکا و یکی از نویسندگان مقاله، نمونه‌های خون در ابتدا به‌منظور بررسی مواجهه با بیماری‌های منتقل‌شونده ازطریق پشه مانند ویروس نیل غربی جمع‌آوری شده بود. مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری نمونه‌ها را به‌دنبال یافتن شواهدی از مواجهه با ویروس کرونا تجزیه‌و‌تحلیل کرد.

دکتر استرامر خاطرنشان کرد آزمایش‌های آنتی‌بادی برای پیداکردن خودِ ویروس نیست و اطلاعات چندان مفیدی برای شخصی فراهم نمی‌کند که خونش آزمایش می‌شود. آنتی‌بادی‌ها می‌توانند پس از خروج ویروس از بدن، همچنان در خون باقی بمانند؛ اما به‌گفته‌ی وی، این نشانگرهای خونی می‌توانند برای نظارت بر الگوی کلی بیماری مفید باشند. مسئله‌ی مهم درباره‌ی آزمایش آنتی‌بادی این است که آنتی‌بادی‌های برخی ویروس‌های کرونا، مانند ویروس‌های عامل سرماخوردگی نیز ممکن است دربرابر ویروس‌های دیگری از همان خانواده، مانند SARS-CoV-2 واکنش نشان دهند.

در آزمایش‌های جدید که روی بیش از هفت‌هزار نمونه انجام شد، ۱۰۶ مورد آنتی‌بادی‌های ویروس کرونا را نشان می‌دادند. پژوهشگران محدودیت بیشتری اعمال کردند و این تعداد را به ۸۴ مورد کاهش دادند که فقط نمونه‌های دارای آنتی‌بادی‌ها را شامل می‌شد که تا حدی به SARS-CoV-2 حمله یا آن را خنثی می‌کنند. به‌گفته‌ی دکتر استرامر، یکی از این نمونه‌ها خنثی‌سازی بسیار مؤثر و نمونه‌ی دیگر واکنشی را دربرابر یخشی از پروتئین اسپایک نشان می‌داد که به‌شدت مخصوص SARS-CoV-2 است. او گفت:

حداقل برای دو نمونه معتقدیم که احتمالا نشان‌دهنده‌ی عفونت‌های واقعی هستند؛ اگرچه آن افراد ممکن است مسافرانی بوده باشند که خارج از آمریکا به ویروس آلوده شده باشند.

دکتر استرامر گفت در مطالعات آینده، پژوهشگران نمونه‌های سال‌های قبل‌تر را بررسی می‌کنند تا ببینند آیا نمونه‌های خون همان‌طورکه انتظار می‌رود، فاقد آنتی‌بادی‌های SARS-CoV-2 هستند یا خیر.




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «ویروس کرونا ممکن است دسامبر ۲۰۱۹ به آمریکا رسیده باشند»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..