تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




سازمان نصر: الزام به دریافت کد مالیاتی باعث ازبین‌رفتن کسب‌وکارهای قانونی می‌شود

ابتدای هفته‌ی جاری& شاپرک اعلام کرد دارندگان درگاه‌ پرداخت به‌منظور جلوگیری از فرار مالیاتی، به دریافت کد مالیاتی ملزم هستند. این موضوع که به‌ناگهان اعلام شد و تنها چند ساعت برای اجرایی‌کردن به شرکت‌های ارائه‌دهنده‌ی خدمات پرداخت فرصت داده بود، اعتراض فراوان فعالان حوزه‌ی فین‌تک را به‌همراه داشت. حال کمیسیون فین‌تک و کمیسیون تجارت الکترونیکی سازمان نظام صنفی کامپیوتر‌ی دراین‌باره بیانیه‌ای منتشر و در آن، به مشکلات و موانعی اشاره کرده‌اند که اجبار افراد به اخذ کد مالیاتی ایجاد می‌کند.

بنابر این بیانیه، تصمیم جدید بانک مرکزی می‌تواند موانع جدی در شروع کسب‌وکارهای جدید ایجاد ‌کند و باعث گسترش فضای غیرشفاف و افزایش تراکنش‌های کارت‌به‌کارت ‌شود. به‌گزارش روابط‌عمومی سازمان نظام صنفی کامپیوتر‌ی استان تهران، در روزهایی که راه‌حل‌های جامع و آسان برای فعالیت کسب‌وکارها در کشور وجود ندارد، مشکلات زیادی ایجاد شده است. در این بیانیه آمده است:

بر کسی پوشیده نیست که راه‌حل‌های سازمان تأمین اجتماعی و سازمان امور مالیاتی به‌اندازه‌ی کافی جامع نیست؛ چون به‌گواه آمارهای رسمی و غیررسمی، بخش مهمی از اقتصاد ایران زیر دستگاه مختصات مالیات نرفته است. راه‌حل‌های سازمان تأمین اجتماعی نیز متأسفانه در سال‌های گذشته نه‌تنها به‌نفع کارگران نبوده؛ بلکه کارگر و کارفرما را روبه‌روی هم قرار داده است.

کمیسیون‌های فین‌تک و تجارت الکترونیکی سازمان نصر اشاره می‌کند که در چنین اوضاع‌واحوالی، هر پیشنهاد و طرح و ایده‌ای با این رؤیا که می‌تواند مسئله‌ی تاریخی مالیات در ایران را حل کند، بعد از مدتی به انبوه مشکلات فعلی می‌افزاید. این بیانیه اضافه می‌کند:

متأسفانه مشکلات امروز نتیجه‌ی راه‌حل‌های پیشین برای حل مسائل گذشته هستند. در طول زمان، پیچیدگی‌های افزوده‌شده به فضای کسب‌وکار ایران به قفل‌شدن فعالیت در بخش‌های رسمی و تشویق فعالیت در بخش‌های زیرزمینی و غیررسمی منجر شده است.

سازمان نصر: اصرار بر روش‌های یک‌طرفه به حذف کسب‌وکارهای قانونی و رشد کسب‌وکارهایی منجر می‌شود که از روش‌های پرداخت جایگزین استفاده می‌کنند

درادامه‌ی بیانیه می‌خوانیم که اولتیماتوم خلق‌الساعه‌ی شاپرک به شرکت‌ها پیچیدگی‌های زیادی در اجرا دارد و ظاهرا تصمیمی برای شفافیت مالیاتی و اخذ مالیات است. بااین‌حال، مدافعان این تصمیم ممکن است به‌گونه‌ای رفتار کنند مخالفان کسانی هستند که نمی‌خواهند مالیات پرداخت کنند: «تصمیم‌هایی که با نیت‌های خیر گرفته می‌شوند، به‌دلیل نبود جامع‌نگری و سادگی کافی برای اجرا، درنهایت باعث قفل‌شدن چرخ‌های کسب‌وکار در ایران می‌شوند.»

کمیسیون‌های سازمان نصر بیان می‌کنند که درحال‌حاضر، کسی مخالف مالیات نیست و اتفاقا استارتاپ‌ها، کسب‌وکارهای نوپا، فین‌تک‌ها و همه‌ی کسب‌وکارهای فعال در حوزه‌ی فناوری و نوآوری جزو شفاف‌ترین کسب‌وکارها در ایران محسوب می‌شود و همیشه مدافع شفافیت و اخذ مالیات از روش‌های قانونی و صحیح از کسب‌وکارهای کشور هستند. درادامه‌ی بیانیه آمده است:

نکته‌ی مهم اینجا است که با بگیر‌و‌ببند نمی‌توان چاله‌هایی که حاصل سال‌ها اشتباه است، یک‌شبه پر کرد. هر طرحی در زمینه‌ی مالیات و پرداخت الکترونیکی باید با مشارکت فعالانه‌ی بخش خصوصی تدوین شود و قطعا ابلاغ تصمیم‌های ناگهانی راه به جایی نمی‌برد. در تصمیم‌گیری‌ها باید دقت کرد که به کسب‌وکارها، خصوصا کسب‌وکارهای کوچک آسیب نزنیم و خدای‌نکرده زمینه‌ی رشد قاچاق و بازارهای غیررسمی و غیر‌شفاف و غیرقابل‌پیگیری یا احیانا رانت را فراهم نکنیم.

مقاله‌ی مرتبط:

طبق بیانیه‌ی ذکرشده، تصمیم‌ها درباره‌ی الزام به داشتن پرونده‌ی مالیاتی برای استفاده از خدمات پرداخت باید پس از شنیدن نظرها و دغدغه‌های بخش خصوصی باشد؛ درغیراین‌صورت موانع جدی در شروع کسب‌وکارهای جدید ایجاد خواهد شد و فضای غیرشفاف و تراکنش‌های کارت‌به‌کارت گسترش پیدا می‌کند.

کمیسیون فین‌تک سازمان نصر آمادگی خود برای اجرای صحیح قوانین مالیاتی با هر نهادی، ازجمله شاپرک و سازمان امور مالیاتی را اعلام و بیان می‌کند امیدوار است با تعامل صحیح، زمینه‌ی اجرای درست طرح‌های جامع فراهم شده و با ریل‌گذاری صحیح، از پیچیدگی بی‌مورد طرح‌های قانونی کاسته شود.




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «سازمان نصر: الزام به دریافت کد مالیاتی باعث ازبین‌رفتن کسب‌وکارهای قانونی می‌شود»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..