تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




سیلزفورس اسلک را با پرداخت ۲۷٫۷ میلیارد دلار تصاحب کرد

سیلزفورس (Salesforce)، غول حوزه‌ی رایانش ابری، در اطلاعیه‌ای رسمی اعلام کرد که اسلک (Slack)، اپلیکیشن کاریِ چت‌محور را تصاحب می‌کند. قرارداد سیلزفورس و اسلک که نخستین اخبار مربوط به آن هفته‌ی گذشته منتشر شد، یکی از مهم‌‌ترین قراردادهای حوزه‌ی تصاحب شرکت‌های نرم‌افزاری در سال‌های اخیر است. سیلزفورس هرگز تا این حد برای تصاحب یک شرکت هزینه پرداخت نکرده بود. بر اساس اطلاعات رسمی، سیلزفورس به‌ منظور اضافه کردن اسلک به‌ زیرمجموعه‌ی خود، ۲۷٫۷ میلیارد دلار پول می‌دهد.

در بخشی از بیانیه‌ی مشترک اسلک و سیلزفورس می‌خوانیم: «بر اساس شرایط توافق‌نامه، سهام‌داران اسلک ۲۶٫۷۹ دلار نقد و برای هر سهم اسلک ۰٫۰۷۷۶ سهم از سهام مشترک سیلزفورس را دریافت می‌کنند، موضوعی که باعث می‌شود ارزش شرکت تقریبا ۲۷٫۷ میلیارد دلار باشد.»

مارک بنیاف، مدیرعامل سیلزفورس، در این زمینه می‌گوید: «استوارت و تیمش یکی از محبوب‌ترین پلتفرم‌ها را در تاریخ نرم‌افزارهای سازمانی تولید کرده‌اند و اکوسیستم شگفت‌انگیزی در اطراف آن وجود دارد.» به گفته‌ی مدیرعامل سیلزفورس، اسلک و شرکت تحت مدیریت او قصد دارند آینده‌ی نرم‌افزارهای سازمانی را شکل دهند و تغییراتی در نحوه‌ی کار مردم در دنیایی کاملا دیجیتال اعمال کنند.

استوارت باترفیلد، مدیرعامل اسلک، می‌گوید: «سیلزفورس انقلاب ابری را آغاز کرد و دو دهه بعد با تمامی امکاناتی که این شرکت ارائه می‌دهد ارتباط برقرار می‌کنیم تا نحوه‌ی کار کردن ‌ما متحول شود. فرصتی که ما با هم‌دیگر می‌بینیم، بسیار بزرگ است». مدیرعامل اسلک اعتقاد دارد که نرم‌افزار به‌ مرور زمان اهمیت بسیار بیشتری در عملکرد سازمان‌ها پیدا می‌کند و به‌ همین دلیل، اسلک و سیلزفورس در تلاش هستند راهکارهایی با پیچیدگی کمتر و قدرت و بهره‌وری بیشتر روی کار بیاورند. مدیرعامل اسلک می‌گوید: «اعتقاد دارم این، استراتژیک‌ترین ادغام شرکت‌ها در تاریخ صنعت نرم‌افزار است و نمی‌توانم برای قدم برداشتن در این مسیر صبر کنم.» 

سیلزفورس و اسلک می‌خواهند آینده‌ی نرم‌افزارهای سازمانی را شکل دهند

اسلک در سال ۲۰۰۹ استارتاپ نسبتا کوچکی بود که با سرعت زیاد رشد می‌کرد. در گذر زمان اسلک به بزرگ‌ترین رقیب مایکروسافت در حوزه‌ی پیام‌رسان‌های سازمانی تبدیل شد و آمار مربوط به چند ماه گذشته نشان می‌دهند این اپلیکیشن بیش از ۱۲ میلیون کاربر فعال روزانه دارد؛ احتمالا این عدد اکنون افزایش پیدا کرده است، البته اطلاعات رسمی در دست نداریم. در آن زمان اعلام شد ارزش بازار اسلک ۲۵ میلیارد دلار است.

اسلک که توسط هم‌بنیان‌گذار فلیکر یعنی استوارت باترفیلد مدیریت می‌شود در درجه‌ی اول به‌عنوان سرویسی به‌ منظور جایگزینی با ایمیل فعالیتش را آغاز کرد و در تلاش بود نظر استارتاپ‌ها و شرکت‌های حوزه‌ی رسانه را جلب کند. باترفیلد و اعضای تیمش اسلک را به محیطی بسیار پرکاربرد برای سازمان‌‌ها تبدیل کردند و قابلیت‌هایی نظیر امکان برقراری جلسه‌ی ویدئویی و میزبانی فایل و مدیریت IT و دیگر امکاناتی که به‌طور معمول توسط شرکت‌های نرم‌افزاری بزرگ ارائه می‌شوند به آن افزودند. در اوایل سال جاری میلادی، اسلک همکاری تجاری با IBM را گسترش داد که به واسطه‌ی آن، بیش از ۳۵۰ هزار کارمند IBM به‌ منظور برقراری ارتباط با یکدیگر به اسلک متکی می‌شوند. 

مقاله‌های مرتبط:

اسلک در بازار کار ساده‌ای ندارد و هنوز سختی‌های زیادی متحمل می‌شود. این شرکت رقبای بزرگی در بازار دارد و جایگاهش نه‌تنها از سوی مایکروسافت بلکه فیسبوک و دیگر شرکت‌ها که اپلیکیشن اختصاصی برای ارتباطات سازمانی راه‌اندازی کرده‌اند تهدید می‌شود. از زمان تبدیل شدن اسلک به یک شرکت سهامی عام، این شرکت تقریبا نیمی از ارزش بازار خود را از دست داد و با وجود افزایش دورکاری مردم به ‌دلیل دنیاگیری ویروس کرونا، نتوانست در فصل گذشته عملکرد مالی درخشانی برجای بگذارد.

اسلک مسیری مشخص برای سوددهی نداشت و هیچ برنامه‌ی خاصی برای مقابله با افزایش فشار مایکروسافت ازطریق تیمز تدوین نکرده بود؛ همین موضوع باعث شده بود تحلیلگران از مدت‌ها پیش احتمال تصاحب شدن اسلک توسط شرکتی دیگر را قوی بدانند.

سیلزفورس رقیبی بزرگ برای مایکروسافت محسوب می‌شود؛ اما در حوزه‌ی ابری. این شرکت تقریبا ۲۲۰ میلیارد دلار ارزش دارد و طی سال‌های اخیر به یکی از بزرگ‌ترین شرکت‌های نرم‌افزاری دنیا تبدیل شده؛ دلیل اصلی رشد سیلزفورس، نرم‌افزار مدیریت ارتباط با مشتری این شرکت است. به‌ دنبال دنیاگیری کووید ۱۹ و انتقال بخش عظیمی از فرآیندهای کاری شرکت‌ها به بستر آنلاین، شرکت‌هایی مثل اسلک و سیلزفورس اهمیت دوچندان پیدا کردند. دو شرکت مورد بحث در همکاری با یکدیگر در تلاشند بهتر از قبل با رقبای بزرگ خود نظیر مایکروسافت و اوراکل و دیگر غول‌های صنعت ابری رقابت کنند.




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «سیلزفورس اسلک را با پرداخت ۲۷٫۷ میلیارد دلار تصاحب کرد»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..