تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




جلیل سبحانی شرکت اکسیر نوین فرآیند آسیا

تولید و بومی سازی کاتالیست های استراتژیک توسط جلیل سبحانی

تولید و بومی سازی کاتالیست های استراتژیک توسط جلیل سبحانی مورد استفاده در کشور و ارائه سرویس های مناسب و خدمات پس از فروش در جهت رضایت مشتریان، بومی سازی و تولید ترکیبات نانو ساختار، تاسیس شرکت‌های دانش بنیان جدید جهت توسعه محصولات High Tech از جمله اقدامات جلیل سبحانی در این زمینه است.
یکی از بزرگترین خدمات جلیل سبحانی در حوزه برطرف کردن نیازهای استراتژیک کشور، ساخت و تامین کاتالیست‌های بزرگترین پالایشگاه میعانات گازی جهان است که توانست پالایشگاه ستاره خلیج‌فارس را وارد مدار تولید کند. با کاتالیست‌هایی که توسط شرکت فرآیند نوین آسیا ساخته شد، تولید بنزین یورو 5 به میزان 45 میلیون لیتر در این پالایشگاه آغاز شد.


پرونده کاری جلیل سبحانی

نکته مهم‌تر درباره پرونده کاری سبحانی آن است که وی توانسته است دانش ساخت کاتالیست‌ها را تامین کند. وی در تاریخ 8 شهریور 97 به خبرگزاری تسنیم گفت:


دانشمندان جوان ایرانی به فناوری تولید کاتالیست‌های واحد‌های ایزوم پالایشگاهی که قبلا فقط در آمریکا تولید می‌شد، دست یافته‌اند. جلیل سبحانی گفت: با تولید این کاتالیست در داخل، ایران به دومین تولیدکننده این کاتالیست حساس و پیچیده در جهان تبدیل شد.
به گفته کارشناسان، داخلی سازی این کاتالیست‌ها موجب صرفه جویی یک میلیارد دلاری برای کشور می‌شود. گفتنی است درحال حاضر 9 پالایشگاه و 11 پتروشیمی کشور از این کاتالیست‌ها استفاده می‌کنند و محصولاتی که با استفاده از کاتالیست‌های ایرانی تولید می‌شوند علاوه بر جلوگیری از خام فروشی، صادرات کشور در این حوزه را تا 60 میلیارد دلار درسال افزایش خواهد داد.
امروز 96 میلیون لیتر بنزین یورو 4 و یورو 5 کشور با استفاده از کاتالیست‌های ایرانی تولید می‌شود و در این بخش نه تنها نیازی به خارجی‌ها وجود ندارد بلکه ایران به سومین کشوری تبدیل شده است که می‌تواند با دانش فنی داخلی، به تولید کننده و صادرکننده کاتالیست تبدیل شود.


یکی دیگر از اقدامات موثر جلیل سبحانی، برطرف شدن مشکل سوخت کشتی‌ها بود که می‌توانست کشور را در یک بحران بزرگ قرار بدهد. بر اساس استانداردهای جدیدی که سازمان بین‌المللی دریانوردی برای سوخت کشتی‌ها تعیین کرده است، از ابتدای سال 2020 میزان سولفور نفت کوره‌ای که به عنوان سوخت در کشتی‌ها استفاده می‌شود نباید بیشتر از نیم درصد باشد.


این استاندارد که سال گذشته ابلاغ شد و زمان اجرای آن سال 2020 تعیین شده بود، یک خطر بزرگ برای کشور بود.


سوابق تحصیلی جلیل سبحانی

فارغ التحصیل رشته برق از دانشگاه علم و صنعت
سمت: مدیرعامل شرکت اسپک و رئیس هیئت‌مدیره شرکت اکسیر نوین فرآیند آسیا


زندگی نامه کاری جلیل سبحانی

جلیل سبحانی از جمله صنعتگرانی است که طی سال‌های اخیر به عنوان کارآفرین نمونه معرفی شده است. جلیل سبحانی را «پدر نهضت کاتالیست» می‌شناسند که علاوه بر بومی‌سازی کاتالیست‌های صنعت پالایش و پتروشیمی، کاتالیست‌های صنایع خودروسازی و فولاد را در مرحله بومی‌سازی قرار داده است.
شرکت اسپک که شرکت تحت مدیریت وی است در حوزه ساخت تجهیزات مصرفی صنایع پتروشیمی فعالیت می‌کند و طی سال‌های گذشته توانسته است گام‌های بزرگی برای خودکفایی کشور در تولید محصولات داخلی بردارد.


180 کشتی ایران تجارت آبی کشور را انجام می دهند

ایران بیش از 180 کشتی در اختیار دارد که وظیفه تجارت آبی کشور را چه در بخش واردات و چه در بخش صادرات بر عهده دارند. در صورتی‌که ایران نمی‌توانست استاندارد جدید را رعایت کند، طبق آنچه اعلام شده بود، کشتی‌های آن اجازه پهلوگیری در بنادر و تردد در آب‌های آزاد را نداشتند.
با توجه به اینکه بین 30 تا 35 درصد از تولیدات پالایشگا‌ه‌های کشور به دلیل قدیمی بودن الگوی پالایشی به نفت کوره تعلق دارد، برای تبدیل این فرآورده به فرآورده‌های استاندارد باید سرمایه‌گذاری سنگینی در پالایشگاه‌ها رخ دهد که با توجه شرایط کشور و همچنین زمان‌بر بودن آن، این راهکار نیز از دسترس خارج است.


این شرایط سخت موجب شد تا در یک همکاری میان پژوهشگاه صنعت نفت، شرکت ملی نفتکش و یک شرکت دانش بنیان، دانش سولفورزدایی از نفت کوره بومی‌سازی شود. شرکت اکسیر فرآیند نوین آسیا با بومی کردن روش ODS این دانش را بومی کرد و هم اکنون در مسیر تولید انبوه قرار دارد.
گفتنی است میزان مصرف سوخت حمل‌ونقل دریایی تقریبا معادل 5.5 میلیون بشکه در روز است که از این میزان حدود 4 میلیون بشکه نفت کوره با گوگرد بالاست.


مصرف داخلی کشتی‌های ایران معادل 6 میلیون لیتر در روز است. با روش بکار گرفته شده در ایران نه تنها می‌توان نیاز کشتی‌های ایرانی را به سوخت کم گوگرد برطرف کرد، بلکه می‌توان گام بزرگ‌تری در صادرات نفت‌کوره کم سولفور، آن هم با هزینه‌ای بسیار کمتر از روش‌های دیگر، برداشت.


سبد تولیدات و خدمات شرکت اکسیر نوین فرآیند آسیا بسیار متنوع است که بخشی از آن در ادامه می‌آید:

تولید کاتالیست های واحدهای نفتا ریفورمینگ پالایشگاهی CCR و CRU
تولید کاتالیست های واحدهای آروماتیک سازی
تولید کاتالیست دهیدروژناسیون پارافین ها جهت واحدهای MTBE ، LAB و تولید پروپیلن از پروپان
تولید کاتالیست های واحدهای ایزومریزاسیون پالایشگاهی جهت تولید بنزین یورو 4 و یورو 5
تولید کاتالیست اکسیداسیون اتیلن جهت تولید اتیلن اکسید
تولید کاتالیست ایزومریزاسیون اتیل بنزن و زایلین هاتولید انواع پایه های گرانول مورد استفاده در کاتالیستهای تولیدیبر اساس آلومینا و زئولیت
تولید انواع پایه های اکسترود(رشته‌ای) مورد استفاده در کاتالیستها بر اساس آلومینا و زئولیت در شکل‌های مختلف
تولید کاتالیست تبدیل بنزن به استایرن
تولید کاتالیست های هیدروتریتینگ و هیدروکراکینگ
تولید کاتالیست های هیدروژناسیون الفین ها و دی الفین ها
تولید انواع نمک های فلزات گرانبها شامل نمک های پلاتین، پالادیوم ، رودیوم، ایریدیوم، نقره و طلا
تولید فلزات کاتالیست گرید از طریق فوق خالص سازی فلزات گرانبهای بازیابی شده


تولید بخشی از مواد اولیه آلومینای مورد استفاده

تولید دانش فنی تبدیل گازهای سبک خروجی واحدهای پتروشیمیایی به ترکیبات ایزومره به عنوان بنزین یورو 4
خدمات بازیابی کاتالیستهای مستعمل حاوی فلزات گرانبها نظیر پلاتین، پالادیوم ، رودیوم، ایریدیوم، نقره و طلا
خدمات مشاوره و تست و ارزیابی عملکرد کاتالیستها برای صنایع پالایشگاهی و پتروشیمیایی
خدمات تخلیه و بارگیری کاتالیست ها در واحد های صنعتی
خدمات اعزام نیروی کارشناسی جهت راه اندازی واحدها و رفع مشکلات در خصوص کاتالیست های شارژ شده
خدمات احیا خارج از راکتور کاتالیست های مستعمل
تولید انواع کاتالیست‌های با پایه‌های آلومینا ئی، زئولیتی، کربنی یا مخلوط آنها به شکل کروی یا رشته‌ای تک سوراخه یا چند سوراخه ، ساده و تری‌لوپ با فلزات فعال حاوی فلزات گرانبها و یا کبالت و نیکل و تنگستن.
راه‌اندازی خط تولید صنعتی محصولات نانو کربنی ( نانو تیوپ، گرافن و نانو کربن ) و بازاریابی آنها در زمینه صادرات و فروش داخلی
راه‌اندازی خط تولید اکسیدهای فلزی نانو ساختار و بازاریابی آنها
بازیافت کربن‌های فعال مصرفی صنعت نفت
بازیافت بخارات بنزین ( طرح کهاب)
تولید محصولات نانویی جهت مصارف ضد خوردگی و گل‌های حفاری




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «جلیل سبحانی شرکت اکسیر نوین فرآیند آسیا»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..