تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




اجرای بازی‌های خاطره‌انگیز PS2 در جدیدترین کنسول ایکس‌باکس

قابلیت Developer Mode در ایکس باکس‌ سری اس (Xbox Series S) و ایکس باکس سری ایکس (Xbox Series X) که به‌تازگی به بازار عرضه شده است، این امکان را به کاربر می‌دهد کنسول خود را از حالت گیمینگ به پلتفرم توسعه‌دهنده تبدیل کند. در این حالت، کاربر می‌تواند با اضافه‌کردن مستقیم نرم‌افزار امولاتور در کنسولش، بازی‌های قدیمی و خاطره‌انگیز پلی استیشن 2 را روی جدیدترین کنسول ایکس باکس تجربه کند.

اخیرا Modern Vintage Gamer ویدیوئی از اجرای چند عنوان بازی PS2 در حالت Developer Mode در کنسول ایکس باکس سری اس منتشر کرده که بسیار خبرساز شده‌ است. در این ویدئو، عنوان‌های محبوب پلی استیشن 2، مانند Silent Hill 2 و Jak and Daxter و God Hand بدون مشکل روی کنسول ایکس باکس اجرا می‌شوند. بازی‌های معروف‌ دیگری همچون God of War و Shadow of the Colossus هم برای اجرا روی کنسول ایکس باکس موجود است: اما فعلا باگ‌های زیادی دارد.

تماشا در یوتیوب

ناگفته نماند هفته‌ی پیش، همین کاربر ویدئویی از اجرای بازی‌های Nintendo GameCube و Wii در کنسول ایکس باکس سری اس به‌کمک امولاتور RetroArch منتشر کرده بود.

قابلیت اجرای بازی‌های PS2 به‌کمک امولاتورها از این نظر اهمیت دارد که پلی استیشن 5 در زمینه‌ی قابلیت Backwards Compatibility یا پشتیبانی از بازی‌های نسل‌های گذشته، بسیار ضعیف‌تر از کنسول ایکس باکس عمل کرده ‌است. جدیدترین کنسول سونی فقط از قابلیت پشتیبانی از بازی‌های PS4 بهره می‌برد و درحال‌حاضر، این شرکت قابلیت اجرای بازی‌های PS3 و PS2 را تنها در سرویس استریم بازی PS Now ممکن ساخته است.  

مایکروسافت رسما از این مدل برابرسازی‌ها پشتیبانی نمی‌کند و پشتیبانی PCSX2، نرم‌افزار امولاتور کنسول پلی استیشن 1، نیز هنوز جای کار دارد. بااین‌حال، نتایج اولیه‌ی به‌دست‌آمده از امولاتور RetroArch بسیار هیجان‌انگیز است. اگرچه اجرای بازی با این امولاتور محدودیت حجم فایل دارد، بازی‌های PS2 با همان کیفیت کنسول اصلی روی ایکس باکس اجرا می‌شوند.

نحوه‌ی اجرای RetroArch در ایکس باکس  مقاله‌های مرتبط:

فرایند اضافه‌کردن RetroArch به ایکس باکس به‌کمک Developer Mode کمی پیچیده است. ابتدا باید ۱۹ دلار برای پیوستن به برنامه‌ی توسعه‌دهندگان مایکروسافت بپردازید و سپس اپلیکیشن Dev mode activation را از فروشگاه ایکس باکس دانلود کنید. بعد از دانلود و اجرای اپلیکیشن، می‌توانید ازطریق مرورگر تحت‌وب و با اتصال به شبکه‌ی اینترنت محلی، به ایکس باکس خود متصل شوید و فایل‌های RetroArch UWA را به کنسول خود اضافه کنید. توجه کنید این فایل‌ها محدودیت حجم دارند و اجازه نمی‌دهند بازی‌هایی با حجم بیشتر از دو گیگابایت را اجرا کنید.

به‌تازگی، برنامه‌نویس tunip3 راه‌حل ساده‌تری هم معرفی کرده است. در این روش، از نسخه‌ی دیگری از RetroArch به‌نام private app استفاده می‌شود که در مایکروسافت استور موجود است. با اضافه‌کردن آدرس ایمیل خود به فهرست سفید، نسخه‌ی کامل RetroArch مستقیم و با استفاده از کد روی ایکس باکس شما دانلود می‌شود. در این روش، محدودیت حجم فایل از بین‌ می‌رود و بازی‌های بیشتری می‌توانید اجرا کنید؛ البته تا وقتی مایکروسافت متوجه این راه گریز نشده و آن را برطرف نکرده است.

اجرای بازی silent hill در xbox series s

اجرای بازی انحصاری Silent Hill 2 در ایکس ‎باکس سری اس

این اولین‌باری است که بازی‌های پلی استیشن روی کنسول بازی مایکروسافت اجرا می‌شود

این اولین‌باری است که کنسول مایکروسافت بازی‌های پلی استیشن را به کمک امولاتورها می‌تواند اجرا کند. درحد تئوری، می‌توان گفت این نرم‌افزار برابرسازی قابلیت پشتیبانی از بازی‌های پلی استیشن و PSP و برخی عناوین نینتندو را روی ایکس باکس سری اس دارد.

به‌نظر می‌رسد این قابلیت دلیل قانع‌کننده‌ای باشد تا عده‌ای از گیمرها ترجیح دهند به‌سراغ نسخه‌ی ارزان‌تر کنسول جدید ایکس باکس بروند. البته احتمال اجرای بازی‌های PS2 در سری ایکس هم زیاد است؛ چون این کنسول هم از حالت Developer Mode پشتیبانی می‌کند. 

اجرای RetroArch در کنسول جدید ایکس باکس نویدی برای تحقق آرزوی برابرسازی کنسول‌های قدیمی در سخت‌افزار کنسول‌های نسل بعدی است. درواقع، مایکروسافت نیز درحال‌حاضر برای اجرای بازی‌های ایکس باکس و ایکس باکس 360 در کنسول‌های جدیدترش، از امولاتور خودش استفاده می‌کند. در پلی استیشن هم همه‌چیز به خودِ سونی بستگی دارد که آیا قصد دارد روزی قابلیت Backwards Compatibility کنسول PS5 را فراتر از سرویس استریم ابری‌اش توسعه دهد یا خیر.




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «اجرای بازی‌های خاطره‌انگیز PS2 در جدیدترین کنسول ایکس‌باکس»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..