تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




ساحل درک؛ نقطه تلاقی کویر و دریا

برای چند لحظه تصور کنید روی رمل‌های کویری ایستاده‌اید و باد از صورت و موهایتان می‌گذرد و به‌جای سکوت کویر این بار امواج دریا گوش‌هایتان را نوازش می‌دهد. شبیه تصوری خیالی‌ است، نه؟!

روستای درک همان جایی‌ است که آب دریا و شن‌های کویر مثل خیال و واقعیت به‌هم رسیده‌اند و شاید همان بهانه‌ای شود که شما را هم به دل جنوب ایران برساند تا سرآغاز سفری باشد که در آن هرآنچه دیدنی‌ است، یک‌جا ببینید؛ از ساحل صخره‌ای و مرجان‌هایش و شن‌های کویری که جادو و خواص درمانی را یک‌جا دارد تا نخلستانی که کمی آن‌طرف‌ترش کوه‌ها قد علم کرده‌اند.

هرآنچه درباره روستای درک چابهار می‌خوانید: روستای درک کجاست؟

روستای درک جایی در انتهای نقشه سیستان و بلوچستان، در امتداد دریای عمان واقع شده است. درک در حوزه بخش زرآباد شهرستان کنارک نزدیک به مرز دریایی دو استان هرمزگان و سیستان و بلوچستان و در فاصله ۱۲۰ کیلومتری بین کنارک و درک، دو بندر مهم چابهار و بندرعباس قرار دارد تا زیبایی مسیر را کامل کند.

روستای درک، زرآباد غروب افتاب در نخلستان

روستای درک چابهار

روستای درک در روستای زرآباد از توابع چابهار قرار دارد و همسایه شرقی منطقه آزاد چابهار است. فاصله روستای درک با چابهار حدودا ۱۸۰ کیلومتر است. (مشاهده روی نقشه)

ساحل درک کجاست؟

روستای درک رمل های کویری و ساحل

درک نزدیک‌ترین نقطه سیستان و بلوچستان به تنگه هرمز است و ساحل درک همان جایی است که اقیانوس هند و دریای عمان به‌هم می‌رسند. ساحل روستای درک علاوه بر زیبایی بی‌نظیر و پاگیزگی‌اش همان جایی‌ است که می‌توانید سه نوع ساحل شنی، ساحل ماسه‌ای، ساحل‌ مرجانی را کنار هم تماشا کنید. اگر از تجربه درمان‌های طبیعی و سنتی لذت می‌برید، از ماسه‌های سفید ساحل درک برای گرفتگی و دردهای عضلانی استفاده کنید. تماشا طلوع و غروب آفتاب در ساحل روستای درک از همان کارهایی است که برای همیشه در ذهن‌تان یک قاب ماندگار می‌سازد، پس حتما در برنامه‌تان قرار دهید.

این ساحل زیبا در فاصله ۱۷۰ کیلومتری از منطقه ﺁزاد چابهار و در مسیر جاده ترانزیتی بندر کنارک به بندر جاسک قرار دارد. از ویژگی‌های شگفت‌انگیز و خارق‌العاده این ساحل، پاکیزه بودن آن است.

فاصله روستای درک تا چابهار

فاصله روستای درک تا چابهار حدود ۱۸۰ کیلومتر است. برای طی کردن این فاصله باید مسیر زمینی را انتخاب کنید و با عبور از روستای کهیر به‌سمت زرآباد به روستای درک برسید. برای رسیدن به مقصد حدود سه تا چهار ساعت در مسیر خواهید بود.

مرغان دریایی در حال پرواز روی قایق پیرمرد ماهیگیر در ساحل درک چابهار

عکس: عرفان سامان‌فر

فاصله تهران تا روستای درک

فاصله تهران تا روستای درک ۱۹۹۳ کیلومتر است (فاصله تهران تا چابهار حدوداد ۱۸۱۳ کیلومتر است) که برای طی کردن آن باید یک روز کامل (حدود ۲۴ ساعت) رانندگی کنید که البته این تنها راه رفتن به روستای درک نیست.

می‌توانید با انتخاب گزینه سفر هوایی به فرودگاه کنارک که ۱۳۵ کیلومتر با درک فاصله دارد یا فرودگاه هرمزگان بروید و باقی مسیر از جاسک به زرآباد را با ماشین طی کنید.

اگر هم دلتان بخواهد ریل‌های قطار شما را به روستای درک برساند، می‌توانید با قطار راهی یکی از شهرهای کرمان، زاهدان یا بندرعباس شوید و بعد از آن با سواری به چابهار بروید و باقی مسیر را به روستای درک طی کنید.

اقامت در روستای درک

روستای درک  دراز کشیدن بر شن های کویری

برای اقامت در روستای درک می‌توانید روی اقامتگاه‌هایی که توسط بومی‌های روستا گردانده می‌شود، حساب کنید؛ ولی یادتان باشد حتما قبل از سفر برای رزرو اقامتگاه‌ها اقدام کنید. از مزایای ماندن در اقامتگاه بوم‌گردی علاوه بر کمک به اقتصاد روستا، وعده‌هایی غذایی است که می‌توانند برایتان فراهم کنند و این فرصتی برای امتحان غذاهای بومی خوش طعم این منطقه است.

فقط فراموش نکنید که فاصله روستای درک با پمپ بنزین و فروشگاه‌ها تقریبا زیاد است و اگر از قبل موارد مورد نیازتان را تهیه کنید، بهتر است.

اسکای لاین کویر و دریا در ساحل درک چابهار

عکس: عرفان سامان‌فر

کمپ در روستای درک

درک از آن جاهایی است که اگر علاقه‌مند به کمپینگ باشید و تجربه‌اش را داشته باشید، باید امتحانش کنید. تماشای آسمان پرستاره و رمزآلود کویر و ساحل کویر در کنار امنیتی که در روستای درک تجربه خواهید کرد، خاطره‌ای فراموش‌نشدنی برایتان رقم می‌زند.

طبیعت درک همچنان بکر و دست نخورده است پس مراقب باشید در دوران اقامتتان به طبیعت آسیبی نزنید و زباله‌ای را رها کرده باقی نگذارید.

بهترین زمان سال برای سفر به روستای درک

روستای درک، زرآباد غروب افتاب در نخلستان

روستای درک چابهار در یکی از گرم‌ترین استان‌های ایران یعنی سیستان و بلوچستان قرار دارد. به همین خاطر روزهای تابستان گرمی دارد؛ اما در باقی سال به خاطر بادهای خنکی که از سمت اقیانوس می‌وزد، هوا خنک و مطبوع است. از اواسط پاییز تا اوایل بهار بهترین موقع سال برای سفر به درک است.

پرسش‌های متداول درک کجاست؟

درک نزدیک‌ترین نقطه سیستان و بلوچستان به تنگه هرمز است و ساحل درک همان جایی است که اقیانوس هند و دریای عمان به‌هم می‌رسند.

فاصله درک تا چابهار چقدر است؟

فاصله روستای درک تا چابهار حدود ۱۸۰ کیلومتر است. 

آیا امکان اقامت در روستای درک وجود دارد؟

درک دارای اقامتگاه‌های بومگردی است که قبل از سفر می‌توانید رزرو کنید.

بهترین زمان سفر به درک کدام فصل است؟

از اواسط پاییز تا اوایل بهار بهترین موقع سال برای سفر به درک است.




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «ساحل درک؛ نقطه تلاقی کویر و دریا»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..