تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




طرح تشویقی کارمزد ۱۵ درصدی اپ استور مشمول ۹۸ درصد از توسعه‌دهندگان می‌شود

اپل مرداد سال جاری، فورتنایت را به‌‌دلیل تنش‌هایی با اپیک گیمز از اپ استور حذف کرد. ماجرا زمانی شروع شد که اپیک گیمز برای پرداخت‌نکردن کارمزد ۳۰ درصدی اپل، از درگاه پرداخت خود در بازی فورتنایت استفاده کرد و به‌نوعی قوانین اپل را دور زد. اپل نیز برای تلافی فورتنایت را از اپ استور کنار گذاشت و در بیانیه‌ای، دلیل این کار را نقض قوانین فروشگاهش اعلام کرد.

کوپرتینویی‌ها به‌دلیل مسائل یادشده چندین ماه است که به‌صورت موشکافانه‌ای زیرنظر دستگاه‌های نظارتی و کمیته‌های ضدانحصار قرار گرفته‌اند. چندی پیش، اپل قدم بزرگی برای کاهش تنش‌های ایجاد شده برداشت و کارمزد اپ استور را برای توسعه‌دهندگانی با درآمد سالانه‌ی کمتر از یک‌میلیون دلار از ۳۰ به ۱۵ درصد کاهش داد. انتظار می‌رفت اپل این ویژگی را برای عده‌ی محدودی از توسعه‌دهندگان ارائه داده باشد؛ اما اکنون، گزارشی جدیدی ادعا می‌کند در‌حقیقت فقط ۲ درصد از توسعه‌دهندگان اپل سالانه بیش از یک‌میلیون دلار درآمد دارند و معافیت اپل حدود ۹۸ درصد از توسعه‌دهندگان را پوشش می‌دهد.

مقاله‌ی مرتبط:

اکثر جامعه‌ی توسعه‌دهندگان از کاهش کارمزد اپل به ۱۵ درصد رضایت دارند؛ اما شرکت‌هایی مانند اسپاتیفای و اپیک گیمز که اغلب توسعه‌دهندگان بزرگی هستند، از معافیت ۱۵ درصدی اپل فقط برای کسب‌و‌کارهای کوچک ابراز ناامیدی کرده‌اند؛ زیرا آن‌ها با درآمد بیش از چند‌صد‌میلیون‌دلاری، واجدشرایط این طرح نمی‌شوند.

در گذشته، لاوجوی اظهار کرد اقدام اپل درباره‌ی کاهش کارمزد اپ‌استور کاملا هوشمندانه بوده است؛ زیرا این شرکت را از شر نظارت کمیته‌های ضدانحصار رها می‌کند. او تخمین می‌زند ۹۹ درصد توسعه‌دهندگان از معافیت ۱۵ درصدی برخوردار خواهند شد. حال براساس داده‌های انجمن آماری Appfigures، مشخص شده است که بیش از ۹۸ درصد توسعه‌دهندگان اپ‌استور مشمول کارمزد ۱۵ درصدی می‌شوند؛ زیرا تقریبا تمامی توسعه‌دهندگان اپ‌استور جزو کسب‌وکارهای کوچک محسوب می‌شوند و تنها کمتر از ۲ درصد توسعه‌دهندگان بزرگی چون نتفلیکس و آمازون و اسپاتیفای در سال ۲۰۱۹ بیش از یک میلیون دلار درآمد به‌دست آورده‌اند.

نمودار نرم‌افزارهای با درآمد بیش از ۱ میلیون دلار

براساس نمودار منتشرشده، محتوای مبتنی‌بر بازی تقریبا ۵۵ درصد توسعه‌دهندگانی با بیش از یک‌میلیون دلار را تشکیل داده است. افزون‌براین، ۴۴ درصد توسعه‌دهندگان کمتر از ۲٫۵ میلیون دلار در سال درآمد دارند.

نمودار نرم‌افزارهای با درآمد بیش از ۱ میلیون دلار

Appfigures در نموداری دیگر چگونی تقسیم کل درآمد اپ‌استور را نشان می‌دهد و نکته‌ی جالب این است که بازی‌ها و اپیکیشن‌هایی با درآمد بیش از ۱۵۰ میلیون دلار در سال ۳۰ درصد از کل درآمد اپ‌استور را تشکیل می‌دهند.

نمودار نرم‌افزارهای با درآمد بیش از ۱ میلیون دلار

از قرار معلوم‌، توسعه‌دهندگان بزرگ هرگز از سیاست جدید اپل رضایت نخواهند داشت. بااین‌حال توسعه‌دهندگانی با درآمد ۱ تا ۲٫۵ میلیون دلار در سخت‌ترین شرایط قرار می‌گیرند. به‌طور‌کلی، سیاست جدید اپل کمک شایانی برای توسعه‌دهندگان و کسب‌و‌کارهای کوچک محسوب می‌شود و موقعیت اپل را در مسائل انحصارطلبی و رفتار ضدرقابتی بسیار بهبود بخشیده است.

دیدگاه شما کاربران زومیت درباره‌ی معافیت کارمزد ۱۵ درصدی ۹۸ درصد از توسعه‌دهندگان اپل چیست؟




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «طرح تشویقی کارمزد ۱۵ درصدی اپ استور مشمول ۹۸ درصد از توسعه‌دهندگان می‌شود»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..