تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




وزیر ارتباطات: تلاش‌های بسیار برای اتصال روستاها به اینترنت به‌خوبی دیده نمی‌شود

اوایل آبان تصویری از دانش‌آموزان روستای بلوکات واقع در شهرستان رودبار استان گیلان در شبکه‌های اجتماعی منتشر شد که آن‌ها را نشسته در حاشیه‌ی جاده برای اتصال به اینترنت نشان می‌داد. با وقوع این اتفاق، وزیر ارتباطات رفع سریع این مشکل را خواستار شد. این موضوع باعث شد ساکنان روستاهای دیگر در سطح کشور نیز وضعیت بد اینترنت در ناحیه‌ی خود را با انتشار تصاویر و پست‌هایی در فضای مجازی به گوش وزارت ارتباطات برسانند. وزارت ارتباطات با مشاهده مشکلات عدیده مذکور، تصمیم گرفت گروهی در بخش توسعه‌ی روستایی برای رصد و پایش مشکلات اینترنت تشکیل دهد.

بر‌همین‌اساس، تاکنون رسیدگی به مشکل اینترنت چندین روستا در دستورکار وزارت ارتباطات قرار گرفته است. وزیر ارتباطات درباره مشکل حاد اینترنت دو شهرستان استان زنجان گفت:

وقتی فهمیدیم کودکان این مناطق با مشکل آموزش مجازی مواجه هستند، تصور کردیم این‌ها بچه‌های خود ما هستند که نمی‌توانند از ساعات آموزشی برخوردار باشند و از همه‌ی توان برای رفع مشکلات این مناطق استفاده کردیم.

وزیر ارتباطات: اعتراض‌ها به مشکلات اینترنت روستاها در فضای مجازی موجب دل‌سردی همکاران در حوزه ارتباطات می‌شود

به‌گفته‌ی محمدجواد آذری جهرمی، پروژه‌های ارتباطی استان زنجان پیشرفت رضایت‌بخشی تجربه کرده‌اند و تاکنون ۷۰ سایت برای ۹۵ روستا دایر شده است. به‌گزارش روابط‌عمومی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، وزارت ارتباطات و استانداری زنجان هرکدام به‌میزان ۵۰ درصد تأمین برق این سایت‌ها را متقبل شده و  ایرانسل هم احداث سریع دکل را در دستور‌کار قرار داده است. مشکلات ارتباطاتی استان‌های هرمزگان، سیستان‌و‌بلوچستان، زنجان، کهگیلویه‌و‌بویراحمد، کردستان، فارس و زنجان هم در دست رسیدگی قرار دارند.

آذری جهرمی اعلام کرد تا پایان سال جاری، تمام روستاهای دارای بیش از ۲۰ خانوار به اینترنت مجهز می‎شوند. بااین‌حال، وزیر ارتباطات از جوسازی و اغراق‌ها درباره ضعف اینترنت روستایی در فضای مجازی گِله‌ کرد. او بیان کرد:

عکسی در فضای مجازی ردوبدل می‌شود که در فلان روستا اینترنت وجود ندارد. برخی رسانه‌های داخلی هم که بودجه‌ی خود را از نهادهای انقلابی می‌گیرند، منتظر هستند تا خدمات حوزه‌ی ارتباطات در توسعه‌ی اینترنت روستایی را نقد کنند. البته من به آن‌ها حق می‌دهم تا ما را نقد کنند؛ اما درکنار نقد، باید خدمات ارائه‌‌شده را ببینند. درمقابل، ضدانقلاب‌ هم که منتظر سیاه‌نمایی است، از این موضوع سوءاستفاده می‌کند و همین موضوع سبب دلسردی همکاران تلاشگر من می‌شود.

وزیر ارتباطات خطاب به جوسازان رسانه‌ای گفت:

کسانی که عکس‌ها و فیلم‌های نقاط محروم را با این هدف منتشر می‌کنند که مجموعه‌ی ارتباطات فرد دلسوزی ندارد، از این موضوع غافل‌اند که ما هوشیاریم و همه‌ی مشکلات را می‌بینیم و پیگیری می‌کنیم و با این روش، توانمندی‌هایمان به‌نمایش گذاشته می‌شود.

مقاله‌ی مرتبط:

آذری جهرمی خاطرنشان کرد اگر بیماری کرونا در سال ۱۳۹۵ به ایران می‌آمد، تعداد زیادی از دانش‌آموزان از تحصیل محروم می‌شدند و سلامت خانواده‌های زیادی آسیب می‌دید؛ حال‌آنکه در سال‌های اخیر، تلاش‌های زیادی برای اتصال روستاها به اینترنت شده است؛ اما زحمت این همکاران دیده نمی‌شود.

وزیر ارتباطات در‌این‌باره افزود:

افرادی که برای تسهیل دسترسی ارتباطی تلاش کرده‌اند، پیش من گلایه می‌کنند زحمات ما دیده نمی‌شود و پاسخ من این است که مکدر نباشید و این عکس‌ها و اخبار را فرصت بدانید برای رفع کاستی‌ها و مشکلات. به همکارانم توصیه کردم تا گروهی درست کنیم و هر عکسی فارغ از اینکه حقیقت باشد یا کذب، در آن منتشر و پیگیری کنیم تا اگر مشکلی وجود داشت خیلی سریع پیگیری و رفع شود.

آذری جهرمی گفت به مدیران کل ابلاغ کرده است از چنین فرصت بزرگی برای رفع اشکالات استفاده کنند تا مردم با دیدن تلاش‌هایشان خوشحال شوند. درپایان، او بیان کرد:

اعتقاد داریم رسیدن به کمال دو بعد دارد یکی شخصی و دیگری خدمت به خلق که موجب تعالی انسان می‌شود. امیدوارم این اقدامات ما ذخیره‌ی خیر برای دنیا و آخرت باشد.




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «وزیر ارتباطات: تلاش‌های بسیار برای اتصال روستاها به اینترنت به‌خوبی دیده نمی‌شود»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..