به گزارش خبرآنلاین آذربایجانغربی،قاسم جلیلینژاد با اشاره به اینکه ظرفیت پهنای باند ورودی به استان ۳ ترابایت است که ۲ ترابایت آن به دیتای استان اختصاص دارد، گفت: اینترنت به بیشترین مطالبه مردم استان تبدیل شده و در سامانه ۱۹۵ که سامانه ارتباط با مردم است ۴ درصد مطالبات مربوط به اینترنت است.
وی افزود: بیشترین شکایات مردم استان در ۸ ماه گذشته در حوزه تلفن همراه با ۲۱ درصد، تلفن ثابت ۱۰ درصد، خدمات پستی ۲.۳۸ درصد و دفاتر پیشخوان ۲.۶۹ درصد بوده است.
جلیلی نژاد با اشاره به آمار تفکیکی شکایتهای انجام شده بر اساس اپراتور و یا نام دستگاه، افزود: بیشترین شکایت ثبت شده با ۳۵ درصد مربوط به مخابرات منطقه، ۱۸ درصد مربوط به همراه اول، ۱۲ درصد مربوط به ایرانسل، چهار درصد مربوط به آسیاتک، ۶ درصد مربوط به پارس آنلاین،۱۱ درصد مربوط به هایوب، دو درصد مربوط به رایتل و ۱۲ درصد مربوط به سایر دستگاهها است.
جلیلینژاد گفت: در مورد اینترنت بیشترین شکایات مربوط به پشتیبانی و ارائه خدمات اینترنت، کیفیت سرویس ارائه شده و مشکلات مالی و تعرفهای است.
وی افزود: در مورد تلفن همراه خدمات مالکیت، سیم کارت و عدم آنتن دهی بیشترین شکایات مردم را به خود اختصاص داده است که با توجه به شکایات ثبت شده از اپراتورهای ارتباطی موارد مطرح شده پیگیری و در سریعترین زمان ممکن به آن رسیدگی میشود.
مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات آذربایجان غربی تصریح کرد: مشترکان در راستای ثبت شکایت از پیامکهای انبوه مزاحم و تبلیغاتی شخصی، شماره مورد نظر را به سرشماره رایگان ۱۹۵ پیامک کنند.
وی ادامه داد: بعد از ثبت شکایت در این سامانه، ظرف مدت ۷۲ ساعت باید رسیدگی به این شکایت انجام و نتیجه به مشترک شاکی ارائه شود.
48