تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




دادگستری آمریکا شکایت‌های جدیدی علیه گوگل و فیسبوک تنظیم می‌کند

مدتی است غول‌های فناوری زیر ذره‌بین دستگاه‌های نظارتی قرار گرفته‌اند. چهار شرکت گوگل، فیسبوک، آمازون و اپل معروف به Big Tech، بیش از هر شرکتی مورد توجه دادگستری آمریکا و کمیته‌های ضد انحصار (آنتی‌تراست) قرار گرفته‌اند. مردادماه سال جاری، بعد از ماه‌ها تحقیق و بررسی، هر چهار شرکت در جلسه‌ی مجلس سنای آمریکا حاضر شدند و به اتهام‌های وارده واکنش نشان دادند و دفاعیه‌ی خود را ارائه دادند. حال طبق اخبار منتشرشده، چهار درخواست و پرونده‌ی جدید علیه فیسبوک و گوگل در حال آماده‌سازی است تا به‌صورت دقیق و موشکافانه‌ای آن‌ها را مورد بازجویی قرار دهد.

مقاله‌ی مرتبط:

طبق گفته‌های منابع موثق، انتظار می‌رود گوگل و فیسبوک تا پایان ژانویه (دی) با پرونده‌های جدید ضد انحصار در ایالات متحده رو‌به‌رو شوند، ادامه تحقیقات در مورد فعالیت‌های غول‌های فناوری، به‌طور بالقوه اپل و آمازون را هم به‌عنوان هدف‌های بعدی در خط مقدم قرار می‌دهد. ظاهرا حداکثر چهار دادخواست جدید علیه گوگل یا فیسبوک در حال آماده‌سازی است و شاید در هفته‌های آینده یا پس از تعطیلات سال نو میلادی تشکیل شوند. تاکنون جزئیات پرونده‌های قضایی ناشناخته مانده است؛ اما انتظار می‌رود این پرونده‌ها ازطریق مقامات ضد انحصاری ایالتی و فدرال در جریان باشد. منابع وال استریت ژورنال به این نکته اشاره می‌کند که پرونده‌های قضایی مبنی بر تحقیقات ایالتی برای جستجوی مدارک لازم در رابطه با تسلط و انحصارطلبی گوگل بر تبلیغات و همچنین كنترل رسانه‌های اجتماعی فیس‌بوك متمرکز خواهد بود.

پرونده‌های یادشده، کمی پس شکوائیه وزارت دادگستری آمریکا با موضوع انحصارطلبی گوگل در ماه اکتبر (مهر) صورت می‌گیرد. دادگستری آمریکا ادعا می‌کند که گوگل با سوءاستفاده از موقعیتش که به‌اصطلاح «دروازه‌بان اینترنت» نامیده می‌شود، سرویس‌های جستجوی خود را با پرداخت هزینه یا ازطریق توافق‌نامه‌های مرتبط با مجوز اندروید، به مصرف‌کنندگان ارائه می‌دهد و این امر، رقابت را برای سرویس‌های شخص ثالث سخت کرده است. گفته می‌شود ائتلافی از دادستان‌های سراسر ایالات متحده آمریکا، سعی می‌کند در رابطه با تجارت تبلیغاتی و خرید دابل‌کلیک (DoubleClick) در سال ۲۰۰۷، شکایت ضد انحصار علیه گوگل به جریان بیندازند. چنین خریدهایی به گوگل کمک کرد تا بر تبلیغات آنلاین تسلط یابد و رقابت مستقیم سایر شرکت‌ها را دشوارتر کند. دابل‌کلیک شرکت تابعهٔ گوگل به‌حساب می‌آید که در زمینه ارائه راهکارهای تبلیغاتی در بستر وب فعالیت می‌کند. این شرکت آوریل ۲۰۰۷ توسط گوگل خریداری شد. روش کاری دابل‌کلیک به گونه‌ای است که مشتریانی دارای پتانسیل اصلی خرید را شناسایی و با گذاشتن پنجره‌های کوچک تبلیغاتی، به آن‌ها محصولات جست‌وجوشده را پیشنهاد می‌کند.

عکس تیم کوک و مارک زاکربرگ و جف بزوس و سوندار پیچای با چکش دادگاه پس زمینه قرمز

گفته می‌شود کمیسیون فدرال تجارت آمریکا (FTC) نزدیک به دریافت تأییدیه دادخواست ضد انحصاری علیه فیسبوک است که خریدهای این شرکت، از جمله اینستاگرام و واتساپ را هدف قرار می‌دهد. تأخیر در تأیید تا حدی ازطریق تصمیم‌گیری در مورد استفاده از دادگاه اداری FTC یا دادگاه منطقه‌ای ایجاد می‌شود؛ زیرا دادرسی بالقوه اجازه می‌دهد FTC با یکی از دادستان‌های کل ایالت همکاری داشته باشد. اگر دادخواست پرونده‌ی ضد انحصار علیه فیسبوک تأیید شود، این اولین اقدام دولت آمریکا علیه این غول شبکه‌های اجتماعی خواهد بود و پرونده‌های قضایی احتمالی، می‌تواند زنگ خطری برای اپل و آمازون باشد؛ زیرا این دو غول فناوری می‌توانند هدف بعدی دولت و دادگستری آمریکا باشند. هم‌اکنون آمازون به دلیل انحصارطلبی و رفتار ضد رقابتی در خرده‌فروشی‌ و اپل به دلیل قوانین انحصاری اپ استور زیر ذره‌بین قرار گرفته‌اند. افزایش پرونده‌های حقوقی ضد انحصار علیه سایر غول‌های فناوری، می‌تواند مقدمه‌ای برای پرونده‌های قضایی مرتبط با برای هر دو شرکت تلقی شود.

طبق گفته‌های ویلیام کوواچیچ، رئیس سابق FTC، افزایش احتمالی پرونده‌های قضایی نشان‌دهنده‌ی نگرانی سیاست‌مداران از رفتارها و انحصارطلبی شرکت‌های فناوری است. این نوع پرونده‌ها می‌تواند به مقامات ضد انحصار جسارت بدهد تا بدون نگرانی در مورد فشارهای سیاسی، شرکت‌ها را بررسی و بازخواست کنند. او به این نکته اشاره می‌کند که گروه پشتیبانی حامی مقامات منتخب، باید به وزارت دادگستری و FTC اطمینان بدهند که آن‌ها را در مقابل فشار برای عقب‌نشینی از پرونده‌ها پشتیبانی و همراهی می‌کنند.

دیدگاه شما کاربران زومیت درباره‌ی پرونده‌های ضد انحصار علیه غول‌های فناوری چیست؟




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «دادگستری آمریکا شکایت‌های جدیدی علیه گوگل و فیسبوک تنظیم می‌کند»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..