تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




آیفون‌های ۲۰۲۲ از دوربین پریسکوبی برای بزرگ‌نمایی اپتیکال ۱۰ برابری استفاده می‌کنند

سال ۲۰۱۶، اپل جزو اولین شرکت‌هایی بود که از بزرگ‌نمایی اپتیکال دوبرابری استفاده کرد و آیفون ۷ پلاس را با این قابلیت روانه‌ی بازار کرد. بااین‌حال، اپل در این بخش از دیگر رقبایش فعلا کمی عقب افتاده است. ابتدای سال ۲۰۲۰، سامسونگ اولین‌بار گلکسی اس ۲۰ اولترا را با دوربین پریسکوبی مجهز به توانایی بزرگ‌نمایی اپتیکال ۱۰ برابری روانه‌ی بازار کرد. حال جدیدترین اطلاعات منتشرشده از عرضه‌ی اولین دوربین‌های پریسکوبی آیفون در سال ۲۰۲۲ حکایت می‌کنند.

براساس گزارش منتشرشده از خبرگزاری دیجی‌تایمز، اپل مشغول کار روی استفاده از لنزهای پریسکوپی در آیفون‌های آینده است که می‌تواند بدون افزایش ضخامت گوشی یا اندازه‌ی برآمدگی ماژول دوربین، تا دَه برابر بزرگ‌نمایی را بدون افت کیفیت تصویر ارائه دهد.

مقاله‌ی مرتبط:

تابستان گذشته، مینگ‌چی کو، تحلیلگر نام آشنای محصلات اپل، اولین‌بار پیش‌بینی کرد که این فناوری در آیفون‌های ۲۰۲۲ استفاده خواهد شد. او معتقد است شرکت Semco و Sunny Optical به‌ترتیب به‌عنوان بهترین تأمین‌کننده‌ی لنز کره‌ای و چینی امسال به زنجیره‌ی تأمین آیفون اضافه شده‌اند و اولین آیفون‌های مجهز به دوربین پریسکوپی Semco در سال ۲۰۲۲ از راه خواهند رسید.

دیجی‌تایمز با تأیید گزارش‌هایی قبلی به این نکته اشاره می‌کند که آیفون بعدی ممکن است سال آینده از لنز پریسکوپی سامسونگ بهره‌مند باشد. این رسانه ادامه می‌دهد اپل می‌کوشد کیفیت دوربین گوشی‌های بعدی خود را بهبود دهد و تمرکز آن‌ها روی تقویت قابلیت‌های بزرگ‌نمایی آیفون خواهد بود. به‌نظر می‌رسد طبق روال معمول، اپل به‌جای ساخت این نوع از لنزها، به‌دنبال مشارکت با شرکت‌های کره‌‌ای است تا لنزهای پریسکوپی گوشی‌های آینده‌اش را تأمین کند. اگرچه هنوز به‌طورقطعی مشخص نشده است، اپل ممکن است از لنزهای پریسکوپی سامسونگ استفاده کند.

دوربین پریسکوپی

درواقع، عملکرد دوربین‌های پریسکوبی مانند سیستم دیدبانی زیردریایی‌ها است. در این نوع سیستم دیدبانی، در ابتدا و انتهای لوله دو لنز ۴۵ درجه‌ای نصب می‌شود و این امکان را فراهم می‌کند که با نگاه به یک طرف لوله، خروجی تصویر انتهای دیگر را مشاهد کنید. در گوشی‌های هوشمند، لنز پریسکوپی از همان اصل بهره می‌برد؛ اما فقط با یک لنز ۹۰ درجه‌ای نور را خم می‌کند و به حسگر می‌رساند.

دوربین‌های پریسکوپی این امکان را فراهم می‌کنند که گوشی بزرگ‌نمایی اپتیکال بیشتری ارائه دهد و طراحی لنزهای پریسکوپی به‌گونه‌ای است که باعث ضخامت ماژول دوربین نخواهد شد؛ اما باتوجه‌به ابعاد بزرگ آن، باید فضای کافی برای لنز فیزیکی دوربین‌های پریسکوپی ایجاد شود. بااین‌حال همان‌طورکه گفته شد، سامسونگ در گلکسی اس ۲۰ اولترا از لنز پریسکوپ برای بزرگ‌نمایی اپتیکال ۱۰ برابری استفاده می‌کند؛ بنابراین، استفاده از این لنزها در گوشی هوشمند پیشرفته کاملا ممکن و عملی است.

باتوجه‌به سیاست‌های اپل در معرفی آیفون‌ها، بعید به‌نظر می‌رسد این تغییرات اساسی را در طراحی داخلی آیفون‌های سال آینده شاهد باشیم و احتمالا صحبت‌های مینگ‌چی کو بیشتر به واقعیت نزدیک است و تا سال ۲۰۲۲ لنزهای پریسکوپ در آیفون به‌کار گرفته نخواهد شد.




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «آیفون‌های ۲۰۲۲ از دوربین پریسکوبی برای بزرگ‌نمایی اپتیکال ۱۰ برابری استفاده می‌کنند»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..