تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




وزیر ارتباطات: سامانه جامع تجارت برای مبارزه با فساد عملیاتی شد

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در توئیتر خود نوشت «سامانه جامع تجارت»، یکی دیگر از دستاوردهای دولت الکترونیکی دولت دوازدهم، بالاخره روز نهم آذرماه سال ۹۹ وارد فاز عملیاتی شد. محمدجواد آذری جهرمی اضافه کرد که این سامانه قصد دارد با اژدهای هفت سر فساد ازطریق جلوگیری از قاچاق، شفافیت آمار تجارت و تسهیل خدمات برای بازرگانان مبارزه کند.

البته سامانه جامع تجارت از مرداد سال ۹۵ دردسترس قرار گرفت و قرار بود تمام فعالیت‌های مربوط به ثبت سفارش واردات کالا از اردیبهشت سال ۹۷ ازطریق آن انجام شود. سامانه جامع تجارت در راستای اجرای ماده ۸ قانون بهبود مستمر محیط کسب‌و‌کار مصوب سال ۹۰ و ماده ۶ قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز مصوب سال ۹۲ و توسط مرکز توسعه تجارت الکترونیکی وزارت صنعت، معدن و تجارت راه‌اندازی شد. استفاده از این سامانه به‌عنوان درگاه واحد تجارت ایران برای انجام تجارت الزامی است.

سامانه جامع تجارت ایران شامل بخش‌های زیر است:

سامانه جامع تجارت سامانه جامع انبارها و مراکز نگه‌داری کالا سامانه شناسه کالا سامانه سنجش اعتبار و رتبه‌بندی اعتباری پرتال ارزی یا نظام یکپارچه معاملات ارزی نیما سامانه جامع حمل‌ونقل سامانه جامع امور گمرکی

برخی از این بخش‌ها قبلا وجود داشتند؛ اما اکنون به‌صورت یکپارچه و هماهنگ فعالیت می‌کنند تا انجام مکاتبات، نقل‌ و انتقال اسناد و اطلاعات و مدارک در کمترین زمان ممکن صورت گیرد. در اساسنامه‌ی مرکز توسعه تجارت الکترونیک، مهم‌ترین وظایف سامانه‌ی جامع تجارت ایران شامل «تسهیل تجارت با استفاده از ابزارها، امکانات و مدل‌های استاندارد تجارت الکترونیک در سطح ملی و بین‌المللی» و «ایجاد یک واحد تجاری مشخص و فراهم شدن زمینه برای تعاملات ملی و بین‌المللی در تجارت الکترونیک» درج شده است.

درواقع سامانه جامع تجارت، پیچیدگی‌های تجارت بین‌الملل را حل می‌کند و درکنار تسهیل و تسریع انجام امور تجارت بین‌الملل، فساد در اقتصاد و تجارت را کاهش می‌دهد.




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «وزیر ارتباطات: سامانه جامع تجارت برای مبارزه با فساد عملیاتی شد»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..