تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




بازی Minecraft به آمار ۶۰۰ میلیون کاربر فعال دست پیدا کرده است

بازی Minecraft از زمان عرضه‌ در سال ۲۰۰۹ تاکنون محبوبیت بالای خود را حفظ کرده و از همان اوایل، خود را به‌عنوان یک بازی شاخص در صنعت ویدئو گیم مطرح کرده است. با توجه ‌به اینکه محبوبیت این بازی در طول این سال‌ها همیشه افزایشی بوده، حالا خبر رسیده است که این بازی در حال ‌حاضر ۶۰۰ میلیون کاربر فعال دارد که از این جمعیت، ۴۰۰ میلیون نفر از چین هستند.

دنیل احمد، تحلیل‌گر ارشد مؤسسه‌ی Niko Partners که اخبار صنعت بازی در قاره‌ی آسیا را از نزدیک دنبال می‌کند، این گزارش را منتشر کرده است. او فاش کرده که ماینکرفت در سال ۲۰۲۰ حدود ۱۰۰ میلیون بازیکن جدید از چین جذب کرده است که این افزایش، آمار کلی کاربران چینی این بازی مشهور را به ۴۰۰ میلیون نفر می‌رساند. بر اساس توضیحات احمد، این رشد سریع در تاریخ بازی ماینکرفت سابقه ندارد.

مقاله‌های مرتبط:

استودیوی Mojang چندوقت پیش اعلام کرد که ماینکرفت از زمان انتشار تاکنون، توانسته است ۲۰۰ میلیون نسخه در سراسر جهان بفروشد. این رقم درواقع جمع فروش در همه‌ی پلتفرم‌هایی است که ماینکرفت روی آن‌ها دردسترس است و شامل پلتفرم‌های موبایل هم می‌شود. آمار بازیکنان ماینکرفت روی موبایل نیز در سال‌های اخیر افزایش یافته است. دستیابی به رقم ۶۰۰ میلیون بازیکن فعال بسیار خیره‌کننده و قابل ‌توجه است؛ ولی شاید خیلی هم باعث تعجب نباشد، چراکه جذابیت بازی در ارائه‌ی یک گیم‌پلی مرکب اصطلاحا «همه‌چیز تمام» است که به بازیکنان اجازه می‌دهد هر کاری که دوست دارند، در جهان وسیع و بدون محدودیت آن انجام دهند.

استودیوی موجنگ در ماه نوامبر پیش طی برگزاری استریم زنده درباره‌ی جزئیات محتوای آینده‌ی بازی ماینکرفت توضیح داد. یکی از اخبار مهمی که در این رویداد اعلام شد مربوط به آپدیت Caves and Cliffs (غارها و صخره‌ها) می‌شد که قرار است با انتشار آن پوشش گیاهی و جانوری متنوعی به بازی اضافه شود و بازیکنان با گشت‌و‌گذار در جهان بازی با آن‌ها برخورد خواهند کرد. آپدیت پیش ‌رو ویژگی‌های دیگری نیز به ماینکرفت می‌آورد که از آن جمله‌ می‌توان به افزودن ویژگی گذر زمان و سالخوردگی فلز مس (Aging element to copper) اشاره کرد که با استفاده از آن می‌شود تعدادی آیتم‌ در بازی ساخت. همچنین بزهای کوهی به ماینکرفت اضافه می‌شوند که بازیکنان باید با احتیاط نزدیک آن‌ها شوند؛ زیرا این بزها به‌راحتی می‌توانند بازیکن را از صخره به پایین پرت کنند.

در نهایت، آپدیت Caves and Cliffs شامل اضافه شدن The Warden and the Axolotl به بازی می‌شود. The Warden یکی از جنبندگان (mob) جدید ماینکرفت است. او نابینا و دارای شنوایی فوق ‌حساسی است؛ به همین خاطر با اینکه قادر نیست بازیکنان را ببیند، تمام حرکات آن‌ها را می‌شنود و همین موضوع باعث می‌شود مکان بازیکن لو برود و واردن به آن‌ها حمله کند. بر اساس گفته‌های سازندگان، واردن برای این طراحی نشده  است که توسط بازیکنان شکار شود و هدف اضافه کردن این جنبنده‌ی جدید به بازی درواقع این بود که «تجربه‌ی حس اولین شب در ماینکرفت دوباره باز‌سازی و تکرار شود.»

بازی Minecraft در حال‌ حاضر برای پلتفرم‌های پلی استیشن 4، ایکس باکس وان، نینتندو سوییچ، پی‌سی، دستگاه‌های اندرویدی و iOS دردسترس است. به‌روزرسانی Caves and Cliffs به احتمال زیاد در تابستان سال ۲۰۲۱ منتشر خواهد شد.

نظر شما کاربران زومیت درباره آمار بالای بازیکنان ماینکرفت چیست؟ آیا شما هم جزو کسانی هستید که هنوز این گیم محبوب را بازی می‌کنند؟ لطفا نظرات خود را با ما به اشتراک بگذارید.




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «بازی Minecraft به آمار ۶۰۰ میلیون کاربر فعال دست پیدا کرده است»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..