تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




گوگل در حال کار روی روشی برای ساده‌سازی نصب اپلیکیشن‌ روی گوشی جدید است

تعویض گوشی هوشمند گاهی اوقات می‌تواند روندی کند و وقت‌گیر داشته باشد؛ به‌خصوص اگر از اپلیکیشن‌های مختلفی استفاده می‌کنید که در تلفن هوشمند جدید هم باید آن اپلیکیشن‌ها را نصب کنید. درواقع فرقی نمی‌کند گوشی هوشمندی اندرویدی یا مبتنی بر سیستم‌عامل iOS استفاده می‌کنید؛ انتقال دیتا، یافتن و نصب اپلیکیشن‌ها، همگام‌سازی اطلاعات و موارد دیگر می‌تواند زمان بسیاری از کاربر بگیرد.

چنین موضوعی در مورد کوچ کردن از سیستم‌عاملی به سیستم‌عامل دیگری پیچیده‌تر می‌شود. بااین‌حال شرکت‌های مختلف سازنده گوشی هوشمند، روش‌هایی برای ساده‌تر و سریع‌تر شدن روند انتقال اطلاعات و کوچ کردن به دستگاه جدید ارائه داده‌اند که برای مثال می‌توان به قابلیت اسمارت سوییچ (Smart Switch) سامسونگ اشاره کرد؛ البته این ویژگی تنها در هنگام استفاده از محصولات سامسونگ کاربرد دارد و درواقع کوچ کردن از به محصولی از سری گلکسی را سریع‌تر می‌سازد.

گزارش‌ها نشان می‌دهند که گوگل در حال کار روی پروژه‌ای جدید است که کوچ کردن کاربران به گوشی هوشمند جدید مبتنی بر سیستم‌عامل اندروید را ساده‌تر و سریع‌تر می‌سازد. بااستفاده از روشی که گوگل ارائه می‌دهد، پس از راه‌اندازی گوشی هوشمند و ورود کاربر به حساب گوگل، اپلیکیشن‌های مورد استفاده وی، فهرست و به‌صورت هوشمند، دانلود و نصب می‌شوند.

طبق روش جدید گوگل، اپلیکیشن‌ها با توجه‌ به تعداد دفعاتی که کاربر از آن‌ها در طول بازه زمانی مشخصی استفاده کرده است، فهرست می‌شوند و در چهار دسته‌بندی مختلف قرار می‌گیرند. این چهار دسته‌بندی درواقع اولویت‌‌بندی اپلیکیشن‌ها در هنگام نصب را مشخص می‌کند و برنامه‌هایی که کاربران به دفعات بیشتری از آن‌ها استفاده می‌کند، نسبت به اپلیکیشن‌های دیگر سریع‌تر نصب خواهند شد.

مقاله‌های مرتبط:

این روشی توسط اعضای گروه XDA در پروژه متن ‌باز اندروید (AOSP) یافت شده است. در توضیحات روش جدید گوگل برای نصب اپلیکیشن‌ اشاره می‌شود که برنامه‌ها در ۴ دسته‌بندی BULK_CRITICAL ،FAST ،DEFAULT و BULK_NON_CRITICAL قرار می‌گیرند. در میان دسته‌بندی‌ها، BULK_CRITICAL اهمیت بیشتری نسبت به موارد دیگر دارد و DEFAULT کم‌اهمیت‌ترین دسته‌بندی محسوب می‌شود. درواقع اپلیکیشن‌هایی که در دسته‌بندی BULK_CRITICAL قرار گیرند نخستین برنامه‌هایی خواهند بود که از گوگل پلی دانلود و نصب خواهند شد؛ زیرا از دیدگاه گوگل، کاربران ابتدا به سراغ برنامه‌هایی می‌روند که در گوشی هوشمند قبلی خود به دفعات بیشتری استفاده کرده باشند.

طبیعتا برنامه‌هایی که در دسته‌بندی DEFAULT قرار گیرند، آخرین مواردی خواهند بود که سیستم‌عامل آن‌ها را به‌صورت خودکار دانلود و نصب می‌کند. وجود چهار دسته‌بندی نشان می‌دهد که تنها تعداد دفعات یا زمانی‌که کاربر در هنگام استفاده از اپلیکیشن سپری می‌کند، فاکتور مهم برای اولویت‌بندی نصب اپلیکیشن‌ها نیستند و عوامل دیگری نیز تأثیرگذار هستند که متأسفانه در گزارش به آن‌ها اشاره‌ای نشده است.

گوگل در نظر دارد با ارائه‌ی چنین روشی، مراحل کوچ کردن کاربران از گوشی هوشمند قدیمی به محصولی جدید را ساده‌تر و سریع‌تر سازد. نظر شما کاربران زومیت چیست؟ آیا از چنین روشی استقبال می‌کنید؟




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «گوگل در حال کار روی روشی برای ساده‌سازی نصب اپلیکیشن‌ روی گوشی جدید است»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..