تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




تدارک ویژه رسانه ملی برای مخاطبان/ کدام سریال‌های طنز در نوروز ۱۴۰۰ روی آنتن می‌رود؟

تدارک تلویزویون برای تولید سریال های طنز

به گزارش خبرنگار حوزه رادیو تلویزیون گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان، طی سال‌های گذشته سریال‌های طنز یکی از پربیننده‌ترین آثار رسانه ملی به حساب می‌آید و استقبال از این آثار در بین مردم بالا بوده است. آثار ماندگاری چون «ساعت خوش»، «زیر آسمان شهر»، «بدون شرح»، «پاورچین» و... از سریال‌هایی هستند که عموم مردم با آن‌ها ارتباط برقرار کرده و در خاطرات مردم ایران در دهه ۷۰ و ۸۰ جایگاه ویژه‌ای دارند.

در دو سال اخیر سریال‌های پخش شده طنز نسبت به گذشته کمتر شده است، اما کیفیت کار‌ها بهتراست. معمولاً این آثار در ایام خاصی به مناسبت‌های مختلف روی آنتن تلویزیون می‌رود که  در این گزارش  به  تهیه و تولید چند سریال طنز پرداختیم.

تولید فصل جدید« پایتخت»

پایتخت به کارگردانی سیروس مقدم و تهیه کنندگی الهام غفوری که می‌توان موفق‌ترین سریال طنز در سال‌های اخیر نام برد.

نخستین فصل این سریال نوروز ۱۳۹۰ برای شبکه یک سیما تولید شد. سریالی که با طرحی از محسن تنابنده و همراهی خشایار الوند شکل گرفت. محسن تنابنده، علیرضا خمسه، ریما رامین‌فر، احمد مهرانفر و سارا و نیکا فرقانی اصل در این فصل به ایفای نقش پرداختند و خانواده معمولی از اینجا شکل گرفت. درواقع پایتخت با نقی معمولی و همسرش هما سعادت به همراه بابا پنجعلی و ارسطو عامل پسرخاله نقی و سارا و نیکا دوقلو‌های نقی شکل گرفت.

فصل اول سریال با اقبال خوبی در نوروز روبه‌رو شد، از این رو گروه برای ساخت فصل دوم این سریال تصمیم گرفت شخصیت‌ها را پخته‌تر کند و رنگ و بویی دیگر به آن‌ها بدهد که البته این طراحی یک سال زمان برد و خانواده معمولی سال ۹۱ به تلویزیون نیامد تا فصل دوم نوروز ۹۲ باز هم با طراحی محسن تنابنده و البته نویسندگی حسن وارسته و کورش نریمانی نوشته شد و به روی آنتن شبکه یک سیما رفت.

تلویزیون به دلیل درخواست‌های مکرر مخاطبانش تصمیم گرفت خانواده معمولی را تبدیل به پای ثابت ایام نوروز کندو مخاطب همچنان از سریال استقبال می‌کرد.در طی این سال‌ها عوامل پایتخت اتفاقات تلخ و شیرین بسیاری را تجربه کردند.

در حالی که گروه «پایتخت» خود را آماده می‌کرد تا فصل ششم این سریال را برای نوروز ۹۸ آماده کند، اما در نخستین روز‌های اسفند سال ۹۷ خشایار الوند نویسنده این سریال براثر ایست قلبی چشم از جهان فرو بست و تیم «پایتخت» در شوک از دست دادن او بود.

با تغییر تیم نویسندگان این فصل هرچند که جزو پرمخاطب‌ترین سریال‌های نوروزی است و همچنان در صدر قرار دارد، اما با انتقاداتی مواجه شد.

حفظ موفقیت پایتخت برای عوامل و بازیگران این سریال محبوب یک دهه اخیر تلویزیون کار را برای ادامه سخت کرد و آن‌ها باید مثل این سال‌ها هوشمندانه در این زمینه گام برمی داشتند.

به تازگی مدیران رسانه ملی با عوامل پایتخت مذاکراتی داشته اند و قرار است فصل جدید پایتخت ساخته شود.برخی از بازیگران سریال پایتخت در پروژه‌های دیگر حضور دارند و ساخت فصل جدید نیاز به هماهنگی لازم برای حضورشان در فصل جدید است.

تدارک تلویزویون برای تولید سریال های طنز

«نون خ»  برای نوروز ۹۹

پروژه طنز دیگر رسانه ملی داستان نورالدین خانزاده یا همان آقای «نون. خ» است. سریالی که نوروز ۹۸ به کارگردانی سعید آقاخانی روی آنتن رفت و توانست عنوان یکی از پربیننده‌ترین‌های آن زمان را به خود اختصاص دهد.

بعد از آن هم نوبت به فصل دوم این قصه رسید که توانست علاوه بر یاران قدیمی‌اش نگاه مخاطبان دیگری را هم به خود جلب کند. حالا حدود دوماهی است تصویربرداری فصل سوم آقای «نون.‌خ» شروع شده و تولید ادامه دارد.

در شرایطی مشابه با فصل اول و دوم، سعید آقاخانی برای کارگردانی و امیر وفایی برای نویسندگی حضوردارند. این سریال با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی و بررسی مداوم سلامت تیم تولید آغاز شده است. «نون. خ» برای پخش در تعطیلات نوروز ۱۴۰۰ آماده می‌شود.

تدارک تلویزویون برای تولید سریال های طنز

فصل دوم سریال «زیرخاکی» ساخته می شود

 سریال زیرخاکی به کارگردانی و نویسندگی جلیل سامان از ابتدای ماه رمضان ۱۳۹۹ در شبکهٔ یک سیما روی آنتن رفت، سریالی کمدی-تاریخی و مربوط به قبل از انقلاب سال ۱۳۵۷ است. داستان مردی را به تصویر می‌کشد که به دنبال زیرخاکی می‌گردد. او طی داستان درگیر مسائلی همچون دستگیری به جرم پخش اعلامیه ضد شاه، کمک به برادرش در تعمیر موشک ارتش و همکاری با گروه‌های انقلابی می‌شود.

با توجه به استقبال خوب مخاطبان، رسانه ملی در تدارک ساخت فصل دوم این سریال است.

تدارک تلویزویون برای تولید سریال های طنز

«بوتیمار»  سریال نوروزی شبکه سه 

به تازگی تصویربرداری مجموعه تلویزیونی «بوتیمار» به تهیه‌کنندگی مهران مهام و کارگردانی علیرضا نجف‌زاده و نویسندگی سعید جلالی، شهاب عباسی و آرمان صبوری در جنگل سی سنگان آغاز شده است.

این سریال تلویزیونی در فضایی مفرح با داستانی اجتماعی به قلم سعید جلالی برای نوروز ۱۴۰۰ آماده می‌شود.

علیرضا نجف‌زاده که کارگردانی مجموعه طنز «زوج یا فرد» را نیز در کارنامه خود دارد، این بار حمید لولایی و مرجانه گلچین را با خود به جنگل‌های شمال برده است تا چالش‌های یک خانواده ایرانی را در یک داستان نو به تصویر بکشد.

سریال «بوتیمار» که برای نوروز ۱۴۰۰ شبکه سه سیما مراحل تصویربرداری خود را می‌گذراند، مجموعه‌ای شاد و سرگرم‌کننده است که با نگاهی به رویداد‌های اجتماعی و اقتصادی کشور تولید می‌شود.

در خلاصه داستان این مجموعه نمایشی آمده است: بوتیمار همیشه در تشنگی به سر می‌برد، اما آن هنگام که به رودخانه و یا دریا می‌رسد، نگران می‌شود که مبادا آب دریا تمام شود و او از تشنگی بمیرد، پس آب نمی‌خورد و تشنه می‌ماند … بوتیمار همیشه نگران فرداست.

تدارک تلویزویون برای تولید سریال های طنز

«هشت‌آباد» روایتگر دورانی از سال‌های میانی دهه ۶۰

علی مسعودی (مشهدی) تازه‌ترین سریال خود را از چندی پیش جلوی دوربین برده است.«هشت‌آباد» به تهیه‌کنندگی اکبر تحویلیان عنوان مجموعه نمایشی است با تغییر نام از «نوروز رنگی» قرار است برای نوروز ۱۴۰۰ تلویزیون آماده شود.

«هشت‌آباد» روایتگر دورانی از سال‌های میانی دهه ۶۰ است که قصه‌هایی طنز برگرفته از تجارب شخصی و خاطرات نوجوانی علی مسعودی، نویسنده و طنزپرداز کشورمان را طراحی و روی آنتن در ایام نوروز خواهد برد.

 در کنار جواد خواجوی بازیگران دیگری همچون حمید لولایی، داریوش سلیمی، شهرام قائدی و ... نیز در این مجموعه حضور دارند.

تدارک تلویزویون برای تولید سریال های طنز

انتهای پیام/




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «تدارک ویژه رسانه ملی برای مخاطبان/ کدام سریال‌های طنز در نوروز ۱۴۰۰ روی آنتن می‌رود؟»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..