تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




آموزش فعال‌سازی Chrome Actions برای تایپ دستور در نوار آدرس گوگل کروم

درحال‌حاضر گوگل کروم را می‌توان به‌عنوان محبوب‌ترین و پرکاربردترین مرورگر اینترنت در میان کاربران جهان معرفی کرد. در حقیقت مرورگر کروم مورد علاقه توسعه‌دهندگان بوده و قابل اعتماد است؛ این مسئله به دلیل تلاش مداوم گوگل برای ارائه ویژگی‌های جدید به وجود آمده است. آخرین نسخه مرورگر کروم (v87) دارای قابلیت‌های جدید و مفیدی است، اما یکی از ویژگی‌های آن که با نام Chrome Actions شناخته می‌شود، توجه را بیشتر از سایر قابلیت‌ها به خود جلب کرده است.

به زبان ساده، قابلیت Chrome Actions به شما اجازه می‌دهد دستورهای خاصی را در نوار آدرس تایپ کرده و به مرورگر اجازه دهید آن‌ها را اجرا کند؛ این روش می‌تواند راحتی را در انجام برخی اقدامات برای کاربران، فراهم کند. به‌عنوان مثال، هنگامی که عبارت ویرایش پسوردها (edit passwords) یا حذف کردن تاریخچه (delete history) را تایپ کنید، می‌توانید اقدامات موردنظرتان را به‌صورت مستقیم از نوار آدرس انجام دهید. درحال‌حاضر این قابلیت در نسخه دسکتاپ کروم دردسترس قرار دارد، اما به‌صورت پیش‌فرض فعال نیست. بنابراین شما می‌توانید قابلیت موردنظر را فعال کنید، اما جایی برای نگرانی وجود ندارد و می‌توانید این کار را به‌سادگی انجام دهید.

فعال کردن Chrome Actions در مرورگر کروم

۱: مرورگر گوگل کروم را باز کنید؛ اطمینان حاصل کنید که مرورگر خود را به‌روزرسانی کرده‌اید.

۲: عبارت chrome://flags را در نوار آدرس، تایپ کنید.

۳: به‌دنبال Omnibox باشید و قابلیت‌های زیر را فعال‌سازی کنید:

Omnibox Suggestion button row و Omnibox Pedal Suggestions

۴: مرورگر را مجددا راه‌اندازی کرده تا کلیه تنظیمات، نوسازی شود.

در ادامه شما می‌توانید از دستورها زیر برای آزمایش فعال شدن قابلیت موردنظر، استفاده کنید:

پاکسازی اطلاعات مرورگر؛ delete history، Clear Cashe یا Wipe Cookies مدیریت روش‌های پرداخت؛ edit credit card یا update card info بازکردن یک پنجره ناشناس (Incognito Window)؛ launch incognito mode یا incognito مدیریت پسوردها؛ edit passwords یا update credentials آپدیت مرورگر کروم؛ update browser یا update google chrome صفحه مترجم؛ translate this یا translate this page

آیا تاکنون این قابلیت را در مرورگر کروم آزمایش کرده‌اید؟ نظر شما درباره آن چیست؟




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «آموزش فعال‌سازی Chrome Actions برای تایپ دستور در نوار آدرس گوگل کروم»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..