تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




نتایج تست اولیه: دمای بسیار بالای ماژول حافظه PS5 در استفاده سنگین

در طول یک سال گذشته سونی و مایکروسافت در رویدادهای متفاوت اقدام به ارائه مشخصات و قابلیت‌های کنسول‌های جدید خود کردند. یکی از اولین واکنش‌ها به طراحی سخت‌افزار PS5 سونی، اندازه بزرگ این کنسول نسبت به رقیب بود. گمانه‌زنی‌ها نشان از چالش‌های پیش ‌روی مهندسان سونی برای کنترل دمای این کنسول داشته است. در همین ارتباط تیم تست وب‌سایت گیمرز نکسوس اقدام به بررسی سخت‌افزار PS5 کردند. آن‌ها ابتدا پلی‌استیشن ۵ را با تنظیمات کارخانه و در حالتی‌ که هردو پنل جانبی دستگاه در محل خود بودند، مورد آزمایش قرار دادند. دمای اغلب قطعات با توجه‌ به دمای محیط تست در محدوده مناسب قرار داشت؛ اما دمای ماژول حافظه ۹۴ درجه سانتی‌گراد (۲۰۱٫۲ فارنهایت) اندازه‌گیری شد.

به گفته این نشریه: «در محیط‌های با دمای بالاتر، این موضوع می‌تواند منجر به عبور از محدودیت‌های دمایی در نظر گرفته‌شده برای ماژول حافظه و اثرات مخرب احتمالی در طولانی‌مدت یا حتی رفتارهای غیر عادی در کوتاه‌مدت شود.»

با حذف پنل سمت راست (محافظ فن دمنده ورودی)، ماژول حافظه مقدار ناچیزی خنک‌تر می‌شود و به دمای ۹۳ درجه سانتی‌گراد (۱۹۹٫۴ فارنهایت)  می‌رسد. در حالتی که هر دو پنل برداشته شوند، دمای ماژول حافظه تا ۸۸ تا ۸۹ درجه سانتی‌گراد (۱۹۰٫۴ تا ۱۹۲٫۲ فارنهایت) کاهش می‌یابد. مسئله این است که به‌سختی می‌توان گفت برای ماژول مورد بحث، خنک‌کننده (Heat sink) در نظر گرفته شده است؛ درحالی‌که سایر قطعات در تماس مستقیم با پخش‌کننده دما یا لوله‌های انتقال گرما هستند.

هیت‌سینک پلی‌استیشن 5 شرکت سونی

مقاله‌های مرتبط:

این بررسی اولیه و زودهنگام یک پلتفرم کاملا جدید از دید یک نشریه است؛ اما در ارتباط با واکنش پلی‌استیشن ۵ به محیط‌های با دمای بالاتر، نگرانی‌ احتمالی و جدی ایجاد خواهد کرد. اگر کنسول را در یک میز تلویزیون با فضای بسته قرار دهید چه اتفاقی خواهد افتاد؟ یا اضافه کردن حافظه ازطریق خشاب توسعه (ماژول توسعه حافظه، فضای داخلی پلی‌استیش را اشغال و تهویه هوا را سخت‌تر می‌کند) چه اثری بر دما خواهد داشت؟

برای نمونه، شرکت مایکرون دمای مناسب برای حافظه GDDR6 خود را تا ۹۵ درجه سانتی‌گراد (۲۰۳ درجه فارنهایت) اعلام کرده است. سامسونگ و SK Hynix نیز حافظه GDDR6 ارائه می‌دهند؛ اما دمای عملیاتی مشخصی برای هیچ یک یافت نشد.

کنسول پلی استیشن ۵ سونی برای چند بازار عمده از جمله آمریکای شمالی از ۲۲ آبان‌ماه ارائه شده است. نسخه دیجیتال این کنسول با قیمت خرده‌فروشی ۳۹۹ دلار و مدل مجهز به بلو-ری با قیمت ۴۹۹ دلار عرضه شده است.




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «نتایج تست اولیه: دمای بسیار بالای ماژول حافظه PS5 در استفاده سنگین»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..