تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




گزارش مراسم هواوی؛ از رونمایی Y9a و میت 30 تا انتشار تپسی و اسنپ در اپ گالری

با اعمال تحریم‌های ایالات متحده‌ی آمریکا علیه هواوی، این شرکت چینی طی یک سال گذشته تلاش کرده است روی بازارهای آسیایی مانور بیشتری دهد. هواوی به ‌دنبال روبه‌رو شدن با تحریم‌ها و قطع ارتباطات تجاری با گوگل، سرمایه‌گذاری عظیمی روی سرویس‌های اختصاصی انجام داد تا اثر تحریم‌ها را کمرنگ کند. چینی‌ها تاکنون چند مراسم مهم در ایران برگزار کرده‌اند تا محصولات خود را بهتر به کاربران ایرانی بشناسانند. شب گذشته مراسم هواوی در تهران برگزار شد و در جریان برگزاری آن شاهد رونمایی از گوشی Y9a و دو تبلت جدید بودیم. 

هواوی برنامه‌های ویژه‌ای برای مراسم شب گذشته تدارک دیده بود تا جذابیت آن بالا برود. در بخش آغازین و پایانی مراسم شاهد اجرای موسیقی توسط کاوه آفاق بودیم؛ اتفاقی که به‌طور معمول در رویدادهای فناوری‌محور رخ نمی‌دهد؛ اما آن‌طور که به‌نظر می‌رسد هواوی قصد دارد ازطریق چنین برنامه‌های ویژه‌ای توجه افراد بیشتری را به ‌سمت رویداد و البته محصولات خود جلب کند.

در ادامه بابک فیاض، قائم‌مقام واحد موبایل هواوی، روی صحنه حاضر شد تا توضیحاتی کلی درباره‌ی فعالیت‌های این شرکت ارائه دهد. بر اساس گفته‌های فیاض، هواوی امروزه ۱۹۴ هزار کارمند دارد که نیمی از آن‌ها در تیم تحقیق‌و‌توسعه (R&D) فعالیت می‌کنند. این موضوع به‌وضوح نشان می‌دهد هواوی همواره به‌ دنبال خلق نوآوری‌های جدید است و تلاش می‌کند محصولاتی مطابق نظر کاربران امروزی دردسترس قرار دهد.

هواوی در سال گذشته‌ی میلادی ۲۰ میلیارد دلار در بخش تحقیق‌و‌توسعه سرمایه‌گذاری کرد تا بتواند به جدیدترین نوآوری‌ها در محصولاتش (به‌خصوص گوشی‌ هوشمند) دست پیدا کند. این شرکت چینی ۸۵ هزار پتنت دراختیار دارد تا مسیر مشخصی برای خلق نوآوری داشته باشد. 

بابک فیاض در مراسم هواوی در تهران با عکس گوشی های سری Y

بابک فیاض در حال ارائه‌ی توضیحاتی در رابطه‌ با گوشی‌های سری Y هواوی

بابک فیاض می‌گوید هواوی روی خدمات ارتباطی نیز مانور ویژه‌ای می‌دهد و امروزه بیش از سه میلیارد نفر در سراسر دنیا به ‌لطف خدمات ارتباطی هواوی به‌ یکدیگر متصل هستند. بابک فیاض ادعا می‌کند که تاکنون هیچ مشکل امنیتی برای زیرساخت ارتباطی هواوی رخ نداده است؛‌ زیرا شرکت چینی با تمام توان خود به جوانب امنیتی ماجرا نیز می‌نگرد.

قائم‌مقام واحد موبایل هواوی در ادامه‌ی سخنان خود سراغ جدیدترین تراشه‌ی این شرکت یعنی کرین ۹۰۰۰ (Kirin 9000) رفت. کرین ۹۰۰۰ که به ‌همراه گوشی‌های سری میت ۴۰ رونمایی شد، بر پایه‌ی لیتوگرافی پنج نانومتری ساخته شده است. طبق اطلاعات رسمی، کرین ۹۰۰۰ یکی از نخستین تراشه‌های پنج نانومتری دنیا است. فیاض می‌گوید کرین ۹۰۰۰ «قوی‌ترین پردازنده برای گوشی‌های هوشمند» است.

هواوی در سال گذشته‌ی میلادی ۲۰ میلیارد دلار برای تحقیق‌و‌توسعه هزینه کرد

با وجود تمامی چالش‌ها، هواوی به سرمایه‌گذاری جدی روی واحد موبایل ادامه می‌دهد. این شرکت نه‌تنها پرچمدارانی سطح بالا می‌سازد، بلکه نگاهی جدی به بازار میان‌رده‌ها دارد. یکی از میان‌رده‌های جدید هواوی، وای ۹ ای (Huawei Y9a) است که در مراسم شب گذشته برای بازار ایران معرفی شد. بابک فیاض در بخش انتهایی سخنان خود توضیحاتی درباره‌ی گوشی‌های سری Y ارائه داد و گفت Y9a اکنون بهترین گوشی‌ این خانواده است. 

در ادامه‌ی رویداد شب گذشته‌ی هواوی، علی فخار روی صحنه حاضر شد. فخار به‌عنوان مدیر ارتباطات و بازاریابی هواوی جزئیات گوشی Y9a را ارائه داد تا میان‌رده‌ی جدید چینی‌ها را بهتر بشناسیم. هواوی تلاش کرده است روی طراحی ظاهری و دوربین گوشی Y9a تمرکز خاصی داشته باشد و علی فخار طراحی گوشی مورد بحث را جذاب خطاب کرد. این نوع طراحی با نام هیلو دیزاین (Halo Design) شناخته می‌شود و نخستین بار در گوشی میت ۳۰ شاهد استفاده از آن بودیم. 

گوشی هواوی Y9a نمای پشت - دوربین ها/ Huawei Y9a

هواوی Y9a

گوشی Y9a که در رنگ‌های نقره‌ای و صورتی شکوفه‌ای و مشکی به بازار می‌آید، نمایشگر ۶٫۶۳ اینچ با وضوح ۲۴۰۰ در ۱۰۸۰ پیکسل از نوع IPS LCD دارد. هواوی میان‌رده‌ی جدید خود را به دوربین بالاجهنده (پاپ‌آپ) با وضوح ۱۶ مگاپیکسل مجهز کرده است تا Y9a به نسبت نمایشگر به ‌بدنه‌ی بالایی دست پیدا کند. این مکانیسم دوربین باعث شده است Y9a دستگاهی تمام‌صفحه باشد.

مقاله‌ی مرتبط:

پنل پشتی هواوی Y9a از دوربین چهارگانه میزبانی می‌کند که شامل حسگر اصلی ۶۴ مگاپیکسلی است. در میان‌رده‌ی هواوی شاهد دوربین هشت مگاپیکسلی با لنز فوق عریض، دوربین دو مگاپیکسلی ماکرو و دوربین دو مگاپیکسلی عمق‌سنج هستیم. هواوی روی مبحث نرم‌افزار نیز تمرکز کرده است و آن‌طور که علی فخار می‌گوید، دوربین Y9a با اتکا بر هوش مصنوعی می‌تواند تصاویر باکیفیتی به ‌ثبت برساند.

علی فخار درحال معرفی هواوی Y9a در مراسم هواوی در تهران

علی فخار در حال اعلام مشخصات فنی هواوی Y9a

دوربین میان‌رده‌ی جدید چینی‌ها توانایی عکس‌برداری در محیط‌های کم‌نور دارد. کاربر می‌تواند ایزوی (ISO) دوربین را به‌صورت دستی تا ۵۱٬۲۰۰ تغییر دهد. دوربین پشتی هواوی Y9a از سیستم لرزش‌گیر الکترونیکی تصویر (EIS) استفاده می‌کند که در نگاه اول عملکردی ضعیف‌تری از لرزش‌گیر اپتیکال تصویر (OIS) دارد؛ اما  می‌تواند عملکرد قابل ‌قبولی از خود برجای بگذارد.

در هواوی Y9a از باتری ۴۲۰۰ میلی‌آمپر ساعتی به ‌همراه فناوری شارژ سریع سیمی ۴۰ وات استفاده شده است. فناوری شارژ ۴۰ وات باعث می‌شود باتری دستگاه در زمانی کم به‌طور کامل شارژ شود. بنابه‌ اعلام علی فخار، درصد شارژ باتری گوشی در عرض ۳۰ دقیقه از صفر به ۷۰ می‌رسد. 

هواوی Y9a از فناوری شارژ سریع سیمی ۴۰ وات پشتیبانی می‌کند

در هواوی Y9a حسگر اثر انگشت با دکمه‌ی پاور ادغام شده است. این گوشی از تراشه‌ی ۱۲ نانومتری هشت هسته‌ای هلیو G80 مدیاتک استفاده می‌کند، هشت گیگابایت حافظه‌ی رم دارد و ۱۲۸ گیگابایت حافظه‌ی ذخیره‌سازی مجهز است. هواوی از مدتی پیش Y9a را در بازار ایران عرضه کرده است. 

دستگاه های اکوسیستم وشمند N+8+1 هواوی

اکوسیستم N+۸+۱ هواوی

به‌دنبال رونمایی از گوشی Y9a، شهابنادری (مدیر برند هواوی) روی صحنه حاضر شد و توضیحاتی درباره‌ی اکوسیستم N+۸+۱ ارائه داد. این اکوسیستم که از مدت‌ها پیش روی کار آمده است، به تنوع بالای محصولات شرکت چینی اشاره می‌کند. عدد یک در نام اکوسیستم به گوشی‌ هوشمند اشاره دارد. هواوی می‌گوید گوشی‌ هوشمند قلب تپنده‌ی اکوسیستم N+۸+۱ است. عدد هشت به انواع دیگر محصولات هواوی شامل لپ تاپ، ساعت هوشمند و... اشاره می‌کند. حرف N بیان‌گر شمار زیاد دستگاه‌هایی است که به ‌لطف زیرساخت‌های هواوی در حوزه‌ی اینترنت اشیاء، به‌یکدیگر متصل می‌شوند.

هواوی به‌طور دقیق‌تر می‌گوید دستگاه‌های پرشمار مورد بحث به ‌وسیله‌ی گوشی‌های هوشمند و دیگر محصولاتی که این شرکت می‌سازد با هم در ارتباط هستند. هواوی می‌گوید مهم‌ترین بخش اکوسیستم، دو علامت مثبت (+) در نام آن هستند. هواوی از این علامت‌ها به‌عنوان ترکیبی از راهکارهای سخت‌افزاری و نرم‌افزاری یاد می‌کند.

نخستین علامت به سیستم هواوی شِیر (Huawei Share) اشاره می‌کند؛ هواوی شِیر امکان برقراری ارتباط بین گوشی و دستگاه‌های دیگر را فراهم می‌کند. دومین علامت مثبت، بیان‌گر قابلیتِ های لینک (HiLink) است. های لینک زیرساخت‌های ارتباطی 4G و 5G و اینترنت کابلی و مخابراتی را در بر می‌گیرد. هواوی می‌گوید با اکوسیستم N+۸+۱ به‌ دنبال خلق دنیایی هوشمند است. 

امیرحسین قاسمی درحال رونمایی میت پد T10 و تی 8 در ایران

امیرحسین قاسمی در حال رونمایی از تبلت‌های میت پد تی ۱۰ و تی ۸

به‌ دنبال توضیحات شهاب نادری، نوبت ‌به رونمایی دو تبلت جدید رسید. در این بخش از رویداد شب گذشته‌ی هواوی، امیرحسین قاسمی (مدیر ارشد محصول این شرکت) روی صحنه حاضر شد. قاسمی تبلت را دستگاهی برای پر کردن خلأ بین گوشی‌ هوشمند و کامپیوتر‌ خطاب می‌کند و می‌گوید تبلت‌ امروزه برای شرکت‌ در کلاس‌های آنلاین به ‌خاطر قرنطینه‌ی ناشی از دنیاگیری ویروس کرونا اهمیت بسیار زیادی دارد. مدیر ارشد محصول هواوی ضمن ارائه‌ی این توضیحات، سراغ معرفی دو تبلت میت پد تی ۸ (Matepad T8) و میت پد تی ۱۰ (Matepad T10) رفت.

بر اساس اعلام قاسمی، میت پد تی ۱۰ با ۴۵۰ گرم وزن به‌راحتی قابل ‌حمل است و ضخامت آن به ۷٫۸۵ میلی‌متر می‌رسد. این تبلت نمایشگر ۹٫۷ اینچ با وضوح ۱۲۸۰ در ۸۰۰ پیکسل دارد و از قابلیت مولتی تسکینگ پشتیبانی می‌کند.

نمای جلو و پشت تبلت میت پد T10 هواوی

هواوی میت پد تی ۱۰

از آن‌جایی که به ‌دلیل حضور در کلاس‌های آنلاین ممکن است برای ساعاتی طولانی مجبور باشید به تماشای محتوا ازطریق تبلت بنشینید، هواوی قابلیتی برای کاهش نور مضر آبی صفحه‌نمایش در میت پد تی ۱۰ قرار داده است تا خستگی چشم کاهش پیدا کند. میت پد تی ۱۰ همچنین حالتی ویژه برای مطالعه‌ی کتاب دارد و رابط کاربری محصول از حالت تاریک (دارک مود) پشتیبانی می‌کند. میت پد تی ۱۰ که دو اسپیکر استریو با استاندارد Huawei Histen 6.1 دارد به باتری ۵۱۰۰ میلی‌آمپرساعتی مجهز است و برای پردازش کارهای مختلف از تراشه‌ی کرین 710A استفاده می‌کند. 

تبلت‌های میت پد تی ۱۰ و میت پد تی ۸ برای حضور در کلاس‌های آنلاین بسیار مناسب هستند

تبلت تی ۸ هواوی از صفحه‌نمایش هشت اینچ استفاده می‌کند و مخصوص کسانی است که توانایی پرداخت هزینه‌ی مدل تی ۱۰ را ندارند. هواوی می‌گوید دو تبلت میت پد تی ۱۰ و میت پد تی ۸ به‌زودی به‌همراه اشتراک سه‌ماهه‌ی سرویس استریم نماوا در بازار ایران عرضه می‌شوند.

با آغاز تحریم‌های آمریکا، دسترسی گوشی‌های هواوی به خدمات موبایلی گوگل (GMS) قطع شد و این یعنی کسانی که محصولات جدید شرکت چینی را بخرند، نمی‌توانند وارد گوگل پلی شوند. هواوی با سرمایه‌گذاری زیاد،‌ به‌طور جدی فرایند توسعه‌ی خدمات موبایلی هواوی (HMS) را در پیش گرفت. قلب تپنده‌ی HMS، فروشگاه آنلاین اپ گالری (AppGallery) است که اپلیکیشن‌های زیادی در خود گنجانده.

بابک فیاض در بخش انتهایی مراسم شب گذشته به سؤالاتی در رابطه ‌با خدمات موبایلی هواوی پاسخ داد. فیاض در مصاحبه‌ی پایانی به مباحث مختلفی شامل نحوه‌ی همکاری هواوی با توسعه‌دهندگان اپلیکیشن به‌خصوص توسعه‌دهندگان ایرانی اشاره کرد.

مصاحبه بابک فیاض در مراسم هواوی در تهران و لوگوی اسنپ و تپ سی

مصاحبه‌ی پایانی بابک فیاض

فیاض می‌گوید عده‌ای از مردم تصور می‌کنند گوشی‌های هواوی توانایی جست‌و‌جو در گوگل ندارند که دیدگاهی غلط است. تحریم‌ها باعث شده است هواوی اجازه نداشته باشد به‌صورت پیش‌فرض اپلیکیشن‌های گوگل نظیر گول مپس و جیمیل را روی دستگاه‌های جدید خود قرار دهد؛ اما کاربران می‌توانند این اپلیکیشن‌ها را از دیگر فروشگاه‌های آنلاین دریافت کنند.

فیاض در بین سخنان خود اعلام کرد نسخه‌ی ویژه‌ی اپلیکیشن تپسی که سازگاری کاملی با HMS دارد به‌صورت عمومی در اپ گالری منتشر شده است و این اتفاق در آینده‌ای نزدیک برای اسنپ رخ می‌دهد. فیاض می‌گوید تپسی و اسنپ ازطریق اپ گالری و کافه بازار منتشر می‌شوند.

مقاله‌ی مرتبط:

هواوی از مدتی پیش همکاری با توسعه‌دهندگان ایرانی را آغاز کرد تا اپلیکیشن‌های ایرانی روی اپ گالری منتشر شوند. دیجی کالا، اسنپ مارکت و علی بابا پیش‌تر روی اپ گالری منتشر شده‌اند و فیاض می‌گوید اپلیکیشن دیجی‌کالا تاکنون تقریبا ۱۳۰ هزار بار ازطریق اپ گالری نصب شده است. طبق ادعای هواوی، اپ گالری امروزه ۷۰۰ میلیون کاربر ماهانه در سراسر دنیا دارد. فیاض گفت توسعه‌دهندگان ایرانی به ‌منظور منتشر کردن اپلیکیشن روی اپ گالری می‌توانند با واحد تجاری هواوی در ایران ارتباط برقرار کنند. 

هواوی سال گذشته گوشی میت ۳۰ را معرفی کرد؛ اما هیچ‌گاه شاهد عرضه‌ی رسمی آن به بازار ایران نبودیم. حال پس از مدت‌ها، هواوی می‌گوید میت ۳۰ به بازار ایران می‌آید. هواوی میت ۳۰ از تراشه‌ی کرین ۹۸۰ استفاده می‌‌کند و دوربین باکیفیتی دارد.

در بخش پایانی مراسم شب گذشته‌ی هواوی، کاوه آفاق مجددا چند قطعه موسیقی اجرا کرد.




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «گزارش مراسم هواوی؛ از رونمایی Y9a و میت 30 تا انتشار تپسی و اسنپ در اپ گالری»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..