تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




از جزئیات طرح غربالگری «محله محور» تا نقض قرنطینه/ شیوع کمتر شده است؟

به گزارش خبرآنلاین، آنطور که لاری سخنگوی وزارت بهداشت اعلام کرد، مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور به ۸۹۴ هزار و ۳۸۵ نفر رسید و ۴۶۹ بیمار کووید۱۹ جان خود را از دست دادند و مجموع جان باختگان این بیماری به ۴۶ هزار و ۲۰۷ نفر رسید.

مبتلایانی که می‌خواستند با هواپیما به سفر بروند

امروز کوهپایه زاده رئیس دانشگاه علوم پزشکی ایران، با اشاره به مصادیق اجرایی طرح غربالگری کرونا در سطح محلات، گفت: به طور مثال فردی را که تست کرونایش مثبت تشخیص داده می‌شود، ما به صورت معکوس برمی‌گردیم و خانواده فرد را تحت کنترل و تست قرار می‌دهیم. البته این طرح دو هفته پیش در دو نقطه در منطقه ۱۸ تهران شروع شد و جالب است که نتایج ارزشمندی به همراه داشت؛ البته با آمدن تست‌های سریع، سرعت کار و تعیین تکلیف مردم نیز بیشتر خواهد شد.

کوهپایه زاده با اشاره به محاسن دیگر اجرای طرح غربالگری محله محور کرونا در سطح استان تهران، بیان داشت: حال چه برسد به اینکه این طرح را در منازل و خانواده‌ها با کمک نیروهای بسیج و داوطلب انجام دهیم، یا در بخش‌های مختلف صنوف و جامعه انجام شود،همچنین اینکه حمایت‌های معیشتی و قرنطینه‌ای برای کسانی که امکان قرنطینه خانگی ندارند و در حد بستری در بیمارستان نیز نیستند در کنار این طرح اجرا و کامل کنیم. در مجموع این موارد از جمله ویژگی‌های اجرای این طرح است.

دکتر علیرضا زالی هم در حاشیه انعقاد تفاهم نامه بین ستاد کرونای تهران و قرارگاه جهادی امام رضا (ع) در جمع خبرنگاران اعلام کرد که دیروز بیش از ۱۵۱ نفر از کسانی که آزمایش پی سی آر مثبت داشتند به فرودگاه مراجعه و می خواستند از حمل و نقل هوایی برای سفر به استان های دیگر استفاده کنند.

او ادامه داد: بررسی های ما نشان می دهد که در طول سه روز اخیر میزان شکستن قرنطینه توسط افراد دارای آزمایش پی سی آر مثبت ادامه دارد و شمار زیادی از آنان در تردد به خصوص ترددهای درون شهری و مناطق مرکزی شهر، نقض قرنطینه کردند


مدت قرنطینه کم می‌شود؟

درحالی که بسیاری از شهرهای قرمز در قرنطینه دو هفته ای هستند، مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری (CDC) آمریکا اعلام کره قصد دارد، مدت زمان توصیه شده برای قرنطینه افراد پس از قرار گرفتن بالقوه در معرض ویروس کرونا، از ۱۴ روز به ۷ تا ۱۰ روز کاهش دهد.

به گزارش روزنامه دیلی میل، در حال حاضر بر اساس توصیه این سازمان فدرال، هر کس که در تماس با یک بیمار مبتلا به کووید-۱۹ قرار داشته است باید خود را برای مدت ۱۴ روز  قرنطینه کند، اما اکنون این مرکز در حال نهایی کردن دستورالعمل های جدیدی برای کاهش این مدت به هفت تا ۱۰ روز است.

کارشناسان می گویند امیدوارند این توصیه های به روز شده بیشتر افراد را به رعایت دوره قرنطینه ترغیب کند تا اینکه آن را دور بزنند.

از غرامت دستمزد ایام بیماری بیمه شدگان تامین اجتماعی چه خبر؟

مدیرکل امور بیمه شدگان تامین اجتماعی امروز شرایط دریافت غرامت دستمزد ایام بیماری بیمه شدگان این سازمان به ویژه بیمه شدگانی که به بیماری کرونا مبتلا شدند را تشریح کرد.
مهدی شکوری گفت: به موجب ماده ۵۹ قانون تامین اجتماعی، پذیرش استراحت پزشکی بیمه شدگان مستلزم طرح موضوع در مراجع پزشکی این سازمان است، لیکن به منظور جلوگیری از شیوع بیماری کرونا و حفظ و صیانت از سلامتی مشمولین و تسریع و تسهیل در پرداخت غرامت دستمزد ایام بیماری، به بیمه شدگانی که به استناد گواهی پزشک معالج و مستندات مراکز آزمایشگاهی مورد تایید وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی تست PCR آنان مثبت اعلام شده، چنانچه دوره گواهی استراحت پزشکی ارائه شده ۱۵روز و کمتر باشد، بدون انجام تشریفات اداری(معرفی به مراجع پزشکی جهت بررسی استراحت و تکمیل فرم معرفی بکار توسط کارفرما) انجام و در صورتی که بیمه شده مبتلا به کرونا در بیمارستان بستری شده باشد، پرداخت غرامت دستمزد مربوط به استراحت پزشکی متصل به ایام بستری تا سقف یک ماه بدون نیاز به تایید مراجع معتمد پزشکی سازمان تامین اجتماعی صورت می پذیرد.

 شکوری گفت: ضمناً، امکان ثبت درخواست دریافت غرامت دستمزد و بارگذاری مدارک و مستندات پزشکی مربوطه با مراجعه به سامانه خدمات غیرحضوری تامین اجتماعی به نشانی eservices.tamin.ir بدون نیاز به مراجعه به شعب سازمان برای تمامی بیمه شدگان فراهم شده است.

جست وجو برای دارویی که مرگ بیماران را در بخش مراقبت‌های ویژه کم کند

رئیس کمیته علمی ستاد ملی مقابله با کرونا تهران با بیان اینکه جامعه پزشکی کلی گویی در مورد درمان کرنا را نمی پذیرد، تصریح کرد: هر روش درمانی و داروی گیاهی و شیمیایی برای تایید اثربخشی بر کرونا باید مبتنی بر شواهد و مدارک علمی باشد.  

مصطفی قانعی گفت: ممکن است یک نفر ادعا کند داروی او مانع تکثیر ویروس می شود، یا برخی علایم بیماری را بهبود می دهد، یا التهاب ریه را بهتر می کند یا در آی سی یو مانع مرگ می شود. داروهای شیمیایی یا گیاهی یا هر داروی دیگر فرقی نمی کند، هر دارو یا روش درمانی برای اینکه تایید شود باید مشخص کند در کدام مرحله بیماری اثر دارد و برای این کار حتما آن دارو باید به یک گروه حداقل ۳۰۰ نفره داده باشد و یک گروه شاهد هم داشته باشد، بیماران باید تصادفی انتخاب شوند و فرد در انتخاب بیماران هیچ نقشی نداشته باشد.

قانعی گفت: چالش مهم اکنون این است که مرگ بیماران را در آی سی یو کم کنیم و به دنبال دارویی هستیم که بتواند مرگ بیماران را در بخش مراقبت های ویژه کم کند.در بقیه موارد مشکل جدی نداریم. اگر کسی در این زمینه به روش علمی کاری کند کار بزرگی کرده است.

انتقاد سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا 

امروز علیرضا رئیسی معاون بهداشت وزارت بهداشت در جلسه قرارگاه مقابله با کرونا در وزارت بهداشت گفت: برگزاری هر گونه جلسه با بیش از ۱۵ نفر در فضای بسته ممنوع است و برگزاری جلسه‌ها با این تعداد از افراد در صحن علنی و کمیسیون‌های مجلس شورای اسلامی بر اساس پروتکل‌های بهداشتی نیست.

علیرضا رئیسی معاون بهداشت وزارت بهداشت در جلسه قرارگاه مقابله با کرونا در وزارت بهداشت گفت: در ۴۳ شهرستانی که ۵ آبان محدودیت هایی در آنها اعمال شد، وضعیت بیماری رو به کاهش بوده است. از بین این ۴۳ شهرستان، شیوع بیماری در ۴۰ شهر سیر نزولی دارد، یکی از آنها روند نزولی را آغاز کرده و دو شهرستان دیگر در وضعیت ثابت قرار دارند که امیدواریم روند بیماری در این شهرها نیز رو به کاهش باشد. 

او همچنین گفت: محدودیت ها در ۴۶ شهرستان دیگر نیز ۱۴ آبان اعمال شد که اثرات کاهش بیماری در این مناطق قابل مشاهده است. با طرح جدید محدودیت های کرونایی که هفته پیش به تصویب رسید و از اول این هفته اجرایی شد، ۷۹ میلیون نفر تحت پوشش قرار گرفتند که ۵۳ میلیون نفر در ۱۶۰ شهرستان با وضعیت قرمز، زندگی می کنند. 

قول وزیر بهداشت برای خرید ۴۲ میلیون دوز واکسن کرونا

 وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی امروز از خریداری حدود ۴۲ میلیون دوز واکسن کرونا برای واکسیناسیون ۲۱ میلیون نفر از کمپانی‌های خارجی در آینده خبر داد. او گفت: تولید واکسن کرونا در ایران نیز به خوبی پیش می‌رود و از هفته آینده آزمایش این واکسن روی انسان آغاز می‌شود.

وزیر بهداشت گفت:  تامین واکسن کرونا را  از از سه طریق دنبال می کنیم. یکی از طریق خرید واکسن از مجموعه کووکس و سازمان بهداشت جهانی که برنامه ریزی کردم ۱۶ میلیون و ۸۰۰ هزار دوز از این طریق وارد می کنیم که حدود ۸ میلیون و ۴۰۰ نفر و حدود ۱۰ درصد را پوشش می دهد چون این واکسن باید برای  هر نفر دو دوز تزریق شود.

۲۳۵۲۳۵




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «از جزئیات طرح غربالگری «محله محور» تا نقض قرنطینه/ شیوع کمتر شده است؟»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..