تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




تعداد کنسول‌ های ایکس باکس سری ایکس ساخته‌شده تاکنون، بیشتر از سری اس است

فیل اسپنسر (رئیس بخش ایکس باکس) در مصاحبه با نشریه The Verge توضیحاتی درباره منطق مایکروسافت برای تولید تعداد بیشتر ایکس باکس سری ایکس نسبت به کنسول‌های سری اس ارائه کرده است. وی در بخشی از صحبت‌های خود به درخواست و تمایل بیشتر بازار به کنسول پرچم‌دار این شرکت اشاره دارد و اعلام می‌کند که درستیِ این پیش‌بینی‌ اثبات شده است:

ما به این نتیجه رسیدیم که در اولین و احتمالاً دومین تعطیلات آخر سالی که با آن مواجه هستیم، کنسول‌ سری ایکس بیشتری را در مقایسه با مدل ارزان‌قیمت‌تر آن به فروش خواهیم رساند. بنابراین تاکنون تعداد واحدهای بیشتری از این مدل نسبت به سری اس ساخته شده است.

ظاهراً طولی نمی‌کشد که رفته‌رفته شاهد ایجاد تعادل بین روند تولید این دو دستگاه خواهیم بود:

من فکر می‌کنم با ورود به فصل بهار و تابستان، به احتمال زیاد تاحدودی این اختلاف را تعدیل خواهیم کرد. درباره افق دیدگاه بلندمدت شرکت نیز معمولاً مشاهده کردیم که این قیمت است که به عامل تعیین‌کننده تبدیل می‌شود. اگر به گذشته برگردیم و عملکرد نسل‌های قبلی را مطالعه کنیم، خواهید دید که وقتی کنسول‌ها به نقطه اوج فروش حداکثری خود می‌رسند، قیمت دستگاه به عامل بسیار مهمی در میزان فروش آن تبدیل می‌شود. این یکی از دلایلی است که ما از داشتن کنسول سری اس رضایت داریم. ... بعد از این دوره، به تعطیلات آخر سال آینده نزدیک می‌شویم که ما از همین الان برنامه‌ریزی‌های لازم برای کنترل تولید و زنجیره تأمین را برای آن پیش‌بینی کرده‌ایم. درواقع ما در شرایط فعلی تلاش می‌کنیم که با بررسی تقاضای بازار، تعادلی بین نسبت تولید و عرضه این دو دستگاه برقرار کنیم.

جالب اینجا است که به گفته‌ی اسپنسر، چیپ‌های سخت‌افزار کنسول سری اس با راندمان بهتری نسبت به نسخه قدرتمندتر ساخته می‌شود و این امر می‌تواند در طولانی‌مدت به نزدیک شدن آمار تولید این کنسول‌ها به سری ایکس کمک کند:

چیپ‌های این دو کنسول تفاوت زیادی در بحث اندازه و عملکرد دارند. د رواقع ما در یک مدت‌زمان مشخص می‌توانیم چیپ‌های سری اس به‌مراتب بیشتری در مقایسه با سری ایکس تولید کنیم.

با وجود تقاضای کمتر بازار برای کنسول کوچک‌تر ایکس باکس، به‌ نظر می‌رسد اسپنسر درباره موفقیت عرضه دوگانه کنسول‌های جدید سونی به بازار اطمینان دارد. او در ادامه‌ اعلام می‌کند: «ایده‌ی عرضه کنسول سری اس بارها در جلسات داخلی مایکروسافت زیر سؤال رفته است. یکی از مهم‌ترین دلایلی که علیه این تصمیم مطرح می‌شد، رویکرد شرکت سونی در این زمینه بود. ما فکر نمی‌کردیم سونی چنین کاری انجام دهد. قبلا هم گفتم که احترام بسیار زیادی به تصمیمات و کارهای سونی قائل هستم.»

با وجود این تردیدها، اسپنسر می‌گوید ایده‌ی ساخت یک کنسول ارزان‌قیمت‌تر در نهایت به مرحله اجرا رسید. دلیل این تصمیم، پتانسیل رشد بخش قابل‌توجه مخاطبان بود که معمولاً در زمان عرضه کنسول‌های جدید اقدام به خرید آن نمی‌کردند:

در جمع‌بندی این تصمیم‌ها به این نقطه رسیدیم که چطور می‌توان افراد بیشتری را در به موج هیجان عرضه کنسول‌های جدید دعوت و امکان دسترسی تعداد افراد بیشتر را به آن فراهم کرد. درواقع عرضه این کنسول پاسخی به سؤال چگونگیِ درگیر کردن مخاطبان بیشتر در سرتاسر جهان بود.

کنسول ایکس باکس سری اس ‌اکنون با قیمت ۲۹۹ دلار دردسترس علاقه‌مندان قرار دارد. همان‌طور که می‌دانید، سونی کنسول تمام‌دیجیتال خود را با قیمت ۳۹۹ دلار روانه بازار کرده است و همین اختلاف ۱۰۰ دلاری می‌تواند برگ برنده مایکروسافت در زمینه فروش کنسول ارزان‌قیمت خود تلقی شود؛ کنسولی که بازی‌ها را با رزولوشن پایین‌تری در مقایسه با PS5 و ایکس باکس سری ایکس اجرا می‌کند؛ اما می‌تواند به گزینه محبوب بازیکنان در نسل نهم تبدیل شود.




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «تعداد کنسول‌ های ایکس باکس سری ایکس ساخته‌شده تاکنون، بیشتر از سری اس است»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..