تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




ایرانسل امکان پژوهش درباره 6G را فراهم می‌کند

سومین سمپوزیوم مخابرات بی‌سیم نوری و موج میلی‌متری غرب آسیا (WASOWC2020) به‌صورت آنلاین و به زبان انگلیسی، به میزبانی دانشگاه تربیت‌مدرس، روز سه‌شنبه (۴ آذرماه ۱۳۹۹) آغاز شد و تا چهارشنبه ادامه دارد. در این رویداد، پژوهشگران عرصه‌ی ارتباطات و فناوری ‌اطلاعات از کشورهای گوناگون، در قالب‌ کارگاه‌های مختلف، آخرین یافته‌های خود را در حوزه‌ی ارتباطات بی‌سیم نوری و موج میلی‌متری به اشتراک می‌گذارند. در طول برگزاری این سمپوزیوم، دانشجویان و پژوهشگران مقالات خود را ارائه می‌کنند و نشست‌هایی در زمینه‌ی روندهای فناوری 5G و کووید ۱۹ برگزار می‌شود.

مدیرعامل ایرانسل که در این مراسم حضور داشت، طی سخنانی بر توسعه‌ی پژوهش‌های دانشگاهی در زمینه‌ی نسل ششم تلفن‌همراه (6G) تأکید کرد. به گزارش روابط عمومی ایرانسل، بیژن عباسی‌آرند سخنان خود را با اشاره به نقش مهم ارتباطات در روزگار فعلی آغار کرد. وی گفت: «تحول در زندگی روزمره‌ی ما در طول دهه‌های گذشته، فراتر از تصور بود. فرصت‌های ارائه‌شده توسط ارتباطات بی‌سیم، جهان ما را به جلو سوق داده و اکنون بیش از هر زمان دیگر، آماده و مشتاق هستیم تا کشف کنیم که این فناوری پیشرفته، چه مزایای بیشتری ارائه می‌دهد. ارتباطات بی‌سیم، همه‌ی ما را به دوران «سبک زندگی دیجیتال» سوق داده است؛ سبک زندگی که عمدتاً متمرکز بر رفاه مردم و تأمین نیازهای منحصر‌به‌فرد و متنوع آن‌ها، به سریع‌ترین و کارآمدترین روش است و ایرانسل به‌عنوان اولین و بزرگ‌ترین اپراتور دیجیتال ایران، مفتخر است که در توسعه‌ی سبک زندگی دیجیتال در ایران، سهیم بوده است. ما افتخار می‌کنیم که در کنار دانشگاه‌ها و مراکز تحقیقاتی، سهم خود را ایفا کنیم تا این فناوری را به حداکثر توانایی خود ارتقا دهیم.»

مدیرعامل ایرانسل: ایرانسل یکی از بازیگران اصلی در اقتصاد دیجیتال ایران است

عباسی آرند با اشاره به تغییر آشکار بازیگران اصلی بازارهای جهان و تصاحب جایگاه برتر خودروسازان توسط شرکت‌های حوزه‌ی فناوری ‌اطلاعات، اعلام کرد انقلاب دیجیتال با سرعت و مقیاسی بی‌سابقه، زندگی و جوامع ما را متحول و فرصت‌های بی‌نظیر و چالش‌های دلهره‌آوری فراهم کرده است و هسته‌ی اصلی اقتصاد دیجیتال، بخش ارتباطات و فناوری‌اطلاعات است که کالاها و خدمات دیجیتال بنیادین را تولید می‌کند و به بازده‌ی اقتصادی منجر می‌شود.

با افزایش سهم اقتصاد دیجیتال از تولید ناخالص داخلی جهان و آمار روبه‌رشد آن در ایران، مدیرعامل ایرانسل به نقش حیاتی سازمان‌های غیر دولتی در این زمینه اشاره می‌کند که با دارا بودن بیش از ۴۳ درصد از سهم بازار، تقریبا نیمی از ترافیک داده‌های کشور را منتقل می‌کند و اکنون یکی از بازیگران اصلی در اقتصاد دیجیتال ایران شناخته می‌شود. عباسی آرند گفت: «ارتباطات از راه دور، طیف گسترده‌ای از منافع را برای یک هدف مشترک تسهیل می‌کند و نقش اپراتورهای همراه، به‌ویژه ایرانسل، در دستیابی به این مهم قابل‌ توجه است.»

ارائه اینترنت 5G ازسوی ایرانسل

عباسی‌آرند با اشاره به ارائه‌ی خدمات نسل پنجم تلفن‌همراه (5G) توسط ایرانسل برای اولین ‌بار در ایران اذعان می‌کند که نسل پنجم در مقایسه با 4G، به‌طور مشخص ارتباطی با سرعت بسیار بالا، اتصال قوی‌تر، قابل اعتمادتر و با ضریب تأخیر بسیار پایین‌تر ارائه می‌دهد. او می‌گوید: «5G تا ۲۰ برابر سریع‌تر از 4G است، در هر کیلومتر مربع، از اتصال ۱۰ برابر دستگاه بیشتر پشتیبانی می‌کند و ضریب تأخیر آن، تا ۲۵ برابر کمتر از 4G است.»

مقاله‌های مرتبط:

شبکه‌ی ایرانسل هم به‌گفته‌ی مدیرعامل آن، آمادگی برای ورود به عصر 5G را دارد و با انتقال بیش از ۹ پتابایت دیتا در روز، به‌طور میانگین، به بیش از ۳۷ میلیون کاربر دیتا دست یافته است و بزرگ‌ترین اپراتور اینترنت همراه در ایران محسوب می‌شود. به‌علاوه، زیرساخت‌های خدمات دیجیتال با برند ایرانسل در حوزه‌های مختلفی مانند آموزش آنلاین، ویدئو و سرگرمی، Open API، تبلیغات و موارد دیگر توسعه داده شده و مشارکت‌های دیجیتال متعدد با ارائه‌دهندگان محتوا و سایر صنایع حوزه‌ی دیجیتال، بیش از ۲۵۰۰ شغل مستقیم و ۴۰هزار شغل غیر مستقیم ایجاد کرده است.

بیژن عباسی آرند می‌گوید ایرانسل با هدف دیجیتال کردن بسیاری از امور زندگی روزمره، به‌طور مستقیم در طیف وسیعی از استارتاپ‌ها و شرکت‌های دیجیتال سرمایه‌گذاری کرده که شاخص‌ترین آن‌ها گروه اسنپ است؛ اسنپ با اشتغال مستقیم ۲۹۰۰ کارمند و اشتغال غیرمستقیم بیش از ۱/۵ میلیون نفر می‌تواند به‌عنوان الهام‌بخش‌ترین شرکت دیجیتال در ایران به شمار رود.

6G چه زمانی می‌آید

اما در کنار پیشرفت‌هایی که حضور 4G و 5G در ارتباطات موبایل ایجاد کرده، نسل ششم تلفن ‌همراه قرار است تحول شگرف‌تری رقم بزند. مدیرعامل ایرانسل درباره‌ی 6G می‌گوید: «ما قویاً اعتقاد داریم که به‌زودی زمان آن خواهد بود که 5G نیز با فناوری پیشرفته‌تری جایگزین شود، همان‌طور که در ۵۰ سال گذشته، این اتفاق افتاده است؛ اگرچه 6G در حال ‌حاضر در مرحله‌ی پژوهش است تا عملکرد و اثربخشی آن تعیین شود.»

مدیرعامل ایرانسل:‌ سرعت 6G حداکثر ۱۰ ترابایت بر ثانیه پیش‌بینی می‌شود

مدیرعامل ایرانسل می‌گوید به‌ نظر می‌رسد زمان ظهور 6G حدود یک دهه پس از ۲۰۲۰ باشد و سرعت 6G هم حداکثر ۱۰ ترابایت بر ثانیه پیش‌بینی می‌شود.

به‌گفته‌ی بیژن عباسی آرند، اکنون مؤسسه‌های مهم ارتباطاتی، قدرت‌های جهانی و کشورهای پیشرو در توسعه‌ی ICT فعالیت برای پروژه‌های 6G خود را آغاز کرده‌اند. وی اشاره می‌کند که دولت‌ها نیز مشتاق پژوهش و تدوین برنامه‌هایی برای تحولات آینده هستند؛ برای مثال آمریکا، ژاپن، چین و فنلاند، اقدامات قابل توجهی برای پیش‌بینی جنبه‌های نسل ششم تلفن‌ همراه انجام داده‌اند.

عباسی آرند که عضو هیأت‌ علمی دانشکده مهندسی برق و کامپیوتر دانشگاه تربیت‌مدرس نیز هست، در بخش پایانی سخنرانی خود تأکید می‌کند که اکنون علاوه ‌بر پیشرفت‌های چشمگیر در توسعه‌ی 5G از نظر علمی و فنی، توجیه کافی برای همه‌ وجود دارد تا بپذیریم که 5G تأثیر مثبتی بر اکثر جنبه‌های زندگی روزمره و اقتصاد به‌همراه خواهد آورد و صنایع می‌توانند آن را بیش‌ازپیش توانمند کنند.

مدیرعامل ایرانسل اعلام می‌کند که این شرکت با فراهم کردن امکان فعالیت برای دانشمندان و کارشناسان خود، یک جهش رو به جلو انجام داده است تا آن‌ها فراتر از حد معمول بیاندیشند و ایده‌های پیشگامانه‌ی خود را به اشتراک بگذارند تا در چشم‌اندازهای آینده، به این ایده‌ها جامه‌ی عمل پوشانده شود.




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «ایرانسل امکان پژوهش درباره 6G را فراهم می‌کند»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..