تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




رایانه‌‌ی گیمینگ CEC با پردازنده‌ی ۴ هسته‌ای مبتنی بر آرم در ویبو رؤیت شد

مدتی است که اخبار صنعت کامپیوتر شخصی معطوف رایانه‌های مک مجهز به پردازنده‌ی M1 بوده است. پردازنده‌ی اختصاصی M1 اپل به ‌منظور استفاده در محصولات کلاس دسکتاپ طراحی شده و برخلاف پردازنده‌های اینتل و AMD، مبتنی بر معماری ARM64 است. به‌نظر می‌رسد شرکت‌های چینی نیز علاقه‌ی بسیار زیادی به استفاده از پردازنده‌ی آرم در رایانه‌های خود دارند. روز گذشته یکی از کاربران شبکه‌ی اجتماعی ویبو، عکس‌هایی از یک کامپیوتر گیمینگ چینی منتشر کرد. نکته‌ی جالب و مهم این است که کامپیوتر یادشده از پردازنده‌ی اینتل یا AMD برای اجرای بازی‌ استفاده نمی‌کند و پردازنده‌ی آرم موسوم به Phytium FT-2000/4 قدرت پردازشی آن را تأمین می‌کند.

کامپیوتر گیمینگ چینی / PKS

این رایانه‌ فعلا با نام PKS شناخته می‌شود و شرکت چینی CEC آن را توسعه داده است؛ ممکن است قبلا نام این شرکت را نشنیده باشید؛ اما CEC شرکت مادر FeiTeng، تراشه‌ساز چینی به‌حساب می‌آید و تعجب‌آور نیست که قدرت پردازشی PKS را یک پردازنده‌ی ۶۴ بیتی مبتنی بر معماری ARMv8 شرکت FeiTeng تأمین کند. این پردازنده با فرایند ساخت ۱۶ نانومتری TSMC ساخته شده است و قلب تپنده‌ی آن را ۴ هسته‌ی پردازشی با سه فرکانس متفاوت ۲٫۲ گیگاهرتز، ۲٫۶ گیگاهرتز و قوی‌ترین هسته ۳ گیگاهرتز تشکیل می‌دهد. از دیگر مشخصات این پردازنده می‌توان به ۴ مگابایت حافظه‌ی کش L2 و ۴ مگابایت کش L3 اشاره کرد و طبق گفته‌ی شرکت سازنده، توان‌مصرفی آن ۱۰ وات ساعت است.

مقاله‌ی مرتبط:

پردازنده FT-2000/4 از حافظه دوکاناله‌ی DDR4-3200 پشتیبانی می‌کند و تا ۳۴ خط PCIe 3.0 ارائه می‌دهد. رایانه‌ی مخصوص بازی PKS با ۳۲ گیگابایت رم از نوع DDR4 و یک کارت گرافیک گسسته‌ی ۸ گیگابایتی روانه‌ی بازار می‌شود. CEC تاکنون در مورد مدل کارت گرافیک PKS صحبت نکرده است. 

پردازنده‌ی FT-2000/4 می‌تواند حداکثر چهار درگاه SATA 3 را تغذیه کند که به ‌همین دلیل، از SSD استاندارد و هارد دیسک‌ با ظرفیت بالا پشتیبانی می‌کند. در رایانه‌ی PKS یک درگاه اترنت گیگابیت، ۶ درگاه USB (نوع آن مشخص نیست)، یک درگاه HDMI، یک خروجی DisplayPort و پشتیبانی از صفحه‌نمایش دوگانه ارائه می‌شود.

PKS مختص بازار داخلی چین و احتمالا دارای سیستم‌عامل داخلی مانند UOS یا NeoKylin است. نکته مهم در مورد سیستم‌عامل‌های چینی این است که مبتنی بر نوعی توزیع لینوکس هستند؛ اما بسیاری از بازی‌های بومی لینوکس را پشتیبانی نمی‌کنند.




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «رایانه‌‌ی گیمینگ CEC با پردازنده‌ی ۴ هسته‌ای مبتنی بر آرم در ویبو رؤیت شد»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..