تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




فیسبوک از شهروندی ترکیه‌ای به‌جرم نقض نام تجاری اینستاگرام شکایت کرد

فیسبوک، یکی از غول‌های حوزه‌ی شبکه‌های اجتماعی، چند روز پیش دادخواست مدنی جدیدی علیه یکی از شهروندان ترکیه برای راه‌اندازی شبکه‌ای با حداقل ۲۰ سرویس کاملا مشابه برپایه‌ی داده‌های اینستاگرام ثبت کرد. طبق جزئیات اعلام‌شده در پرونده‌ی دادگاه که نخستین‌بار رسانه‌ی ZDNet به آن دست یافته است، فیسبوک ادعا می‌کند توسعه‌دهنده‌ی نرم‌افزار ساکن استانبول با نام انصار ساهینترک از نوعی نرم‌افزار خودکار و با اتکا بر هزاران حساب کاربری اینستاگرام، داده‌های بیش از ۱۰۰،۰۰۰ حساب کاربری اینستاگرام را به‌سرقت برد و سپس این اطلاعات را روی وب‌سایت‌های خود بازنشر کرد.

ساهینترک حداقل ۲۰ وب‌سایت مشابه را مدیریت می‌کند و تصاویر ۱۰۰،۰۰۰ حساب کاربری یادشده را روی همین سایت‌ها منتشر و سپس با تبلیغات، از آن‌ها درآمد کسب کرد. بر‌اساس داده‌های اعلام‌شده در پرونده‌ی دادگاه، دامنه‌های تحت‌مدیریت ساهینترک عبارت‌اند از: jolygram.com ،imggram.com ،imggram.net ،finalgram.com ،pikdo.net و ingram.ws.

قدیمی‌ترین دامنه‌ها آگوست ۲۰۱۷ (مرداد و شهریور ۱۳۹۶) ثبت شده‌اند و بسیاری از وب‌سایت‌های متعلق ‌به انصار ساهینترک همچنان فعال هستند. فیسبوک می‌گوید اوایل سال ۲۰۱۹، چند دستور قضاییِ توقف فعالیت را برای ساهینترک ارسال کرده است تا لازم نباشد پرونده به مرحله‌ی دادرسی برسد؛ اما این کار فایده‌ای نداشت و ساهینترک همچنان به کارهایش ادامه داد.

مقاله‌ی مرتبط:

طبق پرونده‌ی دادگاه، فیسبوک گفته است ساهینترک در ابتدا گفت ارتباطی به سایت‌های مذکور ندارد؛ اما بعدها ادعاهای فیسبوک را تأیید کرد. سپس، ساهینترک در پاسخ به دستورهای قضایی ارسال‌شده‌ی فیسبوک برخی از وب‌سایت‌ها را ازدسترس خارج کرد؛ ولی چند ماه بعد، دوباره فعالیت سایت‌های مذکور از سر گرفته شد. درنهایت، ساهینترک تصمیم گرفت به دستورهای قضایی جدید ارسال‌شده‌ی فیسبوک بی‌اعتنایی کند.

در همین زمینه، فیسبوک پرونده را به دادگاه آمریکا کشاند. این شرکت اکنون از دادگاه ایالات متحده می‌خواهد اجازه‌ی کنترل دامنه‌های تحت‌مدیریت ساهینترک دراختیار فیسبوک قرار گیرد. فیسبوک برای مطرح‌کردن این درخواست به قانون نقض نام تجاری متوسل شده است. افزون‌براین، فیسبوک در پی تنبیه توسعه‌دهنده‌ی ترکیه‌ای است. براساس جزئیات پرونده، فیسبوک از دادگاه خواسته است ساهینترک را مجبور کند تمامی درآمد به‌دست‌آمده از مدیریت وب‌سایت‌ها را بازگرداند. بررسی پرونده نشان می‌دهد ساهینترک به‌وضوح قوانین اینستاگرام را نقض و از نام تجاری این پلتفرم سوءاستفاده کرده است.

فیسبوک می‌گوید ساهینترک با انتشار عمومی داده‌های شخصی کاربران اینستاگرام، به حریم خصوصی این افراد آسیب زده است. ظاهرا توسعه‌دهنده‌ی اهل ترکیه داده‌هایی نظیر عکس، ویدئو، استوری، هشتگ و حتی موقعیت مکانی کاربران اینستاگرام را به‌سرقت برده و آن‌ها را بازنشر کرده است. گفتنی است حساب کاربری توسعه‌دهنده‌ی انصار ساهینترک در پلتفرم فیسبوک مسدود شده و فیسبوک نیز از حذف بیش از ۳۰،۰۰۰ حساب کاربری اینستاگرام خبر می‌دهد که ظاهرا ساهینترک برای سرقت اطلاعات کاربران دیگر از آن‌ها استفاده کرده است.




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «فیسبوک از شهروندی ترکیه‌ای به‌جرم نقض نام تجاری اینستاگرام شکایت کرد»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..