تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




هواوی خلاق‌ترین شرکت در حوزه‌ی فناوری بی‌سیم است

شرکت‌های بسیاری در دنیای فناوری مشغول هستند اما اکثر آن‌ها معروف نمی‌شوند؛ زیرا هنوز نتوانسته‌اند به تعداد قابل توجهی مصرف‌کننده داشته باشند. اما در این میان شرکت‌هایی هستند که موفق می‌شوند ظرف مدت‌زمان مشخصی، به موفقیت برسند. یکی از آن‌ها، سازنده‌ی محصولات فناوری هواوی است که توانسته افراد زیادی را از سراسر دنیا به برند خود جذب کند. به‌تازگی گزارشی درباره هواوی و چند شرکت عظیم فناوری دیگر منتشر شده است که اطلاعات جالبی به ما منتقل می‌کند.

ممکن است این مسئله برای کسانی که بازار دستگاه‌های بی‌سیم را دنبال می‌کنند یا کار آن‌ها به این بخش از دنیای فناوری مرتبط می‌شود تعجب آور نباشد؛ اما باید بگوییم می‌توان هواوی را خلاق‌ترین شرکت در زمینه تولید محصولات بی‌سیم نامید. هر سال پس از معرفی اعضای جدید خانواده‌ی سری Mate این شرکت، عموما این دستگاه‌ها از برترین تلفن‌های هوشمند مبتنی بر فناوری در جهان شناخته می‌شوند؛ این خود نشان‌دهنده‌ی موفقیت هواوی در به‌روزرسانی مداوم دستگاه‌های هوشمند است.

هواوی

بااین‌حال تراشه‌های قدرتمند ۵ نانومتری که برای سری Mate 40 ساخته شده بودند، به دلیل تحریم اقتصادی هواوی توسط دولت ایالات متحده آمریکا، نمی‌توانند به دست این شرکت برسند. اگر این تراشه‌ها با استفاده از فناوری آمریکایی تولید شوند، سازندگانی مانند TSMC از فروش بدون مجوز تراشه‌های پیشرفته به هواوی منع می‌شوند.

بر اساس گزارش صنعتی South China Morning Post،‌ هواوی از اول سال تا آخر ماه اکتبر، ۸۶۰۷ پتنت جدید مربوط به فناوری بی‌سیم ثبت کرده است. این آمار، غول فناوری چینی را در صدر فهرست، یعنی بالاتر از کوالکام قرار می‌دهد. این شرکت کالیفرنیایی در بازه‌ی زمانی مشابه بین ژانویه و اکتبر موفق به ثبت ۵۸۰۷ پتنت شده است. یکی دیگر از شرکت‌های تولیدکننده چینی به‌نام اوپو با ثبت ۵۳۵۳ پتنت در جایگاه سوم قرار دارد. داده‌های موجود در این فهرست توسط بانک اطلاعات incoPatارائه شده است که دفتر مرکزی آن در پکن قرار دارد.

هواوی

بر اساس اطلاعات incoPat، چین و ایالات متحده آمریکا با ۳۲ درصد سهم از همه‌ی پتنت‌های منتشرشده از ژانویه تا اکتبر، پیش‌گام بودند. پس از آن‌ها ژاپن با ۱۵ درصد و کره جنوبی با ۷ درصد قرار دارند. این شرکت می‌گوید اطلاعاتی که برای به دست آوردن آمار نهایی استفاده می‌کند، بر اساس پرونده‌ی پتنت‌های ارتباطات بی‌سیم است که دردسترس عموم قرار دارد. این پرونده‌ها شامل پتنت‌های مربوط به فناوری 5G نیز می‌شود. در گزارش incoPat نوشته شده است:

به‌عنوان یك حوزه كلیدی در ارتباطات مدرن، فناوری شبكه ارتباطات بی‌سیم همیشه قسمت بسیار مهمی در فرایند تحقیق و توسعه 5G بوده است. با رقابت فعلی موجود و وضعیت جهانی‌سازی، فناوری شبکه‌ی ارتباطات بی‌سیم در حال تبدیل شدن به یک انتخاب مهم استراتژیک برای شرکت‌ها است.

اینترنت 5G نسل بعدی اتصال بی‌سیم است و کشورهایی که آن را کنترل می‌کنند، ازلحاظ اقتصادی دارای مزیت هستند. به همین دلیل، در ماه جون وزارت تجارت ایالات متحده آمریکا با دیدن نوآوری هواوی و احتمال عقب ماندن در این مسابقه‌ی نفسگیر، این شرکت را تحریم اقتصادی کرد. البته اکنون شرکت‌های فناوری آمریکایی مجاز به همکاری با هواوی برای کمک به ایجاد استانداردهای جهانی 5G هستند. ایالات متحده آمریکا بیم آن داشت که در صورت عدم حضور در جلسات شرکت هواوی، از این ماجرا عقب بیفتد.

مقاله‌های مرتبط:

هواوی همچنین در کمک به 3GPP برای تهیه استانداردهای 5G پیشرو است. 3GPP (پروژه مشارکت نسل ۳) اصطلاحی است که شامل سازمان‌های استانداردی می‌شود که به ایجاد پروتکل‌هایی برای مخابرات تلفن همراه کمک می‌کنند. بعد از هواوی، اریکسون و کوالکام بیشترین کمک را به 3GPP برای استانداردهای 5G می‌کنند. طبق SCMP، امسال 3GPP مجموعه استانداردهای بعدی خود را برای 5G تکمیل کرد که شامل برنامه‌های احتمالی برای 5G می‌شود. از این برنامه‌های می‌توان به رانندگی خودکار، کارخانه‌های هوشمند و جراحی از راه دور اشاره کرد.

در اوایل ماه جاری، وزارت صنعت و فناوری اطلاعات چین (MIIT) گفت این كشور در سال ۲۰۲۰ نزدیك به ۷۰۰ هزار ایستگاه پایه احداث كرده و هدف اصلی آن رسیدن به رقم ۵۰۰ هزار برای كل سال است. هواوی به‌عنوان پیشروترین تأمین‌کننده تجهیزات شبکه در جهان، تأمین کننده مهم ایستگاه‌های پایه 5G است. درواقع، گزارش‌های منتشرشده نشان می‌دهد هواوی امسال جایگزین اریکسون خواهد شد تا در صدر فهرست ایستگاه‌های پایه 5G قرار بگیرد. انتظار می‌رود اریکسون سهم بازار خود را از ۳۰ درصد در سال گذشته به ۲۶٫۵ درصد در سال ۲۰۲۰ کاهش دهد. از طرف دیگر، هواوی باید شاهد افزایش سهم ایستگاه پایه 5G خود از ۲۷٫۵ درصد در سال ۲۰۱۹ به ۲۸٫۵ درصد در سال جاری باشد.

نظر شما کاربران زومیت درباره‌ی فعالیت‌های وسیع هواوی با وجود فشارهای اقتصادی دولت آمریکا چیست؟ به ‌نظر شما آیا این شرکت می‌تواند مانند گذشته و بدون محدودیت، قطعات مورد نیاز خود را از شرکت‌های آمریکایی تهیه کند؟




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «هواوی خلاق‌ترین شرکت در حوزه‌ی فناوری بی‌سیم است»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..