تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




واکنش روسیه، آلمان و چین به خروج آمریکا از معاهده آسمان باز

به نوشته خبرگزاری «اسوشیتد پرس»، «ژائو لیجیان» سخنگوی وزارت امور خارجه چین در نشستی خبری گفت: «این اقدام آمریکا اعتماد و شفافیت مشترک را میان کشورهای مربوطه از بین برده و در حفظ ثبات و امنیت در مناطق مرتبط [با این معاهده] سودی نخواهد داشت».

لیجیان افزود خروج آمریکا از این معاهده «بر کنترل تسلیحاتی در سطح بین‌المللی و روند خلع سلاح تأثیر منفی خواهد گذاشت».

از سوی دیگر به نوشته پایگاه اینترنتی شبکه «راشا تودی»، «هایکو ماس» وزیر امور خارجه آلمان نیز با ابراز تأسف درخصوص خروج آمریکا از این معاهده چندجانبه گفت، برلین به آن متعهد خواهد ماند.

رئیس دستگاه دیپلماسی آلمان افزود، معاهده آسمان باز در اعتمادسازی و تقویت امنیت تمامی نیمکره شمالی «از ولادیوستوک تا ونکوِر» نقش دارد.

با این حال، به نوشته خبرگزاری «تاس»، «دمیتری پسکوف» سخنگوی دولت روسیه گفت: «البته که با خروج ایالات متحده از این معاهده، قابلیت حیات آن از بین می‌رود. بابت این مسئله تأسف می‌خوریم. باور داریم این معاهده ابزاری لازم برای ایجاد اعتماد مشترک و تحت کنترل داشتن تسلیحات است».

«مایک پمپئو» وزیر امور خارجه آمریکا روز یکشنبه در بیانیه‌ای اعلام کرد که خروج از معاهده آسمان‌های باز پس از شش ماه وارد روند اجرایی خواهد شد.

311311




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «واکنش روسیه، آلمان و چین به خروج آمریکا از معاهده آسمان باز»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..