تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




رئیس انجمن داروسازان: واکسن کرونا زودتر از یک سال دیگر به ایران نمی‌رسد

با اعلام شرکت فایزر مبنی بر کارآمدی ۹۰ درصدی واکسن کرونا با همکاری شرکت آلمانی بیوان‌تک، امید زیادی در میان مردم جهان برای پایان‌ گرفتن شیوع کرونا شکل گرفته؛ این درحالی است که رئیس انجمن داروسازان ایران می‌گوید حتی درصورت تأیید واکسن و تولید انبوه آن، ایرانیان نباید در مدت‌زمانی کمتر از یک سال امید به واردات آن داشته باشند.

جلیل سعیدلو به همشهری می‌گوید: «درصورتی‌که این دارو بتواند تأییدیه‌های لازم را بگیرد، مراحل تولید واکسن سخت و پیچیده خواهد بود. چراکه در تاریخ بشریت هیچ دارویی تا این اندازه متقاضی مصرف نداشته و هیچ شرکتی برای تأمین این نیاز و تولید انبوه به مقدار تقاضای جهانی دارای زیرساخت و سرمایه‌گذاری کافی نیست.» به‌گفته‌ی سعیدلو، دست‌کم بیش از نیمی از جمعیت جهان نیازمند استفاده از واکسن کرونا هستند؛ بنابراین حتی اگر تمام ظرفیت‌های تولید واکسن در دنیا در خدمت تولید واکسن کرونا قرار گیرد، نمی‌توان انتظار داشت در مدت‌زمانی کمتر از یک سال، واکسن به اندازه‌ای تولید شود که نیاز همه را تأمین‌ کند.

مقاله‌ی مرتبط:

به‌علاوه نیاز است تا در کشور خودمان نیز پیش از وارد شدن واکسن برنامه‌ریزی‌ها و زیرساخت‌های لازم مهیا شود. رئیس انجمن داروسازان ایران می‌گوید وزارت بهداشت باید زیرساخت‌های لازم برای خرید، حمل و توزیع واکسن کرونا را تأمین کند. از آنجاکه حمل‌ونقل واکسن کرونا به زیرساخت‌های متفاوتی نسبت به دیگر واکسن‌ها نیاز دارد، از اکنون باید به فکر مسائلی مانند حمل‌ونقل هوایی ویژه بود؛ دیگر آنکه سازوکار توزیع مناسبی درن ظر گرفته شود تا واکسن ابتدا در میان گروه‌های دارای اولویت مانند کادر درمان، سالمندان، افراد بالای ۶۰ سال، افراد دارای بیماری‌های زمینه‌ای و زنان باردار توزیع شود و سپس دراختیار سایر گروه‌های جامعه قرار بگیرد. وزارت بهداشت باید از اکنون به فکر مسائل پوشش بیمه‌ای و توزیع مناسب واکسن میان افرادی باشد که از این دارو استفاده می‌کنند.

به‌گفته‌ی سعیدلو، هم‌زمان با انتشار خبر تولید واکسن در آمریکا، سطح انتظارات مردم برای استفاده‌ی فوری از آن در ایران افزایش پیدا می‌کند که این مخاطره‌آمیز است؛ چرا که مردم نباید انتظار داشته باشند در زمانی زودتر از یک سال آینده واکسن به ایران وارد شود.

درکنار این واکسن، رئیس انجمن داروسازان از تولید واکسن کرونای ایرانی خبر می‌دهد که توسط چند گروه علمی پیگیری می‌شود و برخی از آن‌ها توانسته‌اند به مرحله‌ی تست انسانی آن برسند. جلیل سعیدلو می‌گوید: «امیدواریم با نتیجه‌بخش بودن تحقیقات انجام‌شده و تأیید اثرگذاری واکسن داخلی بر افراد داوطلب، بتوانیم علاوه بر داشتن نیم‌نگاهی به واکسن خارجی کرونا، نسبت به تولید داخلی واکسن هم اقدام کنیم.»




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «رئیس انجمن داروسازان: واکسن کرونا زودتر از یک سال دیگر به ایران نمی‌رسد»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..