تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




پردازنده M1 اپل، حداکثر ۱۶ گیگابایت حافظه رم را پشتیبانی می‌کند

اپل روز گذشته سه محصول جدید سری مک را رونمایی کرد که هر سه دستگاه مجهز به پردازنده M1 بودند. M1 پردازنده‌ای با لیتوگرافی ۵ نانومتری و مبتنی‌بر معماری آرم است که برای استفاده در لپ‌تاپ‌های کوپرتینویی‌ها ساخته می‌شود. درحالی‌که گزارش‌های منتشرشده از عملکرد به‌مراتب بهتر M1 درمقایسه‌با پردازنده‌های اینتل به‌کاررفته در لپ‌تاپ‌های اپل خبر می‌دهد، به‌نظر می‌رسد که پردازنده جدید کوپرتینویی‌ها محدودیت‌هایی نیز دارد.

آنچه بیش از هر نکته‌ای ویژگی‌های پردازنده M1 را به چالش می‌کشد، میزان حافظه رم قابل‌پشتیبانی آن است. درواقع، M1 از حافظه رمی تا ۱۶ گیگابایت پشتیبانی می‌کند و این موضوع در حالی رقم می‌خورد که پردازنده‌های اینتل از حافظه رمی تا ۳۲ گیگابایت پشتیبانی می‌کردند.

چنین موضوعی برای کاربران محصولات اپل با کاربردهای سبک مانند وب‌گردی شاید چندان در تصمیم خریدشان تأثیرگذار نباشد؛ اما برای کاربران حرفه‌ای حافظه رم اهمیت فراوانی دارد و شاید میزان تمایلشان برای خرید مک‌بوک‌های جدید مجهز به پردازنده M1 را کاهش دهد.

محدودیت پردازنده M1 سبب شده تا شایعاتی مطرح شود که اپل به‌زودی پردازنده دیگری با امکان پشتیبانی از حافظه رمی با ظرفیت به‌مراتب بیشتر را رونمایی کند. درواقع، اپل برای مدل‌های بعدی مک‌بوک پرو ۱۶ اینچی یا مک پرو به استفاده از حافظه رم بیشتر از ۱۶ گیگابایت احتیاج دارد تا پاسخ‌گوی نیاز کاربران باشد. اصولا محصولات نام‌برده را کاربران حرفه‌ای استفاده می‌کنند و مدل‌هایی مانند مک‌بوک ایر برای کاربران عادی و دانش‌آموزان و دانشجویان طراحی و تولید می‌شود.

مقاله‌ی مرتبط:

درکنار محدودیت ظرفیت حافظه رم، پردازنده M1 از پردازنده‌های گرافیکی اکسترنال نیز پشتیبانی نمی‌کند و امکان ارتقای حافظه رم نیز وجود ندارد. درواقع، کاربران نمی‌توانند میزان حافظه رم لپ‌تاپ را افزایش دهند؛ مثلا اگر کاربری مدل ۸ گیگابایتی لپ‌تاپی مجهز به پردازنده M1 را بخرد، امکان افزایش حافظه رم را نخواهد داشت. دلیل چنین امری نیز یکپارچه‌بودن حافظه رم با پردازنده M1 عنوان شده است.

اپل مدل‌های پیشین مک‌بوک ایر مجهز به پردازنده‌های اینتل را از وب‌سایت رسمی خود برای فروش حذف کرده است؛ اما همچنان امکان خرید مدل‌های مک‌بوک پرو و مک مینی مجهز به پردازنده‌های اینتل وجود دارد. درحال‌حاضر، تنها دو مدل از مک‌بوک ایر جدید در وب‌سایت رسمی اپل فروخته می‌شود که از پردازنده M1 برخوردار هستند و مدل‌های قدیمی‌ حذف شده‌اند.




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «پردازنده M1 اپل، حداکثر ۱۶ گیگابایت حافظه رم را پشتیبانی می‌کند»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..