تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




آمریکا با یک شرط خاص، مجوز فروش تراشه به هواوی را صادر خواهد کرد

آن‌طور که گزارش‌های جدید می‌گویند، احتمالا اخبار خوشی برای واحد تجاری هواوی در صنعت موبایل در راه هستند. واحد موبایل هواوی از سال گذشته با تحریم‌های شدیدی ازسوی ایالات متحده مواجه شده و این تحریم‌ها در چند ماه اخیر به اوج رسیده‌اند. تحریم‌هایی که آمریکا وضع کرد باعث شده‌اند فروش گوشی‌های هواوی در خارج از مرزهای چین به‌شکلی محسوس کاهش پیدا کند، بااین‌حال گفته می‌شود که شرایط قرار است به‌زودی اندکی تغییر یابد.

بر اساس گزارشی جدید ازسوی رسانه‌ی معتبر فایننشال تایمز، دولت ایالات متحده فرایند صدور مجوز به شرکت‌های تولیدکننده‌ی تراشه به‌منظور فروش تراشه به هواوی را آغاز کرده است. تنها محدودیتی که ایالات متحده تعیین کرده، این است که قطعات فروخته‌شده توسط شرکت‌های تراشه‌ساز به هواوی نباید برای کسب‌و‌کار 5G این شرکت چینی مورداستفاده قرار بگیرد. 

فایننشال تایمز به‌نقل از یکی از تراشه‌سازهایی که نخواسته نامش فاش شود می‌نویسد وزارت بازرگانی آمریکا طی مذاکرات جدیدی که با شرکت‌های تراشه‌ساز داشته به نمایندگان آن‌ها گفته است آمریکا در وهله‌ی اول قصد ندارد مجوز را صادر کند و همواره با هدف رد کردن درخواست‌ها آن‌ها را بررسی می‌کند، اما اگر شرکت‌های تراشه‌ساز نشان دهند که فناوری‌شان از شبکه‌ی 5G پشتیبانی نمی‌کند، امکان صدور مجوز وجود خواهد داشت. این اتفاق می‌تواند برای هواوی بسیار پراهمیت باشد؛ شرکتی که از سال گذشته به‌دلیل تحریم‌های آمریکا وارد دوران بسیار سختی شده است.

جدیدترین تحریم‌های وضع‌شده باعث شدند هواوی نتواند هیچ‌یک از قطعاتی را که با استفاده از فناوری‌های آمریکایی ساخته می‌شوند برای گوشی‌هایش تأمین کند. به‌خاطر همین تحریم‌ها، ارتباط تجاری بین هواوی با TSMC قطع شد تا شاهد پایان تراشه‌های سری کرین (Kirin) باشیم. همچنین برخی گزارش‌ها از قطع ارتباط سامسونگ دیسپلی و ال‌جی دیسپلی با هواوی حکایت می‌کردند.

درکنار گزارش فایننشال تایمز، مدتی پیش در گزارشی اعلام شد ایالات متحده با فروش پنل OLED سامسونگ دیپسلی به هواوی موافقت کرده است. تمامی این موارد نشان می‌دهند که احتمالا فشارهای ناشی از تحریم‌های شدید آمریکا علیه هواوی رفته‌رفته درحال برداشته شدن هستند، البته به‌شکلی نامحسوس.

مقاله‌های مرتبط:

ایالات متحده همچنان با جدیت تحریم‌ها را پیگیری می‌کند و در تلاش است فعالیت‌های هواوی در زمینه‌ی تأمین تجهیزات شبکه‌ی 5G را محدود نگه دارد؛ بااین‌حال گزارش جدید فایننشال تایمز نشان می‌دهد که احتمالا در آینده‌ای نزدیک مجددا شاهد تولید تراشه‌های کرین هم خواهیم بود. 

فایننشال تایمز در گزارش جدید خود می‌نویسد دو شرکت آسیایی فعال در صنعت نیمه‌هادی گفته‌اند نسبت‌به دریافت مجوز از آمریکا برای همکاری تجاری با هواوی خوش‌بین هستند. یکی از این افراد به فایننشال تایمز گفت: «برای ما مشخص است که تراشه‌های مخصوص دستگاه‌های موبایل، مشکل محسوب نمی‌شوند».

وزارت بازرگانی آمریکا تاکنون هیچ‌چیزی به‌صورت رسمی اعلام نکرده است؛ احتمالا به‌زودی شاهد انتشار گزارش‌های تکمیلی نیز خواهیم بود.




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «آمریکا با یک شرط خاص، مجوز فروش تراشه به هواوی را صادر خواهد کرد»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..